Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minua ärsyttää äidit, jotka menevät töihin, kun lapsi ihan pieni, koska:

Vierailija
03.10.2006 |

minä olen se, joka joutuu näiden äitien työn tekemään, kun lapsi on taaaaas jälleen kerran sairaana. Ymmärrän kyllä sen, että töihin täytyy tulla, jos taloudellinen tilanne ei muuten kestä. Mutta en vain voi sille mitään, että hermot menee, kun nyt melkein joka ikinen viikko !!! n. puolen vuoden ajan on tämä eräs äiti ollut poissa lapsen sairauksien vuoksi. Lapsi nyt reilun vuoden ikäinen. Meille ei koskaan oteta sijaisia lyhytaikaisiin sairaslomiin. Töitä on muutenkin aivan järjettömästi, joten yhden ihmisen poissaolo todellakin tuntuu ja muut saavat raataa hullun tavoin jos yksikin on pois töistä. Ja kun tätä tapahtuu vielä lähes joka ikinen viikko ja aina 1-3pv kerrallaan. Kyllä tässä tapauksessa olisi parasta kaikkien kannalta, jos se äiti pysyisi pidempään kotona lastaan hoitamassa, kun kuitenkin siellä kotona sitten jatkuvasti on sairasta lasta hoitamassa. Luojan kiitos muut työntekijät ovat jo lapsensa tehneet, muuten olisi helvetti irti.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa räkyttäisit välillä sille?

Vierailija
2/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule ei ole mitään tietoa missä se isi on. Kun ei näköjään lapsensa kanssa ole, niin meiltä se on aina pois kun äiti on kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varsinaisesti lapsen iästä. Mulla on lapset nyt 3 ja 5 ja koko ajan kipeinä, kun ovat aloittaneet hoidon. Lääkärinikin sanoi, että noin se vaan menee, mutta kyllä se siitä sitten tasoittuu.

Vierailija
4/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kannattaisi sinne työnantajaan päin tämäkin vuodatus suunnata!

Vierailija
5/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen itse aikoinani paikannut pienten lasten äitien töitä vinon pinon, joten nyt on vaan minun vuoroni.

Onko ap:lla lapsia? Aiotko hankkia? Sittenhän sinäkin tarvitset aikanaan apua muilta, jos käyt myös töissä lastesi ollessa alle 10-vuotiaita tms.

Vierailija
6/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan kehtaisi saati voisi olla pois noin usein omasta työstä.

Vierailija
7/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajalle ja ylimmälle pomollekin tästä valitettu, mutta ei auta valitukset. Ketään ei tilalle oteta. joten eipä tässä oikein muuta voi kuin nurista siitä, että olisi vaan äiti lapsensa kanssa kotona, niin meille suotaisiin se sijainen eikä tapettaisi tähän työmäärään !!!

Vierailija
8/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksu on ollut hoidossa 1v 4 kk iästä lähtien. Poissaolopäiviä hoidosta sairauden vuoksi on nyt 2½ hoitovuoden aikana tullut ehkä 10-15, joista minä olen ollut kotona lasta hoitamassa ja siten töistä poissa noin 5 päivää. Mies on joustavan työajan vuoksi hoitanut loput. Tämä siis viimeisen kahden ja puolen vuoden ajalla.

Vierailija
9/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se lapsi varmasti on 3v:n jälkeenkin sairaana, mutta helpottaisi kuule SUURESTI mun työtaakkaani, jos edes tämän 2 vuoden ajan äiti olisi kotona sen sairaan lapsen kanssa ja meille palkattaisiin sijainen. En ehkä sinun töitäsi ole tehnyt, mutta tämän kyseisen äidin töitä kyllä ja TODELLA monesti tämän puolen vuoden aikana. Eipä paljoa kiinnosta enää töihin mennä, kun joka aamu vain ahdistuneena odottaa, että soiko se puhelin taas, kun ilmoitetaan että ollaan tämäkin päivä pois.

Vierailija
10/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kohde on kyllä aivan väärä. Työnantajan vika on jos sijaisia ei hommata. Sairaan lapsen äidille siitä on ihan turha marista. Sitäpaitsi se sairas lapsi voi olla jo vaikka koululainen, kun lasta saa jäädä hoitamaan siihen asti kun lapsi täyttää 10v.

Vierailija
11/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hiukka eriasia kuin kaupan kassa.....

Vierailija
12/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajan vikahan se on, mutta mihin enää valitat, kun on ylimmille pomoille asti valitettu ja sijaista ei vain oteta kun on lyhytaikainen poissaolo kyseessä!! Vaikkakin se jatkuu viikosta toiseen. Välillä vain ollaan päivä-pari töissä.

Vierailija
13/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäiselle työntekijälle ainoa keino pistää työnantaja järjestykseen on ammattiliitot.

Vierailija
14/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vähän hiukka eriasia kuin kaupan kassa.....

Kyllä se nyt vaan on niin että kukaan ei ole korvaamaton. Usko tai älä. Jos työnantaja on fiksu ja haluaa että homma hoituu niin hän kouluttaa sijaisia.

Minä en suostu uskomaan että Suomessa on montakaan ammattia johon tarvitaan juuri se tietty yksilö, niin että kukaan muu ei tässä maassa voi sitä työtä tehdä.

12

Vierailija
15/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärää puuta haukut.. Ei ole äidin vika jos ei sijaisia hommata, vaihda sinä paikkaa jos on noin huono työpaikka, ettei edes sijaisia hommata. Kyllä naisten pitää lapsesa saada ja palata töihin sillon kun perheen tilanne sen sallii.

Vierailija
16/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin erinomainen äiti, että sairastan kaikki taudit heidän puolestaan.

Vierailija
17/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosien koulutuksen, luvat, ja kokemusta ennen kuin voi edes harkita tekevänsä sitä työtä.

Pikku perehdytys ei auta, ainakana minun työssäni.

Vierailija
18/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää sairaspäivät on tosi ärsyttäviä. Kun joku ope hoitaa lastaan kotona, köyhissä kunnissa sijaista ei oteta. Naapuriluokan ope siis sijaistaa OTOna.

Muistan itse, kuinka olin raivona, kun työparini lapsi sairasti KOKO AJAN. Mä olin todella väsynyt kahden luokan opettamisesta. Esimiehemme ei pystynyt sanomaan muuta kuin että pitäisi pystyä sairaan lapsen hoito järkkäämään toisin.

Tuolloin olin itse todella kiltti. Jupisin ja hoidin kahden ihmisen hommat. Nykyisin vähemmän kilttinä ihmisenä menisin vaikka kaupunginjohtajan luo valittamaan, jos homma ei muuten ratkeaisi.

Sulla on oikeus olla raivona.

Ja toisaalta sillä työkaverilla on oikeus hoitaa sairasta lastaan.

Luottamusmieheen yhteys, niin jotain toivoa on!

Vierailija
19/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasaantuu. Ei se paljon tilannetta muuta, onko se lapsi vuoden vai kolme.

Ota muuten ap huomioon, että jos tämä työtoverisi olisi jäänyt kotiin, olisitte voineet hyvinkin saada sijaiseksi juuri hoitovapaalta palanneen henkilön ja olisitte sitten ensin urakoineet hänen sairas lapsi-poissaolojaan ja juuri kun hänen lapsensa olisi tottunut päiväkodin pöpökantaan ja alkanut pysyä terveenä, olisi tämä vakituisenne palannut ja homma olisi alkanut alusta. Nyt sentään selviätte yhdellä " lapsi menee ensimmäistä kertaa hoitoon ja sairastaa kaiken mahdollisen" -vaiheella, jos tämä työtoverisi olisi jäänyt kotiin, olisitte saattaneet saada niitä vaiheita kaksi.

Vierailija
20/20 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienetkään lapset vaikka hoitoon vietäisiinkin. Eli se oli ihan älytön kommentti tuossa ap:n kirjoituksessa. Muuten asiassa on järkeä: sijaisia pitäisi palkata, valita liittoon!