Miksi puoliso lähtee pois kesken lauseen?
Neuvoja kaivataan. Onko jollain kokemuksia?
Kuinka toimia tilanteissa, että kun puhutaan jostain asiasta X ja keskustelu kiristyy vähän (mutta ei ole selkeästi mikään riita) niin puoliso kääntyy ja lähtee pois kun vielä puhun hänelle. Siis esim kaupassa, että mitä leipää otetaan tms.
Tai jos ollaan kotona, hän ottaa kännykän ja alkaa selaamaan jotain kesken lauseen kun puhun hänelle. Tekee selväksi, ettei aio jatkaa keskustelua asiasta. Joskus hän menee sellaiseen ihme kierteeseen, että vinkuvalla äänellä valittaa vaan kuinka jokainen mun äänenpainokin on nyt ollut vääränlainen ja samalla selaa laiskasti kännykkää ottamatta muhun katsekontaktia.
Nämä tilanteet ei koskaan selviä, hän ei lähde siis vetämään syvään henkeä koska tarvii hetken itselleen, ja palatessa sitten selvitä asiaa loppuun. Asiat vaan jää roikkumaan.
Mulla on olo, että en tule kuulluksi ja nähdyksi.
En ole mikään pirttihirmu enkä papupata jota ei jaksa kuunnella. Yritän pysyä aina itse asiallisena ja rauhallisena, en syyttele enkä ns lisää vettä myllyyn.
Onko muilla kokemuksia?
Kiitos jos joku osaisi ohjata vaikka edes Googleen oikeiden hakusanojen luo.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Tuntuu vaikealta ottaa puheeksi, kun ei siinä kesken tilanteen pysty ja jälkeenpäin puoliso sanoo että turha kaivella vanhoja jos yritän ottaa puheeksi.
ApPuhu vastaisuudessa mahdollisimman vähän. Älä jankkaa asioita, äläkä tartu pienissä asioissa niihin lillukan varsiin.
Miehet eivät pidä jankkaamisesta, eivätkä siedä tiettyä jahkaamista kaupoissa, harva heistä on mikään yksityiskohtien tonkija, kuten naiset, että mitähän leipää nyt ostaisi, ja muuta sellaista.
Pitää osata itsekin tehdä niitä päätöksiä itsenäisesti.
Ja toisekseen miehet lähtevät melko useinkin pois tilanteesta, jotta vältävät riidan ja sen seuraukset.
Kun miehillä on taito pitää se turpansa kiinni, vaikka sanomista vielä olisikin.
Tätä taitoa meillä naisilla, ikävä kyllä, ei ole.
Välttävät seuraukset, varsinkin, eli sen että asia tulisi puhuttua ja sovittua. Oikeassa parisuhteessa asiat pitää pystyä sopimaan. Jos mistään ei halua ottaa vastuuta tai tehdä niille mitään, nin ei ole kummoinen suhde. Se ihminen vaihtoon, hyvä kumppani tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Tuntuu vaikealta ottaa puheeksi, kun ei siinä kesken tilanteen pysty ja jälkeenpäin puoliso sanoo että turha kaivella vanhoja jos yritän ottaa puheeksi.
Ap
Vielä yrität ottaa puheeksi? Miksi hitossa? Järki käteen NYT: Lakkaa tekemästä mitään hänen puolestaan, älä pese hänen pyykkejään, kokkaa vain itsellesi, lähde kavereiden kanssa ulos. Ja joka kerta jos mies alkaa tästä puhua, käännät selkäsi ja lähdet pois.
Eihän tuosta suhteesta tule mitään, jos hän ei saa omaa lääkettään eikä opi mitään kanssakäymisestä! Jos ei, jätä hänet.
Kiitos vastauksesta, olen miettinyt tuota asian kirjoittamista.
Ap