Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisen lapsen voi jättää yksin kotiin 10 min ajaksi?

Vierailija
30.03.2022 |

Eli roskien viennin ajaksi. Kerrostalon kolmas kerros, ei hissiä, ja roskikset taloyhtiön pihan toisessa päässä. Noin 10 min menee kun vie roskat. Minkä ikäisen lapsen uskaltaisi jättää ihan yksin kotiin tuoksi ajaksi?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 5v oli eskarin jälkeen yksin tunteja. Kolmevuotiaan olen jättänyt leikkimään kun kävin taloyhtiön saunassa.

5-vuotias yksin kotona tunteja ettei tarvinnut maksaa varhaiskasvatuksesta? Mikä syy laittaa lapsi yksin kotiin tuntikausiksi kun on vaihtoehto olla päiväkodissa jossa saa leikkiä kavereiden kanssa, välipalaa ja valvottua ulkoilua?

Vierailija
22/24 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut laitettiin jo 4-vuotiaana kauppamatkoille noin kilometrin päähän kotoa.

Juu, ennen oli ennen, ei liity nykypäivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttia on erittäin pitkä aika jos mietitään mitä siinä ajassa voi kotona tapahtua.

Hella on siinä ajassa jo tulikuuma

Ikkuna ehtii avata ja siitä pudota

Kotioven ehtii avata tuntemattomalle tai lähteä itse ulos

Sähköpistorasiaa ehtii työntämään sukkapuikon

Sähköjohdon ehtii leikkaamaan saksilla poikki

Kymmenessä minuutissa ehtii liukastumaan tai tippumaan tuolilta pöydältä ja lyömään päänsä niin pahoin että vuotaa lähes kuiviin

Jne. jne. jne.

Kymmenessä minuutissa jo hieman mielikuvituksettomampi aikuinen saa ikäviä tilanteita aikaiseksi saati pieni lapsi.

Vierailija
24/24 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 5v oli eskarin jälkeen yksin tunteja. Kolmevuotiaan olen jättänyt leikkimään kun kävin taloyhtiön saunassa.

5-vuotias yksin kotona tunteja ettei tarvinnut maksaa varhaiskasvatuksesta? Mikä syy laittaa lapsi yksin kotiin tuntikausiksi kun on vaihtoehto olla päiväkodissa jossa saa leikkiä kavereiden kanssa, välipalaa ja valvottua ulkoilua?

Missä ihmeen päiväkodissa, jos ollaan eskarissa?