Vaihtakaa oma auto bussiin, säästätte rahaa
Kommentit (28)
Eikös siihen tarvita ihan eri ajokortti ja bussit on kalliita, vaikee löytää parkkipaikkaa eikä mahdu mun parkkiruutuun, joten ei, en vaihda.
Jaa. Ei onnistu omalla kohdallani. Mä nimittäin olen niitä, joka menee aamuaikaisella bussivarikolle että saataisiin niin autot kuin kuskit matkaan. Ja siihen aikaan ei julkiset kulje. Että ei tartteis aina yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta aikaa ei kyllä säästy ja mulle aika on myös rahaa. Työmatkaan julkisilla yli tunti suuntaansa, omalla autolla reilu vartti.
Samaa olin sanomassa. Edestakainen työmatka 50 min vs. enimmillään 4 tuntia. Ei se bensa vielä niin kallista ole että vaihtaisin. Sen työmatkan lisäksi pitäisi kuitenkin käydä kaupassa tms. joten autosta ei voi luopua kokonaan. Sitä miettinyt miten pian cittari nostaa kotiinkuljetuksen hintaa, maksaa se löpö niilläkin.
Ihanaa matkustaa julkisilla ruuhka-aikana <3 Bussit niin täynnä, että ihmiset joutuu seisomaan ihan kiinni toisissaan. Sitten kun pitäisi hypätä pois, niin ei pääse ihmisten ohitse oville ja koska bussi on niin täynnä niin bussikuskikaan ei näe, että yrität päästä pois ja sitten se lähtee ajamaan kesken kaiken.
Taitaisi aika vähäiseksi jäädä säästö, kun joutuisi esim kolmella eri bussilla menemään töihin.
Vaihdoin jo etätöiden myötä. Bussilla menen, jos pitää käydä toimistolla silloin tällöin.
Ööö, mihin bussiin? Suomi on iso maa eikä joka paikassa kulje bussit. Haloo! Nyt valoja päälle.
Mutta Bussi - firmat on hätää kärsimässä, kun ei ole kannattavaa dieselin hinnan vuoksi. Loppuu bussiajelut.
Kohta ei tarvi enää töissä kulkeakaan, kun kuljetusala pysähtyy. Sitten ei ole muilla töitä kuin virastojen paperinpyörittäjillä.
Ei täällä ole julkisia. Oma auto on pakko olla.
Huomanet, ettei tämä toimi vähänkään syrjemmällä.
Omalla autolla on iso etu bussiin verrattuna, se on vapaus. En vaihda ellen ihan kirkonrotaksi köyhdy.
Bussit on ihan sika kalliita. Ei minulla ole varaa omaan bussiin.
Minä vaihdan mielelläni, jos ei mene bussia, maksatko minulle taksin.
Meillä kaikilla ei ole julkista liikennettä. Eli aika mahdoton vaihtaa bussiin, jos täällä bussi kulkee klo 8 aamulla ja seuraavan kerran toiseen suuntaan noin klo 15. Ja työajat erilaiset ja työmatkaa noin 130 km yhteensä. Eli oma auto on vain pakko olla. Ei siis auta matkahuollon matkataulut. Jos liikennettä ei vain ole. Miten ap siis ratkaisee tämän yhtälön?
Täällä voi vertailla pitkän matkan bussien hintoja:
Ei pääse töihin bussilla. Klo 6.00 alkaa aamu viikolla työt ja loppuu ilta viikolla 22.00. Pitäisi aamuun asti odottaa bussia matkakeskuksella.
Menisin mielellään bussilla. Aikaa menisi suunnilleen samanverran kuin autollakin, mutta työt alkaa niin aikaisin, ettei bussit vielä kulje.
Aivan totta, miten en tuota snaijannut? Voisin säästää myös lopettamalla ruuan ostamisen, dyykkaisin kaiken roskiksista. Voisin myös luopua asunnostani, rakentaisin jätepuusta metsään hökkelin ja asuisin siellä. Ihan turhaa myös kuluttaa vettä johonkin peseytymiseen.
Voipi liikennöitsijä suuttua, jos haen varikolta linja-auton ja jätän omani tilalle.
Mutta aikaa ei kyllä säästy ja mulle aika on myös rahaa. Työmatkaan julkisilla yli tunti suuntaansa, omalla autolla reilu vartti.