Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En hae työtä enkä ota tarjottua työtä vastaan

Vierailija
16.09.2015 |

http://www.hs.fi/mielipide/a1442285768711?ref=hs-art-luetuimmat-#1

Yh-mamma ei jaksa hakea töihin, koska lomakkeiden täyttäminen ja toimeentulotuen odottelu vie voimat.

Mitä mieltä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus valmistelee 15.10.2015 mennessä vuoropuhelussa työelämän osapuolten kanssa työttömyysturvan
uudistuksen, sisältäen työn vastaanottovelvoitteen tiukentumisen sekä velvoitteen
osallistua aktivointitoimenpiteisiin. Ansioturvan lisäpäiviin sovelletaan nykylainsäädännön
mukaista aktivointia. Hallitus sitoutuu ansioturvan uudistuksilla säästöihin työttömyysturvamenoista.

Hallitus arvioi kriittisesti kaikkia sellaisia tukijärjestelmiä, jotka ohjaavat työkykyisiä ihmisiä
pitkäaikaisiin poissaoloihin työmarkkinoilta. Vuorotteluvapaajärjestelmän ehtoja tiukennetaan
muuttamalla se syyperusteiseksi ja/tai muuttamalla työhistoriaehtoa. Mikäli hallituksen ja työelämän
osapuolten toimet työpanoksen lisäämiseksi eivät osoittaudu riittäviksi, vuorotteluvapaajärjestelmästä
luovutaan kokonaan.

T. Hallitusohjelma

Vierailija
22/24 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 17:26"]Minä elin vuosia ilman työtuloa ja ilman tukia säästöillä, jotka olin tienannut pitkän ulkomaankomennukseni aikana. Remontoin kotiani. Veroilmoitukseni oli vuosia blanko ja siitähän verottaaja kimpaantui - ei ole mahdollista elää näin.

Käytännössä verottaja "ajoi" helvetianmoisilla selvityspyynnöillään tukien piiriin, joista halusin olla vapaa.

[/quote]
Minä aikanani ulkomailta tultuani ajattelin mennä ilmoittautumaan työnhakijaksi, jos joku vaikka olisi tällaista tekijää kaivannut. Olin ajatellut elellä omilla rahoillani ja pitää hetken tauon 6 vuoden yhtäjaksoisen työssäolon päälle, mutta ainakaan silloin ei onnistunut olla pelkkänä työnhakijana ottamatta työttömyyskorvausta. Ongelma oli se, että saattoi olla vain työtön tai työssäoleva työnhakija ja työttömälle kuului (eli oli pakko ottaa) työttömyyskorvaus. Työssäolevaksi en taas kelvannut, kun en ollut töissä. Kaksi viikkoa yritin vääntää itseäni järjestelmään työnhakijaksi haluamatta korvausta, mutta ei onnistunut. Menin sitten töihin :)
[/quote]
Ei sitä rahaa saa ilman hakemuksia. Olisit siis vain jättänyt hakematta niin olisit saanut haluamasi ollen samalla työnhakija.
[/quote]
Meni silloin vähän periaatteelliseksi :) Minä en mielestäni tarvinnut rahaa, tarjosin vain itseäni jollekin mahdolliseksi työntekijäksi. Ja eihän meidän järjestelmä sellaiseen taivu....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 18:04"]

Olen ollut työtön 6 kk ja täyttänyt kaksi lappua: Ilmoitus työkkäriin työttömyydestä ja ansiopäivärahahakemuksen. Niistä ensimmäisen tein netissä.

Helppoa. Noiden jälkeen kukaan ei enää kysele mitään.

[/quote]

Tätä odotellessa... vielä kolmisen kuukautta....

Vierailija
24/24 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. En suosittele enää kenellekään työntekoa ja verojen maksamista tähän maahan. Sotilaspassit kannattaa myös palauttaa, nykyään on tapana lähteä pakoon jos maassa soditaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi