Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa,kerrankin kunnon veronpalautukset !

Vierailija
03.10.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa takaisin hieman vajaan tonnin.

kartuttaa kivasti meidän matkakassaa. :-)

Jos rahat olisi jääneet palkan kanssa tilille, ne olisi menneet kaikenlaisiin ostoksiin. tuskinpa niitä olisi erityiselle säästötilille laitettu korkoa kasvamaan. Sijoituksiin menee muutenkin rahaa joka kuukausi.

Ja saahan veronpalautuksille tosiaan sen parin prosentin koron. Enemmän se on kuin käytötilillä.

Vierailija
2/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän nähdään kun ne laput tulee. Joka tapauksessa on selvää että mies joutuu nyt maksamaan ja minä saan, mutta toivottavasti ei jäädä häviölle siitä alkuperäisestä ehdotuksesta. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse saan huimat 7,90¿ palautusta mutta minun mieheni joutuu maksamaan yhteensä 250¿ (kahdessa erässä tietysti). Kun tämä mätkylappu tuli oli mieheni juuri jäänyt työttömäksi ja saanut viimeisen palkan, tiedossa oli hänelle uusi koulutus joka kestää 6kk ja sen jälkeen hän pääsee heti töihin (linja-autonkuljettajista on pulaa) eli ensimmäinen palkka tulee vasta 31.12. ja Kelasta ei heru tukia joulukuulle joten ajattelimme maksaa tämän ensimmäisen mätkyerän jo toukokuussa jotta ei sitten joulukuussa tarvitse alkukuusta miettiä mistä 125¿ veromätkyihin (minun tulot vain 800¿/kk ja niillä pitää perhe ruokkia ja maksaa laskut sekä asunto). Nyt toissapäivänä tuli sitten kirje verottajalta että toinen maksuerä (joka oli alkujaan helmikuussa) on nyt siirretty sitten joulukuulle maksettavaksi. Eivät ääliöt suostuneet siirtämään takaisin helmikuulle (oli taas joku fiksu selitys) vaikka mieheni yritti selittää että joulukuussa ei kyetä maksamaan...ei minun 800E palkasta makseta vuokraa, ruokaa kuukaudeksi, laskuja sekä tätä veromätkyä... On se kumma, yrität tehdä oikein niin eikun verottaja rankaisee!

Vittuun koko verohallinto!!!

Vierailija
4/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt virallisen valituksen verotuspäätöksestä?

Entä pyytänyt kirjallisesti veromätkyjen kohtuullistamista? teillä näyttäisi olevan kaikki edellytyksen siihen.

Maksamattomia verojen (siis niiden mätkyjen) maksamisaikataulusta voi kyllä neuvotella. Kannattaa soittaa sille verovirkailijalle, joka hoitaa juuri teidän asioita.

Vierailija
5/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tasaisin väliajoin sellaisesta uutisoidaan, miten kansanedustajat rälläävät veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
6/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä mätkyjä tulee ja toki maksamme mutta emme voi niitä maksaa joulukuussa, tammikuukin jo onnistuu kun mies on saanut palkan ja minäkin pääsen " aikuisten töihin" eli kokopäiväiseksi ja samalla toki palkka nousee.

Kun mies oli soittanut ja sanonut että nou kän duu niin täti oli vain todennut että kakka säkä, jos maksatte joulukuun 31.12. niin tulee myöhästymismaksua... Aivan perseestä, myöhästymismaksua vaikka originaali maksupäivä on vasta helmikuussa...

t. todella kiukkuinen ja suivaantunut 22

Vierailija
7/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri. Mätkyt ohjautuvat suoraan eri kansanedustajien tileille, joilta he voivat nostaa kansan rahat ja mällätä niillä.

Verohallinto ja eduskunta ovat kaksi täysin erillistä instanssia.

Vierailija
8/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ollaan kaksi erillistä instanssia, ei tarkoita sitä, etteikö voisi toimia yhteistyössä.

Vierailija
9/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eduskunta vahvistaa joka vuosi verotason.

Mutta mätkyistä kertyviä rahoja ei kyllä ohjata kansanedustajien tileille. Oletko vähän yksinkertainen?

Kansanedustajien, ja koko eduskuntalaitoksen, samoin kuin mm. kunnan opettajien, lääkäreiden, puutarhureiden, siivoajien jne. palkat tosiaankin maksetaan veroina kerätyistä yhteisistä varoista. Eli siinä mielessä kaikki em. ammattiryhmät humputtelevat meidän rahoillamme.

Vierailija
10/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka puhelimessa puhuittekin tädin kanssa, niin ehdotan että teette kirjallisen valituksen mätkyjen määrästä.

kyllä niitä voidaan kohtuullistaa, jos ette pysty maksamaan. Pyytäkää samassa kirjeessä myös maksupäivään lykkäystä.

Jos vastaus on kielteinen, siitä voi edelleen valittaa. Toinen vaihtoehto on mennä mätkylapun kanssa sosiaalitoimistoon ja pyytää rahaa yllättävää menoerää (aikaistettuja mätkyjä) varten.

Vierailija
11/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske ensi vuonna veroprosenttisi tarkemmin.

Vierailija
12/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies saa 1900 euroa palautusta... hän on yrittäjä, joten summa voi kuulostaa suurelta, mutta kertoo vain sen, että on viime vuonna maksanut palkkaa itselleen reilusti vähemmän kuin oli aikomus...

Vierailija
13/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hyväksihän se kaikki tulee.

Ei valtio (tai kunta) ole mikään paha mörkö, joka syö meidän rahat vaan ihmisiä vartenhan molemmat ovat olemassa. Verotus on sitä varten, että me saadaan julkisia palveluja, turvallisuutta ja hyvinvointia.

Vierailija
14/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävetä eikä myöskään ota päähän yhtään.

Vierailija
15/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olihan tuo tavallaan liki tonnin koroton pikavippi yli vuodeksi...

Vierailija
16/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös tahallani nostan veroprosenttia silloin tällöin,

1-2%ei tunnu kuukausipalkassa juurikaan...

mutta kiva ostaa joululahjoja rakkailleen sillä palautuksella,

kun muuten rahat aina tiukilla ja lahjat jäis kyllä aika minimiin jos palkasta joutuisi ostamaan...

Vierailija
17/26 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joka väittää että veronpalautukset ovat _lähes_ ilmaista lainaa valtiolle, ja se olen minä. pakkosäästökeinona ihan hyvä, mutta korkoa tuolle rahalle saa paljon, paljon paremmin kun ottaa sen palkastaan suoraan käteen ja tallettaa/sijoittaa valitsemaansa kohteeseen.

-

Siis sellainen mihin voisi säästää vain vuoden, eikä joutuisi maksamaan mitään kuluja! (Jos näin suoraan verrataan veronpalautuksiin)

Vierailija
18/26 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtio on saanut sinulta rahaa melkein ilmaiseksi käyttöönsä vuoden ajaksi!

Vierailija
19/26 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

valtio on saanut sinulta rahaa melkein ilmaiseksi käyttöönsä vuoden ajaksi!

nyt tulee taas 850e ja miehelle 640e.

Vierailija
20/26 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle muutama satanen, mutta parempi sekin kuin ei mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän