Hyväksyykö uskovainen mies (kristitty luterilainen) ehkäisyn?
Tähän haluaisin vastauksen, jotta en tuhlaa aikaani. Vai onko tämä ihan yksilökohtaista? Ainakin ne uskovaiset kristityt joita tiedän, niin ei niillä ainakaan mitään suurperhettä ole.
Entä ei kai suurin osa heistä ole sitä mieltä että "ei esiaviollista seksiä"?
Kommentit (16)
Suurin osa hyväksyy. Sinun täytyy ottaa asia puheeksi kun tutustut potentiaalisiin kumppaneihin. Yleistyksiä ei voi tehdä.
Hyväksyn. Ja rakastelen myös pyllyyn.
Ainakin papit painaa aina paljaalla, kakkoseenkin ;-)
Vaikka otan tuplahinnan.
Jumala kehotti ihmistä "lisääntymään ja täyttämään maa" (1. Moos. 1:28). Jumalan suunnitelmana oli käyttää avioliittoa vakaana ympäristönä lasten synnyttämiseksi ja kasvattamiseksi. Valitettavasti monet pitävät nykyään lapsia usein harmina ja rasitteena. Lapset haittaavat uralla etenemistä, taloudellisten tavoitteiden saavuttamista ja rajoittavat elämäntyyliä. Usein tällainen itsekäs ajattelu on ehkäisyvälineiden käytön perusteena.
https://www.gotquestions.org/Suomi/syntyvyyden-saannostely.html
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn. Ja rakastelen myös pyllyyn.
Siis miten te kaappihomot jaksatte jauhaa tätä. Olkaa keskenänne miehet ihan oikeasti jos naisen vagina ei kiinnosta. Aivan sama vaikka aihe olisi ruokaresepti niin te tulette jauhamaan näitä persepano juttujanne.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin papit painaa aina paljaalla, kakkoseenkin ;-)
Vaikka otan tuplahinnan.
Ja taas kaappihomo jauhaa anaaliseksistä....
Kristitty luterilainen mies tietää, että yhdyntä on sallittu vain, kun halutaan saada aikaan lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Jumala kehotti ihmistä "lisääntymään ja täyttämään maa" (1. Moos. 1:28). Jumalan suunnitelmana oli käyttää avioliittoa vakaana ympäristönä lasten synnyttämiseksi ja kasvattamiseksi. Valitettavasti monet pitävät nykyään lapsia usein harmina ja rasitteena. Lapset haittaavat uralla etenemistä, taloudellisten tavoitteiden saavuttamista ja rajoittavat elämäntyyliä. Usein tällainen itsekäs ajattelu on ehkäisyvälineiden käytön perusteena.
Ja ihmiset lisääntyivät ja täyttivät maan, kunnes Jumala suuressa viisaudessaan päätti hukuttaa heidät, Nooa ja perheensä säästyivät.
Raamattu esittää aina lasten saamisen hyvänä asiana. Raamattu "olettaa", että aviomiehellä ja -vaimolla on lapsia. Lapsettomuutta pidetään Raamatussa aina pahana asiana. Raamatussa ei ole ketään, joka ilmaisi halunaan olevan lapsettomuuden. Kuitenkaan Raamatun perusteella ei voi väittää olevan ehdottoman väärin käyttää ehkäisyä määräaikaisesti. Avioparin pitäisi etsiä Herran tahtoa sen suhteen, milloin heidän pitäisi hankkia lapsia ja kuinka monta.
Olen kristitty mies ja avioeron jälkeen olen käynyt pari kertaa maksullisissakin. Ei minun Jumalani ole sellainen joka kiduttaa ihmisiä helvetissä ja kieltää ihan kaiken. Minun Jumalani ymmärtää vajavaisuuteni ja Hän sovitti jo syntini ristillä.
Vierailija kirjoitti:
Näin kristittynä toteaisin vain, että tuo kehotus on kyllä jo täytetty vähän liiankin kanssa.
Olen montaa luterilaista naista painanut pyllyyn, ilman ehkäisyä. Ykköspesässä sentään sukelluspuku päällä, kun kakaroita ei halutasuosittelen kakkosta muillekin, se piristää kummasti!
Vierailija kirjoitti:
Kristitty luterilainen mies tietää, että yhdyntä on sallittu vain, kun halutaan saada aikaan lapsi.
Mistä raamatun osasta olet saanut tämän käsityksen?
Vierailija kirjoitti:
Olen kristitty mies ja avioeron jälkeen olen käynyt pari kertaa maksullisissakin. Ei minun Jumalani ole sellainen joka kiduttaa ihmisiä helvetissä ja kieltää ihan kaiken. Minun Jumalani ymmärtää vajavaisuuteni ja Hän sovitti jo syntini ristillä.
miksi Jumala sitten on luonut naiselle kostumisen ja klitoriksen erektion jos sen voi ohittaa rahalla?
Ihan tavallisia ovat ehkäisyn yms. suhteen.