Miten pitäisi suhtautua opettajana oppilaiden jatkuviin ulkonäköni kommentoihin?
Huutelevat mm. päivittäin käytävillä, että ope sulla on hyvä perse tms. Mua se ei sinällään häiritse, mutta oon huomannu, että muita opettajia häiritsee. Mitäköhän pitäisi tehdä?
Kommentit (36)
Taidat olla vähä semmonen kumman kaa -tason maikka?
Ei vaan kyllä luulisi sinuakin asian häiritsevän vai kohentaako itsetuntoasi kun teinit huutelevat perään?
Ihan Suomen kouluista näköjään. Kyllä opettajan pitää saada joutavan huutelijat kuriin, kohta niillä ei ole mitään rajaa, mitä kenellekin voi sanoa tai tehdä.
Grow up, ope!
Mutta kuuleepa sitä opettajana paljon muutakin kommentointia itsestään ja muista, joten siksi tuppaa menemään nuo kaikki huutelut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
ap
En todellakaan olisi iloinen jos poikani koulussa huutelisi opettajalleen tuollaista ja opettaja ei puuttuisi asiaan. Joko sinulla ei ole poikiin riittävästi auktoritteettiä koska eivät puhuttelustasi piitanneet, tai sitten viestitit puhuessasi, että se onkin susta kyllä ihan ok mutta kun noi muut ei tykkää. Pidä napakka puhuttelu ja sano että jos ei lopu, niin ilmoitat vanhemmille. Eiköhän siihen lopu.
että kyllä ne öykkärit ja muut mummonpotkijat tulevat ihan surkeiden ja välinpitämättömien kotiolojen seurauksena! Turha koululaitosta syyttää jos oma rooli vanhempana on hukassa!
Taitaa olla taas joku keskenkasvuinen kollega, joka ei saa oman ikäistensä huomiota. Sinua ei siis häiritse? Mene hoitoon. Jos annat oppilaiden huudella itsellesi tuollaisia, niin etpä paljon arvosta työtäsi.
koska en ole heidän opensa eivätkä varsinaisesti tunne mua. Kaiken lisäksi ovat jääneet monta kertaa luokalleen eikä heitä saa kuriin kukaan muukaan.
ap
en oikein usko tämän " open" tarinaa, sorry vaan.
Siinä tapauksessa et varmaankaan ole ainoa joka saa näitä huuteluita peräänsä, eikä sitten luulisi muita haittaavan.
että opettajalla tulee olla sen verran auktoriteettiä oppilaita kohtaan, ettei heille tule mielenkään huutaa (kehua) tuolla tavalla.
Tsiisus saisin sydärin jos yksi huutajista olisi oma lapseni! Asia ei jäisi kotona " olan kohautuksella" jos tieto kotiin tälläisestä tulisi.
toisen kerran luokalle, harkitaan/tehdään henkilökohtainen HOPSI ja kyseinen opilas siirtyy eritysluokalle hopsia toteuttamaan.
joka oli jäänyt jo kolme kertaa luokalle. Kalen housuissa pullisteli lupaavasti...
ja peruskoulusta on kyse eli voitte laskea oppilaiden jääneen useamman kerran luokalleen. Lintsausten takia kun ei hopseja ruveta tekemään eikä meidän koulussa edes ole mitään erityisluokkia, vaan kaikki on integroitu samoihin tavisluokkiin. Kylläpä täällä jotkut tuntuvat elävän kaukana todellisuudesta.
t: ope
Pojat, joita en opettanut, huutelivat pissistä ja panojuttuja.
Mä puutuin ihan raivona tilanteeseen, vein reksin luo, jätin jälkkiä jne.
Mut meni ehkä sellainen 7 kuukautta ennen ku homma loppui. Sanoin nimittäin yhdelle pojalle, että yksikin herja, niin lähtee juttu poliiisin käsiin. Samoin sanoin eräälle tytölle, että vittuni ei mahdu päähäni. (Hän siis ehdotti: " Vedä vittu päähäsi." ) Reksi raivostui mulle, mutta oppilaiden parissa juttu levisi: olihan ihan tavatonta, että ope sanookin raivona, että VITTUNI EI TOD. MAHDU PÄÄHÄNI.
Eli kyllä mä sellaiset puoli vuotta nujusin tuon ongelman kanssa ennen kuin homma alkoi laueta (huono sanonta...).
Nykyisin näen näitä entisiä päänaukojia. He tervehtivät mua ystävällisesti, juttelevat ja jopa tottelevat, kun torun heitä kaupassa myyjien kiusaamisesta, tupakinostosta tms.
Vaatii aikaa. Mut älä luovuta: keväällä olet voitolla, jos rätkit jälkkiä ja näytät, ettet hommelia hyväksy.
ex-ope
T. Ope myös, tavallisesta peruskoulusta, jossa ei myöskään lintsareille tehdä hojkseja, mutta ei niitä siellä koulussa tosiaan täysi-ikäisenä pyöri kun ei alaikäisenäkään.
solidaarisuus taas tässä keskustelussa kukkii...
Kyllä huutelu on koko työyhteisön ongelma, ei vain sen hemaisevan naisopettajan.
EX-Ope (22, vai mikähän mä olin)
ap