Te synnyttäneet naiset
Onko totta että synnytyksestä palautuu ennalleen? Entä jos on ennestään todella tiukka? Meinaan kun mulle esim ne normal-tamponit on todella tiukkoja, sattuu suorastaan varsinkin laittaessa.
Pystyykö synnyttänyt nainen pitämään enää niitä pienimpiä tamponeita, tampax lites esimerkiksi? Vai valuuko ne jotenkin? Mun päähän ei vaan mahdu ajatus, että se emätin ei venyis pysyvästi jos siitä menee läpi sellainen vauvan pään levyinen kapistus.
En tiedä uskallanko koskaan synnyttää :(
Kertokaa totuus kysymyksiini! :)
Kommentit (40)
Näiden kommenttien perusteella ei kannata jättää lasta hankkimatta sen perusteella että pelkää löystyvänsä! Tänks Ap kiittää! Vielä pitäisi käsitellä fobiani verta kohtaan jos haluan joskus sen lapsen :DD
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:22"] Mä palauduin aika hyvin ainakin. En voi ihan varmasti sanoa, että onko se alapää täysin ennallaan, mutta itse en ainakaan eroa ole huomannut. Pystyn siis käyttämään ihan pienimpiäkin tamponeja ongelmitta. [/quote] Minkä ikäinen olit kun sait lapsen? Pelkään että olen jo niin vanha että levähtäisin pysyvästi :( Ap, 25-v [/quote] Olin 28-vuotias. Kävin kyllä sellaisessa mammapilateksessa synnytyksen jälkeen ja siellä treenattiin myös lantionpohjanlihaksia. Vaikka aloittaja ilmeisesti onkin vain joku vähän synnytysvastainen provokaattori, niin muille voin kyllä sanoa, että ei siinä synnytyksessä välttmättä mitään korjaamatonta tapahdu.
[/quote]
En oo mikään synnytysvastainen, pelkään vaan tulevaa vaikka haluaisin lapsen :( Ap
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:55"]
Näiden kommenttien perusteella ei kannata jättää lasta hankkimatta sen perusteella että pelkää löystyvänsä! Tänks Ap kiittää! Vielä pitäisi käsitellä fobiani verta kohtaan jos haluan joskus sen lapsen :DD
[/quote]
En minä ainakaan omassa synnytyksessäni nähnyt pisaraakaan verta. Vaikka sitä puoli litraa tulikin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:55"]
[/quote]
Ei sitä verta kannata pelätä. Minäkin olen herkkä veren näkemiselle mutta omassa synnytykaesä en kyllä nähmyt verta ollenkaan. Ja se lapsikin pyyhitään ennen kuin nostetaan äidin rinnalle.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:45"]
Miten sitten selitätte sen että jos lihava ihminen laihtuu niin jäljellä jää kasa löysää nahkaa? Eikö tuossa ole sama efekti kun saa lapsen? Ap
[/quote]
Jos harrastat seksiä, jääkö emätin peniksen mentäväksi vai palautuuko minitampoonille sopivaksi?
Pyydät sitten pelkosektiota, ja kerrot tietysti rehellisesti syyksi että pelkäät pillusi ja miehesi nautinnon puolesta.
Aivan varmasti osa pelkosektioista on ns. turhia, näiden ap:n kaltaisten naisten takia. Ei mikään ihme, jos lääkärit laittavat vastaan. Jos pillun tai tissien muutokset raskauden jälkeen pelottavat, ei ole kovin suotavaa ryhtyä vanhemmaksi ollenkaan. Naurettavaa.
Kommenttien perusteella voisi todeta että synnytyksellä ei ole negatiivisia vaikutuksia emättimeen. On kireämpi, seksi on nautinnollisempaa ja mieskin tykkää. Onkohan näin. Tai sitten näihin ketjuihin vastaavat pääsääntöisesti aina ne, jolle synnytys on tuonut parannusta.
Emätin silottuu synnytyksessä, mutta tosiaan tiukkuus palautuu. Eihän monilapsisia äitejä muuten olisi...eikä perheellisillä seksielämää.
Vaginan laajuus ja kosteus vaihtelee. Mielestäni nyt n.43 v olen jopa tiukempi kuin joskus nuorena. Lapset tosin 24 ja 14, mutta ennenkin on ollut eroa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:22"]
Itselläni ainakin synnytyksen jälkeen tuntuu että paikat on tiukemmat, voi käydä kummin vaan :) ikää siis 21 ja 19 olin kun syntyi
[/quote]
Oho! Mutta eihän se ole fysiikan lakien mukaan mitenkään mahdollista. Aloititko jonkun erikoisjumpan tms?
Ap
[/quote] naisia ei ole koskaa fysiikan lait koskeneet. Pillut senkun tiukkenee ja tissit sitä terhakkaampia mitä isommat on.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:08"]
Miten sitten selitätte sen että jos lihava ihminen laihtuu niin jäljellä jää kasa löysää nahkaa? Eikö tuossa ole sama efekti kun saa lapsen? Ap
[/quote]
Jos harrastat seksiä, jääkö emätin peniksen mentäväksi vai palautuuko minitampoonille sopivaksi?
[/quote] Niin jos olet saanut 2 kättä pilluun ennen synnytystä niin ei varmaan siinä tapauksessa mihinkään tule muuttumaan.
Mites ap selität sen että kohtu painaa synnytyksen jälkeen kilon, ja muutaman viikon päästä siitä noin 50 grammaa? Onko sekin fysiikan lakien vastaista?
Naisen kehossa muuttuu moni asia raskauden ja synnytyksen aikana, ja noita muutoksia säätelevät hormonit.
Sain ensimmäisen 18-vuotiaana ja käsi sydämmellä, alapääni ei muuttunut miksikään. Vauva tosin syntyi hyvin ennenaikaisena. Toinen syntyi muutama vuosi tästä ja sain lievän laskeuman, jumppasin TODELLA ahkerasti (lantionpohjalihasjumppaa sekä alavatsalihakset saivat kyytiä) Ei se koskaan entiselleen palautunut mutta oikein hyväksi kuitenkin eli ei löysäksi jäänyt. Kolmannen (4,5kg) sain taas muutaman vuoden päästä tästä ja alapääni samanlainen kuin ennenkin, ei muutoksia huonompaan suuntaan. Tämän kolmannen jälkeen orgasmit voimistuneet ihan valtavasti ja sen saaminen helpottunut. Ennen jos meni 20min niin nyt ei mene kuin 5min. :) Eikä muuten mene miehelläkään, tosin ei ole koskaan mennytkään tämän kauemmin eli ei se huono voi olla. :D
Itse olen ollut tiukempi synnytyksen jälkeen ja myös mies on moneen otteeseen näin todennut ;) Tosin vauvani oli 2,9kg eli pieni, en sitten tiedä missä kunnossa paikat olisi 4-5kg vauvan jälkeen.
Minä en palautunut. Oli imukuppisynnytys. Siltikään en vaihtaisi synnytyskokemustani pois mistään hinnasta. Sain ihanan lapsen ja olen ylpeä itsestäni että tein sen.
[/quote] joo joo, lihava oli lihava ehkä 15 vuotta , ei syntymä emättimen läpi kestä kuin parhaimmilllaan minuutteja.... . Mulla kertyi painoa 9kg odottaessani. Synnytys meni hyvin, oli nopea ja ponnistusvaihe kesti 5 min! Eli lapsi oli putkessa sen muutaman minsan. Käytän edelleen tamponeja, myös pienimpiä. Pillun sisäinen puristusvoima erittäin hyvä, olen myös aina liikkunut muutenkin enkä ole ylipainoinen. Sisäpuoli emättimessä on ehkä kivalla tavalla rypyläinen, sellainen oikea lihastehdas, enne synnytystä oli ehkä seinämät suoremmat ja antoivat kumppanille vähemmän tuntemuksia. Nyt parempi! Eikä vain minun mielestäni. Emätin on tehty synnytystäkin varten, että silleen :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:11"]Pyydät sitten pelkosektiota, ja kerrot tietysti rehellisesti syyksi että pelkäät pillusi ja miehesi nautinnon puolesta.
Aivan varmasti osa pelkosektioista on ns. turhia, näiden ap:n kaltaisten naisten takia. Ei mikään ihme, jos lääkärit laittavat vastaan. Jos pillun tai tissien muutokset raskauden jälkeen pelottavat, ei ole kovin suotavaa ryhtyä vanhemmaksi ollenkaan. Naurettavaa.
[/quote]
Mitä alapäänsä turmeltumisen puolesta pelkäävä ja pelkosektiota haluava muuten lääkärille useimmiten kertoo syyksi? Kertooko joku rohkeasti oikeasti syyn? Vai onko tekosyyt luokkaa: "Suvussamme on aina syntynyt isoja vauvoja, pelkään että jää jumiin".
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:08"]
[/quote]
[/quote] Niin jos olet saanut 2 kättä pilluun ennen synnytystä niin ei varmaan siinä tapauksessa mihinkään tule muuttumaan.
[/quote]
Niin mulla ei mene kuin kaksi sormea ja sekin on työn takana, pitää olla tosi kiihottunut. Siksi mietinkin miten se muka voi repeämättä leventyä monen ranteen paksuiseksi :O
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:50"]Ei palautunut ennalleen.
Aloin synnytyksen jälkeen saamaan emätinorgasmeja yhdynnässä! Muutenkin seksi on potenssiin sata nautittavampaa, alan melkein heti kiemurrella orgasmissa, kun mies työntyy sisälle. Miehellä ei valittamista :D
[/quote]
Sama!:D
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:11"]Pyydät sitten pelkosektiota, ja kerrot tietysti rehellisesti syyksi että pelkäät pillusi ja miehesi nautinnon puolesta. Aivan varmasti osa pelkosektioista on ns. turhia, näiden ap:n kaltaisten naisten takia. Ei mikään ihme, jos lääkärit laittavat vastaan. Jos pillun tai tissien muutokset raskauden jälkeen pelottavat, ei ole kovin suotavaa ryhtyä vanhemmaksi ollenkaan. Naurettavaa. [/quote] Mitä alapäänsä turmeltumisen puolesta pelkäävä ja pelkosektiota haluava muuten lääkärille useimmiten kertoo syyksi? Kertooko joku rohkeasti oikeasti syyn? Vai onko tekosyyt luokkaa: "Suvussamme on aina syntynyt isoja vauvoja, pelkään että jää jumiin".
[/quote]
Onhan sekin oikeaa pelkoa? Miksi tunnut vähättelevän asiaa?
Ehkä lääkärille tosiaan kannattaa kuitenkin sanoa pelkäävänsä esim. vauvan puolesta jos haluaa julkisen puolen maksavan sektion.
Pimppa on venyvää kudosta. Äärimmillään se venyy vauvan kokoiseksi, ja sitten palautuu takaisin. Vähän kuin kumilenksu.