Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijaiset päiväkodeissa

Olivia
31.03.2022 |

Päiväkotien tilanne on ilmeisesti aika vaikea, kun sijaisia tarvitaan jatkuvasti? Mikä on ongelma, eikö ole tarpeeksi henkilökuntaa ja työntekijöitä saatavilla? Miksi ei lastenhoitotyö kiinnosta? Olisiko syytä muuttaa jotakin, että työ kiinnostaisi? Pienemmät ryhmät? Kaksivuorotyö, niin että työvuorot olisivat lyhyempiä eikä taida palkkauskaan olla kovin hyvä. Toisaalta esim. toimistoalalla palkkaus on vielä kehnompi, jonne hakijoita on runsaasti.
Mitä mieltä olette, mikä mättää päiväkodeissa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä työ.

Vierailija
2/4 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökuntaa sairaana koko ajan milloin mistäkin syystä. Syntyy vajausta…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keikkailen päiväkodeissa. Yleensä palaan tuttuihin paikkoihin, koska voi valita.

Joissain on järkyttävän ylimielinen vastaanotto ja karsee ilmapiiri. Näihin en koskaan mene toista kertaa.

Sijaisia saisi jos niitä osattais arvostaa yhtään. Esim palkka ei ole este, mulle se perus seureliksa on ihan Ok. Mutta jos kohdellaan ku peräreikää niin olkoon pulassa sitten.

Vierailija
4/4 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen lukenut Varhaiskasvatuksen kertomuksia -instagramtililtä niin yhtenä syynä on varmasti se, että sijaisetkin jätetään nykyään todella yksin päiväkodissa. 

Moni on kertonut jääneensä harjoittelijan kanssa yksin iltapäiväksi ryhmään ( tuo on juuri se haavoittuvin aika). Lisäksi päiväkodeissa on tarkat tiedot siitä, kenelle lapsen saa luovuttaa, sijaisena sulla ei tietenkään ole tietoakaan siitä, kuka on kenenkin vanhempi, kun näet heitä ehkä eka kerran. Saati, että olisit välttämättä päivän aikana oppinut kaikkien nimiä.  Se pelko siitä, että jotain tapahtuu, on kamala. Kyseessä on pienet elävät olennot, joista vastuu on sijaisena sun ( tai johtajan, mutta mikäli jotain sattuisi ei se kyllä mitään auttaisi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi