Nuoret eivät todellisuudessa ole huolestuneita ympäristöasioista
Mopoilla pöristellään, pyydetään vanhempia heittämään paikasta toiseen omalla autolla, käydään lentäen ulkomailla, heitellään roskat maahan. Tällainen vihreä sukupolvi meillä.
Kommentit (34)
Koko yhteiskuntajärjestys on rakentunut oletukselle jatkuvasta talouskasvusta. Ja talouskasvu korreloi energiankulutuksen kasvun kanssa. Koko "vihreä" yhtälö on siis mahdoton. Päästöjä voidaan toki yrittää hillitä teknologian keinoin, mutta se ei ratkaise ympäristön kumulatiivisen kuormittumisen ongelmaa.
Sanoo vanhempi sukupolvi joka ajanut paljon kuluttavalla autolla silloin kun bensa oli alle euron litra.
Ilmastopolitiikka on täyttä teatteria. Se on vain keino nostaa elämisen kustannuksia.
Nuoret kuten mikään muukin ihmisryhmä ei ole yhtenäinen tavoissaan ja toiveissaan. Missä ikäluokassa sitten on eniten ympäristöystävällisesti eläviä on toinen juttu.
Kiitos Ukrainan sodan ja polttoaineiden hinnan kohoamisen on kylämme pärinähelvetti loppunut kun joutuvat miettimään mihin on varaa. Olen nauttinut näistä hiljaisista viikoista.
Tekopyhää sontaa suurimmalla osalla koko ilmastohuoli, ihan iästä riippumatta.
Vallalla tuntuisi olevan ajatus että Suomella olisi joku oma ilmasto jonka pelastamalla kaikki on hyvin, paskaa tuotetaan muissa maissa hirveillä päästöillä (sähköautot, puhelimet, vaatteet jne) joita täällä sitten käytetään kun ne ei saastuta ja ovat laadukkaita ja kestäviä.
Vierailija kirjoitti:
Koko yhteiskuntajärjestys on rakentunut oletukselle jatkuvasta talouskasvusta. Ja talouskasvu korreloi energiankulutuksen kasvun kanssa. Koko "vihreä" yhtälö on siis mahdoton. Päästöjä voidaan toki yrittää hillitä teknologian keinoin, mutta se ei ratkaise ympäristön kumulatiivisen kuormittumisen ongelmaa.
Kyllä. Ja lisäksi esim. ilmaston lämpeneminen on vain yksi ulottuvuus. Lajikato, pohjavesien pilaantuminen/ympäristömyrkyt, luonnonvarojen ehtyminen jne. ovat akuutteja ongelmia myös.
Varsinkin tytöistä osa on trendikkäästi ahdistuneita ilmastolahkon maailmanlopun propagandasta, mutta omassa elämässään se ei näy juuri mitenkään. Ostetaan jatkuvasti uusia vaatteita, puhelimia, lentomatkoja ja kotiinkuljetettua ruokaa. Huonoa omaatuntoa kompensoidaan sitten vaaleissa äänestämällä vihertuholaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo vanhempi sukupolvi joka ajanut paljon kuluttavalla autolla silloin kun bensa oli alle euron litra.
Tuon takia teitä nuoria ei haluta mihinkään päättäviin asemiin koska te ette tiedä vielä asioista lähellekään tarpeeksi ja olette todella helposti manipuloitavissa. Aloittaja on nimittäin täysin oikeassa. Nuoret matkustelevat jatkuvasti paikasta toiseen ja sotkevat tavalla tai toisella paikkoja. Te nuoret hankitte paljon muovikrääsää jonka kuitenkin heitätte nopeasti pois tai jätätte johonkin nurkkaan lojumaan. "Tavallisista" kansalaisista te nuoret itse olette pahimpia ympäristön tuhoajia mutta nuoresta iästänne johtuen ette sitä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia teitä nuoria ei haluta mihinkään päättäviin asemiin koska te ette tiedä vielä asioista lähellekään tarpeeksi ja olette todella helposti manipuloitavissa. Aloittaja on nimittäin täysin oikeassa. Nuoret matkustelevat jatkuvasti paikasta toiseen ja sotkevat tavalla tai toisella paikkoja. Te nuoret hankitte paljon muovikrääsää jonka kuitenkin heitätte nopeasti pois tai jätätte johonkin nurkkaan lojumaan. "Tavallisista" kansalaisista te nuoret itse olette pahimpia ympäristön tuhoajia mutta nuoresta iästänne johtuen ette sitä tajua.
Nuoret sitä, nuoret tätä. Aina on nykynuoret olleet hankalia hulttioita. Valitettavasti nykyiset suuret ikäluokat niitä törsääjiä on. Ovat kasvaneet nousussa ja kukoistuksessa eivätkä ikinä luovu tavoistaan ja tottumuksista. Ajetaan autolla, matkustetaan, ei kierrätetä. Naureskellaan ilmastomuutokselle. Tupakkaa kiskottu vuosikymmenet ja eletty miten lystää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret sitä, nuoret tätä. Aina on nykynuoret olleet hankalia hulttioita. Valitettavasti nykyiset suuret ikäluokat niitä törsääjiä on. Ovat kasvaneet nousussa ja kukoistuksessa eivätkä ikinä luovu tavoistaan ja tottumuksista. Ajetaan autolla, matkustetaan, ei kierrätetä. Naureskellaan ilmastomuutokselle. Tupakkaa kiskottu vuosikymmenet ja eletty miten lystää.
Juuri niin, nuoret niitä hulttioita ovat. He elävät aivan samalla tavalla kuin vanhemmat ikäluokat aikoinaan. Isona erona vain se, että nykynuoret matkustelevat paljon enemmän kuin vanhemmat ikäluokat koskaan ja nuoret myös ostavat sitä krääsää paljon enemmän. Nuoret kuvittelevat olevansa ympäristötietoisia mutta todellisuudessa he kuormittavat ympäristöä enemmän kuin heidän vanhempansa tai isovanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastopolitiikka on täyttä teatteria. Se on vain keino nostaa elämisen kustannuksia.
Rahaa kerätään sillä varjolla , ei nosteta veroja ettei huomata että mihin sitä rahaa tarvitaan kun tiet on rikki , etuuksia karsitaan ainakin osalta , terveyspalvelut on mitä on jne. Mihin raha menee ja kenelle ?
Buumerit ovat niitä todellisia ympäristön suojelijoita.
Hiukan huvitti kun vilkaisin aamulla Rosanna ääliö kuljun instaa, hän kyseli seuraajiltaan kannattaisiko hankkia smegin blenderi entisen wilfan tilalle. Ihan vaan koska smeg on nätti.
Ääliö on hän peršekuvineen.
Ja en seuraa, joskus katson ja ääneen nauran typeryydelleen.
Vierailija kirjoitti:
Buumerit ovat niitä todellisia ympäristön suojelijoita.
Sinä olet huumeita itse, ja ääliö myös.
Älä nyt häiritse kun mä otan perseselfietä. Sitten mä meen syömään salaa lihaa kun somessa mä oon kasvissyöjä.
Nuoret tavoittelevat nyt hyperluksusta ja jopa tuhansia euroja maksavia vaatteita – ”Jos sä et tiedä, mikä on LV, sä et tiedä mitään”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat kuinka sinun sukupolvesi takia maailma on tässä kunnossa? Helppo huudella nuorille kun sukupolvesi elänyt pelkkää rikasta nousukautta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eivät ole eläissään tilanneet Kiinasta krääsää.
No ei sen huolestuneempia kuin muutkaan. Tuolla ne vihreät kansanedustajatkin pöristelee lentokoneissa jatkuvasti. Kurkku suorana huutavat, että ilmastotavoitteista ei tingitä. Suomalainen autoilija ja kuljetusala maksaa nämä tavoitteet, kunnes homma romahtaa. Tämä Suomi kohta pysähtyy ja se ei enää käynnisty. Me asutaan kohta kehitysmaassa.