Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?

Vierailija
17.09.2015 |

Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.

Kommentit (1602)

Vierailija
921/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:04"]Koira. Se katosi työpäiväni aikana lukitusta asunnosta. Ei murtojälkiä ovessa ja ikkunatkin kaikki sisäpuolelta säpissä.

Voi ei. Kerro lisää. Onko mahdollista, että esim. ex olisi vienyt koiran? Minulle soitettiin töihin vuosi sitten, poliisi tiedusteli, onko yksinasuvasta äidistäni havaintoja. Äidin koira oli juoksennellut vapaana omakotialueella, tervehtinyt iloisesti naapureita ja yrittänyt tunkea sisään asuntoihin ja kyytiin autoihin. Naapuri soitti poliisin, joka rikkoi ikkunan ovesta ja tarkisti asunnon, äitiä ei löytynyt mistään, ei vastannut puhelimeen, ja soittivat minulle. Sairaskohtausta epäiltiin, ja poliisi tarkasti paikkoja, missä oletin äidin voivan olla. Ryntäsin paikalle tietysti. Illalla istuin koira kainalossa sohvalla, kun äiti tuli ovesta sisään. Oli ollut shoppailemassa, lounaalla, kuntosalilla... Koira oli siis saanut lukon auki, ja ovi oli pamahtanut kiinni sen perässä. Mutta sinun tapauksessasi ihmettelen, miksei koira palannut kotiin, jos näin on käynyt?

En tiedä miten on mahdollista. Käytin sitä aamulla lenkillä ja toin takaisin kotiin. Laitoin hihnan naulakkoon, otin tavarani, sanoin koiralle heippa ja lähdin töihin, ovi meni varmasti lukkoon. Tulin takaisin 7 tuntia myöhemmin eikä koiraa ollut asunnossa, hihna oli naulakossa. Tietääkseni vain vanhemmillani on minun lisäkseni avaimet asuntoon, mutta hekään eivät olleet asunnossa käyneet, koska olivat tapahtuma-aikaan ulkomailla.

Ainoa mahdollisuus on se, että huoltomies tai joku muu on käynyt asunnossa yleisavaimella ja vahingossa päästänyt koiran karkaamaan, eikä ole uskaltanut tunnustaa. Mitään syytä ei kylläkään pitäisi olla, miksi kenenkään olis tarvinnut asunnossa käydä yleisavaimellakaan poissaollessani.

Koiralla on mikrosiru, että kai se joskus jostain esiin putkahtaa, elävänä tai kuolleena. En käsitä kuka sen olisi halunnut varastaa. Se ei ole voinut itse saada ovea auki, sillä lukko on sellainen tosi jäykkä käsin väännettävä, eli ovea ei saa sisäpuolelta auki pelkästään kahvaa kääntämällä. Itsekin tarvitsen oven avaamiseen kaksi kättä, toinen kahvalla ja toinen siinä lukossa ja sitä pitää aavistuksen vetää sisään päin avatessa.

Multa on yritetty varastaa koira kaupan edestä. Hihna oli jo tekijän kädessä, kun ryntäsin paikalle, ja hän ja kumppaninsa lähtivät juosten karkuun. Kotoisia manneja olivat, ja koira poikkeuksellisen komea groenendael.

Kallistuisin tähän suuntaan, koska luulen, että koira olisi jäänyt kodin lähelle pyörimään, jos joku olisi päästänyt sen vahingossa ulos.

Teitkö rikosilmoituksen?

Nykyaikana ei jätetä koiraa ulos kaupan eteen. Se varastetaan.

Jos koira puree toista ulkopuolista kaupan edessä, tulee kovat maksut. Elämä pilalla kaikilla.

Kauppamatkat ja koiran ulkoilutus erikseen. Jos ei kykene, koira myyntiin.

Vierailija
922/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vibraattori. Oli mulla sängyssä tyynyn alla. Lähdin viikonlopuksi matkalle, ja maanantaina se ei enää ollut siellä. Teini oli viikonlopun yksin kotona, joten todennäköisesti on pitänyt bileet ja sängyssäni on nukkunut joku/jotkut. En tiedä onko sitten siivotessaan heittänyt pois, vai onko joku oikeasti ottanut sen mukaansa (yök). Enkä todellakaan kehdannut kysyä 😂 Tästä on jo monta vuotta, ja edelleen ihmettelen asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla oli kenties ne mukana jossain ulkona kuten esim leikkipuistossa ja unohdit ne sinne ja sieltä joku otti talteen eikä voinut sinulle palauttaa, kun kansiossa ei ollut osoitetta.

Vierailija
924/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoni pienuuden vuoksi vien lenkki-ja urheiluvaatteet lenkin jälkeen taloyhtiön kuivaushuoneeseen. Monta paria kalsareita on ottanut sieltä jalat alleen. Joku pervo vie ne sieltä haistellakseen niitä, näin luulen, miksikäs muuten. M23

Vierailija
925/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen aina lakanat erikseen eikä koneeseen mahtuisikaan lakanoiden lisäksi mitään muuta pyykkiä. Ei siten mitään ylläreitä löydy pussilakanan sisältä (tuplapussilakana ja tupla aluslakana)

Vierailija
926/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt on kadonnut oudosti marraskuussa 2021 hankittu Towner down tension bar. Juuri kun sitä viimein tarvitsisi. Luultavasti löytyy parin päivän päästä kun tein kaupat tänään toisesta :(

Ja niin varmaan paikkaan kuin olin sen laittanut jemmaan :(

Vierailija
927/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla. Matkalla kaupasta kotiin. Ei ollut jäänyt kauppaankaan.

Vierailija
928/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kirjanmerkki. Sain sen lahjaksi ja laitoin kirjanmerkkipurkkiini odottamaan käyttöä. Siitä muutamaa viikkoa myöhemmin menin sitä ottamaan eikä kirjanmerkkiä löydy yhtään mistään. En ollut koskenut kirjanmerkkipurkkiini sen jälkeen kun uusimman siihen laitoin, ja sitten se olihin yhtäkkiä hävinnyt. En ole puoleen vuoteen merkkiä löytänyt ja olen aika äimänä. Pettynyt myös, koska kerään kirjanmerkkejä ja kyseinen kappale oli kaunis käsinmaalattu kappale Edinburghista.

Vierailija
929/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta katosi noin 20 vuotta sitten mystisesti sormus, jonka olin saanut nyt jo edesmenneeltä mummoltani. Olin vaatehuoneessa, ja sormus putosi kädestäni. Vaatehuoneen lattialla oli kaikenlaista tavaraa, ja etsin sormusta tavaroiden seasta, mutta sitä ei koskaan löytynyt. Harmittaa vieläkin, koska sormuksella oli paljon tunnearvoa.

Vierailija
930/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI haarukat. Ja joo, olen irrottanut aterintelineen laatikosta ja katsonut sen takaa. Ei olleet siellä.

Asuin 3 vuotta sitten ns. soluasunnossa ja keittiö oli yhteiskäytössä ukrainalaisen tytön kanssa, joka lainasi teelusikoita ja jätti ne aina pitkäksi aikaa pesemättä. Kun huomautin siitä - ja oltiin siis ihan hyvissä väleissä - kaikki teelusikkani katosivat. Toki oli mahdollista, että virolainen nainen jolla oli avain yhteiskeittiömme, otti ne. Kun en tiedä, ajattelen, että aterimien joukosta kaikki pienet lusikat (ja ainoastaan ne)... katosivat mystisesti, kaikki kerralla. Kukaan en voinut lainata niitä, koska minulla ei ollut niitä enää. "Problem solved!"

Asuin kimppakämpässä UK.ssa ja mitään ei voinut jättää. Ystäväni oli hotellissa töissä. Sain sieltä jääkaapin.

Yhden intialaisen äiti tuli kerran käymään ja motkotti, kun siivoan niin huonosti. Tämäkin on minun sotkuja.

Vein sen kylppäriin, näytin tummia hiuksia ja kysyin kenen pitää täällä siivota.

Tyttören ei tarvinnut, koska heillä on kotona siivooja. Meillä ei ollut ja mun olisi pitänyt siivota tytön jäljet.

Vuokraisäntä oli intialainen ja oli antamassa mulle sakot sotkuisesta asunnosta.

Näytin huonetta ja jääkaappia, omassa huoneessa ja sanoin mun pitäis saada alennusta, kun on vuokrannut sittapytyn tänne

Vierailija
931/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei multa mutta entinen tyttis kysyi aamulla että mihin mun immenkalvo on kadonnut 

Vierailija
932/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso keittiöveitsi. Miten sellaisen onnistuu hävittämään? Edelleen ihmettelen..

Vierailija
933/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokkaampi kuulakärkikynä. Lahjaksi saatu. Katosi teku-aikoina 1991, jolloin käytin kynää koulussa. Huomasin katoamisen parissa päivässä. En keksi muuta kuin että eräs varkaaksi tunnistettu luokkaveri varasti sen välitunnin aikana. Varas jätti koulun kesken aika pian kynäni katoamisen jälkeen ja jäi velkaa useammalle luokkakaverilleni.

Vierailija
934/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikrokupu, iPadin laturi ja digikamera. Kaikki katosivat erään lastenhoitajan ollessa hoitamassa lapsiamme (eri kerroilla). Mikrokuvun varastaminen on kyllä kummallisin asia, jonka tiedän. Olisin vaikka ostanut lastenhoitajalle sellaisen, jos olisi vain pyytänyt. Näistä on jo vuosia aikaa, joten enää ei harmita. Digikameran katoaminen harmitti silloin kyllä kovasti. Tilanteen teki noloksi se, että kyseessä oli työkaverini tytär ja emme sitten häntä enää lapsenvahdiksi pyytäneet. Äitinsä ihmetteli, miksi meillä on uusi lapsenvahti, mutta en hennonnut hänelle totuutta tyttärestään koskaan kertoa.

Tästä tuli mieleen, (ottamatta kantaa työkaverisi tyttäreen,) että kleptomania voi ilmetä tarpeena viedä tavaraa ihan vain viemisen tarpeen vuoksi. 

Siis kleptomania nimenomaan on tarve varastaa, mutta kai siihen yleensä liitty ajatus varastetun tavaran hyödyntämisestä?

Ei, vaan kleptomaniassa on nimenomaan kyse siitä varastamisen tarpeesta, eikä tavaran hyödyntämisestä.

Vierailija
935/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä oli kolme sisarusta ja lapsina saimme haitarin yhteiseksi lahjaksi. Haitari katosi, mistään ei löytynyt, eikä kukaan tunnustanut rikkoneensa ja piilottaneensa kapistuksen.

Vuosikymmenet kuluivat minulla oli kaksi pientä tyttöä, jotka saivat apeltani haitarin tuliaisena joltain matkalta.

Silloin vasta ymmärsin haitarin katoamisen.

Voisiko joku fiksumpi selittää tämän minulle...?

Lasten haitarinsoitto on niin repivää, että joku piilotti tai muuten hävitti edellisen haitarin.

Vierailija
936/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon musta unikko kangaskassi.Käytin sitä jatkuvasti kaupassa,johonkin hävisi???

Vierailija
937/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinsetit. Löytyi n. puolen vuoden päästä pesukoneen nukkasihdistä.

Vierailija
938/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni katosi Vaalimaan Rajahovissa syödessä pieni laukku, jossa olivat lompakko ja puhelin, mikä oli tietysti hankalaa, koska ajokortti piti uusia ja luottokortit kuolettaa.

Tämä kaikki ei olisi mitenkään mainitsemisen arvoista normaalisti. Hauskaksi tai pikemmin noloksi asian teki se, että puhelimessa oli vino pino englanninkielisiä runoja, joita olin rustannut vaimolleni. Hän on kyllä ihan suomenkielinen ja Suomalainen.

En tiedä lukiko laukun ja puhelimen varastanut Venäjälle matkannut henkilö niitä. Jos luki, en tiedä mitä ajatteli. Tiesin puhelimen päätyneen itärajan yli soittoäänestä, kun soitin puhelimeen pian katoamisen jälkeen.

Vierailija
939/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisuus, itsetunto, positiivisuus.

Onnellisessa maassa silti.

Vierailija
940/1602 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävitin äidiltäni saadun sormuksen 10 vuotta sitten. Itkin monet kerran, näin painajaisia ja joskus herätessäni aloin paniikissa penkomaan kämppää läpi sadannen kerran. Ikinä ei löytynyt ja nyt eri asunto ja eri auto, joten enää ei kannata etsiäkkään. Tämä harmittaa edelleen, mutta nyt olen päättänyt ostaa uuden sormuksen (samanlaistahan ei löydy) joka edes etäisesti muistuttaisi tätä kadonnutta sormusta. Jos se uusi helpottaisi tätä monta vuotta kestänyttä ahdistustani.