Moi. En haluaisi kuolla
Jatkuvasti ahdistaa, on sairauksia ja pelkään että kuolen, Ikää 30 vuotta.
Kommentit (7)
Vain 95% maailmassa koskaan eläneistä on kuollut eli tsäänssit on ;)
Kannattaa soittaa kriisipuhelimeen, netistä löytyy monia googlettamalla. Myös psykiatriseen päivystykseen kannattaa soittaa, jos ahdistus pahenee.
Kannattaa tehdä jokaisesta päivästä elämisen arvoinen. Ei se auta elää ikivanhaksi jos ei ole oppinut nauttimaan elämän pienistä iloista.
Keskitä huomiosi mielen hyvinvointiin. Onnelliset ihmiset elävät tutkitusti pidempään. On vain tämä hetki, mitä haluat sillä tehdä? Surra jotain mitä et varmaksi tiedä vai tehdä jotain itsellesi tärkeää? Keskitä huomiosi mukaviin asioihin.
Moi. Minulla on kokemusta niista tunteista...ne inhottavat pelkotilat, kaikenlaiset hermostuneet ajatukset jne, jotka vievat tosi paljon aikaa ja energiaa.
Sympatisoin 100%, ahdistuksen kanssa ei ole helppo elaa,kun pieninkin asia saa aikaan (kuoleman)pelon.
Puhu omalaakarin kanssa: onko sinulla laakitys ahdistukseen/masennukseen? Tai betasalpaajat? Ne auttoivat minua. Apua on saatavilla- enka tarjoita vauvapalstan kommentteja- kunhan haet vaan.
Jos tulee paha ahdistuskohtaus niin kokeile tata:
Hengita syvaan, sisaan nenan kautta, ulos suuusta, 10 kertaa. Seiso jalat harallaan, molemmat jalkapohjat litteina. Laske mielessasi yksi asia jonka voit NAHDA, yksi minka voit KUULLA, yksi minka voit HAISTAA, yksi minka voit TUNTEA. Toista mielessasi "kaikki on hyvin. Mina olen taysin turvassa".
Tsemppia sinulle. Koita muistaa etta se pelko kuolemasta on vain tunne paassa, eika todellisuus. Sina ET ole kuolemassa, ja vaikka sairauksia onkin, niin elat ja edessasi on vuosikausia hyvaa elamaa. Ala tuhlaa niista enaan paivaakaan ajattelemalla turhia pelkotiloja. Ja viela: hae apua. Sina ansaitset mielenrauhan ja antoisan elämän ilman ahdistustiloja. Se odottaa sua jo, ihan nurkan takana.
Kaikki kuolee joskus. Se on väistämätöntä. Sinun täytyy hyväksyä se täysin, turha pokkuroida vastaan. Ala lukemaan mistä elämässä ja kuolemassa on kyse. Yhden faktan kerron: ikuista helvettiä ei ole olemassa. Onnea matkaan!