No nyt lähtee sote-säästöt liikkeelle
Alueille palkataan johtajia ja palkka tulee olemaan siellä 17.000 e/kk tasolla. Tämän jälkeen valitaan tietysti johtajille esikunta eli parikymmentä seuraavan tason johtajaa, joiden palkat ovat tasolla 13.000 - 15.000 e/kk.
Mutta hei, tämähän on kustannustehokasta ja säästää meiltä rahaa.
Niin ja ei niille hoitajille riitä rahaa korotuksiin, kun talous on tiukalla.
Kommentit (7)
Tuliko tämä aidosti jollekkin yllätyksenä?
Tämähän on ollut Keskustan tavoite koko ajan. Saada mahdollisimman monta maakuntaa ja hyvinvointialuetta, että saadaan isot väliportaan hallinnot ja puoluekavereille lihavapalkkaiset suojatyöpaikat.
Johtajille täytyy maksaa johtajien palkkaa, että saadaan päteviä hakijoita ja tekijöitä. Ei johtajan työ ole mitään parin vuoden sairaanhoitajan kokemuksella tehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä minulla menee yli tajunnan, valtiolla ja julkisella kun luodaan suurempi kokonaisuus (hyvinvointialueet) niin se nostaa tehokkuutta, yksityisellä kun luodaan suurempi kokonaisuus (kaksi puljua laittaa hynttyy yhteen), menee 3kk ja YT:t käyntiin. Miten tämä tehokkuuden dynamiikka voi toimia täysin päinvastoin julkinen vs. yksityinen?
Kyllähän kunnista katoaa nyt kaikki sote-johtajat, kun ei ole enää mitään johdettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä minulla menee yli tajunnan, valtiolla ja julkisella kun luodaan suurempi kokonaisuus (hyvinvointialueet) niin se nostaa tehokkuutta, yksityisellä kun luodaan suurempi kokonaisuus (kaksi puljua laittaa hynttyy yhteen), menee 3kk ja YT:t käyntiin. Miten tämä tehokkuuden dynamiikka voi toimia täysin päinvastoin julkinen vs. yksityinen?
Kyllähän kunnista katoaa nyt kaikki sote-johtajat, kun ei ole enää mitään johdettavaa.
Siirtyvät vanhoina työntekijöinä hyvinvointialueille säilyttäen nykyisen virkasuhteen ehdot ja varmasti on viiden vuoden ns. suoja-aika, kuten on ollut esimerkiksi kuntaliitoksissa. Näin meillä on päällekkäisiä organisaatioita vuosikausia, ilman mahdollisuutta saada aitoja säästöjä aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä minulla menee yli tajunnan, valtiolla ja julkisella kun luodaan suurempi kokonaisuus (hyvinvointialueet) niin se nostaa tehokkuutta, yksityisellä kun luodaan suurempi kokonaisuus (kaksi puljua laittaa hynttyy yhteen), menee 3kk ja YT:t käyntiin. Miten tämä tehokkuuden dynamiikka voi toimia täysin päinvastoin julkinen vs. yksityinen?
Kyllähän kunnista katoaa nyt kaikki sote-johtajat, kun ei ole enää mitään johdettavaa.
Siirtyvät vanhoina työntekijöinä hyvinvointialueille säilyttäen nykyisen virkasuhteen ehdot ja varmasti on viiden vuoden ns. suoja-aika, kuten on ollut esimerkiksi kuntaliitoksissa. Näin meillä on päällekkäisiä organisaatioita vuosikausia, ilman mahdollisuutta saada aitoja säästöjä aikaiseksi.
Tästä juuri on kyse, kun virkamiestä ei saa rautakangellakaan ulos ilman virkavirhettä. Jos et tee mitään, et silloin myöskään tee virhettä. Tästä juuri oli kysymys esimerkiksi siinä VTV:n tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä minulla menee yli tajunnan, valtiolla ja julkisella kun luodaan suurempi kokonaisuus (hyvinvointialueet) niin se nostaa tehokkuutta, yksityisellä kun luodaan suurempi kokonaisuus (kaksi puljua laittaa hynttyy yhteen), menee 3kk ja YT:t käyntiin. Miten tämä tehokkuuden dynamiikka voi toimia täysin päinvastoin julkinen vs. yksityinen?
Yksityinen saa tulonsa asiakkailta , julkinen korottaa veroja .
Tässä minulla menee yli tajunnan, valtiolla ja julkisella kun luodaan suurempi kokonaisuus (hyvinvointialueet) niin se nostaa tehokkuutta, yksityisellä kun luodaan suurempi kokonaisuus (kaksi puljua laittaa hynttyy yhteen), menee 3kk ja YT:t käyntiin. Miten tämä tehokkuuden dynamiikka voi toimia täysin päinvastoin julkinen vs. yksityinen?