Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuolleen ihmisen näkeminen kauhistuttaa? Jos et tietäisi...

Vierailija
30.03.2022 |

että on kuollut niin et kauhistuisi. Eli jos luulisit jonkun nukkuvan niin ei haittaisi, mutta jos tiedät että on kuollut niin oot paniikissa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni aikana -ainakin tähän asti olen nähnyt vain yhden ruumiin, se oli hautajaissa muutama vuosi sitten kun arkun kantta pidettiin auki ja vainaja lepäsi siellä. Tämä liittyi uskontoon. Ennen vanhaan oli normaalia että arkku saatettiin pitää auki, mutta enää vain harvoin pidetään.

Eipä se mitenkään erityisen kauhealta tuntunu nähdä ruumis, siinä tilanteessa ainakaan.

Vierailija
42/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisiin vainajat siistitään ja kasvoille laitetaan meikillä vähän väriä, ettei ole niin järkyttävän näköinen kuin vastakuolleena.

Ei ole tapana Suomessa. Toki pyyhitään liat ja kammataan hiukset jos niitä on, pannaan tupot silmille jotta luomet pysyvät kiinni ja sidotaan leuka, ettei suu ammota auki. Monellahan se jää ammolleen kun on kuollessa haukkonut henkeä tai ollut hengitysputki kurkussa.

Onpas. Oletan että isälläni ei ollut hautajaisissa enää luonnostaan niin "punakkaa" naamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mikä on kuolinsyy ja kauan ihminen on ollut kuolleena, aikuinen vai lapsi, sukulainen, ystävä vai tuntematon.

Vierailija
44/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisiin vainajat siistitään ja kasvoille laitetaan meikillä vähän väriä, ettei ole niin järkyttävän näköinen kuin vastakuolleena.

Ei ole tapana Suomessa. Toki pyyhitään liat ja kammataan hiukset jos niitä on, pannaan tupot silmille jotta luomet pysyvät kiinni ja sidotaan leuka, ettei suu ammota auki. Monellahan se jää ammolleen kun on kuollessa haukkonut henkeä tai ollut hengitysputki kurkussa.

Onpas. Oletan että isälläni ei ollut hautajaisissa enää luonnostaan niin "punakkaa" naamaa.

Kalman kalpeus saa ihmiset näyttämään kalpeilta kuin lakana.

Vierailija
45/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua nähdä kuolleita, enkä ole ketään käynyt arkussa katsomassa. Mieluummin muistelen ihmistä elävänä kuin arkussa kuolonkankeana. En kyllä pelkää tai ole mitenkään paniikissa, mutta em. syystä,en niitä halua nähdä.

Elikä, jos ihminen on kuollut, et enää halua nähdä häntä? Moni pitää vainajan hyvästelyä ja viimeiselle matkalle saattelua todella  tärkeänä tapahtumana. Sinä et?

Vierailija
46/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sen arkunkannen aukoilun kieltää etukäteen? Minä kun kuolen niin haluan olla rauhassa, enkä halua koko suvun ramputtavan arkun kantta vuorotellen. Se on sama nykyään että kun vessaan menee niin onpahan aivan varmasti joku tunkeutumassa sinne. Ihan sama onko kotona, töissä tai vaikka baarissa.

Vierailija
47/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee jonkinlainen energiajälki, joskus synkkä energiapiikki, ainakin omaisten suru. Kuolemaa ennen ja jälkeen on monia tunteita kaikilla osapuolilla tai kysymyksiä, epäselvyyksiä joskus. Hyvällä tavalla poistuneilla voi olla positiivisempi jälki. Ja jos joku siunaa, auttaa.

Vierailija
48/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua nähdä kuolleita, enkä ole ketään käynyt arkussa katsomassa. Mieluummin muistelen ihmistä elävänä kuin arkussa kuolonkankeana. En kyllä pelkää tai ole mitenkään paniikissa, mutta em. syystä,en niitä halua nähdä.

Elikä, jos ihminen on kuollut, et enää halua nähdä häntä? Moni pitää vainajan hyvästelyä ja viimeiselle matkalle saattelua todella  tärkeänä tapahtumana. Sinä et?

En halua, isäni kuollessa, kurkkasin sairaalan ovelta lakanalla peitettyä kroppaa ja sanoin hyvästit.

Vierailija
49/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos ihminen on kuollut vaikka sänkyynsä ja nojatuoliin levollisesti, niin en kavahda. Olen ollut kotihoidossa, ja valitettavan usein ne mummot ja papat ei makaa vuoteessa kädet rinnan päällä ja levollinen ilme kasvoilla, vaan kaatuneena vessan lattialla esim. sairaskohtauksen seurauksena suu irvessä. Se ei ole kiva näky

Vierailija
50/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleen näkeminen voi traumatisoida ihmisen loppu iäkseen.

Vierailija
51/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos ihminen on kuollut vaikka sänkyynsä ja nojatuoliin levollisesti, niin en kavahda. Olen ollut kotihoidossa, ja valitettavan usein ne mummot ja papat ei makaa vuoteessa kädet rinnan päällä ja levollinen ilme kasvoilla, vaan kaatuneena vessan lattialla esim. sairaskohtauksen seurauksena suu irvessä. Se ei ole kiva näky

Kamalaa, eli ihan hirveetä olis kuolla vessan lattialle hampaat irvessä.

Vierailija
52/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kuolleen ihmisen silmäluomet yhtäkkiä avautua auki jos on kiinni? Mieti kun katsot tarkkaan kuollutta että ootko nähny sen joskus elossa ja sit se katsookin sua tai miten ne silmät sitten jää kuolleella että voi olla kierossa tai jotain.

Vierailija
53/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kuolleen äitini sairaalassa. Hän näytti onnelliselta.

Vierailija
54/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolleen näkeminen voi traumatisoida ihmisen loppu iäkseen.

Näin kerran vahingossa karhun raateleman ihmisen valokuvan. En unohda sitä koskaan.

Vierailija
55/55 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järkytä. Olen nähnyt lukuisia kuolleita työssäni (sairaanhoitaja). Lisäksi olen nähnyt kuolleena sekä äitini että melko nuorena menehtyneen veljeni.