Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa teiniä passikuvaan

Vierailija
29.03.2022 |

Kaikkien muiden perheenjäsenten passiasiat on kunnossa, mutta en saa toista teiniä kuvaan. Asia olisi aivan sama jonkun reissun suhteen, jäisi sitten vain oikuttelunsa vuoksi pois matkasta. Nyt kun elämme näin epävarmoja aikoja, olisi edes hieman huojentavaa, että pääsisi maasta pois tarvittaessa. En ole teinille tätä vielä sanonut ja todennäköisesti pitäisi minua taas yliherkkänä. Tätä samaa asennetta on koettu koronan suhteen ja hän sitä jatkuvasti tuokin perheeseen kun ei välitä siitä lainkaan.
Olen aika neuvoton.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta neuvotella haet hänet huomenna koulusta ja viet siihen kuvaan ei siinä mene kuin muutoma minuutti...

Vierailija
2/15 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ajatella että teini on lapsi, miten toimit kun hän oli 5v eikä tahtonut totella? Toimit nyt samalla tavalla vaikeissa tilanteissa. Sama lapsi hän yhä on, vähän isompi kokoinen vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita ajatella että teini on lapsi, miten toimit kun hän oli 5v eikä tahtonut totella? Toimit nyt samalla tavalla vaikeissa tilanteissa. Sama lapsi hän yhä on, vähän isompi kokoinen vaan!

On lapsi kyllä, mutta uskoo olevansa kaikessa viisaampi ja oikeassa.

Vierailija
4/15 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epävarma ulkonäöstään ja välttelee siksi viimeiseen asti.

Vierailija
5/15 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen passikuvan voi ottaa nykyään itse puhelimella, siihen varmaan suostuu kun voi kontrolloida sitä miltä näyttää ja ottaa vaikka miljoona koekuvaa. Instagramin sun muun p*skan aikakautena tuommoiset kuvaukset voi olla teinille tosi ahdistavia.

Vierailija
6/15 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen passikuvan voi ottaa nykyään itse puhelimella, siihen varmaan suostuu kun voi kontrolloida sitä miltä näyttää ja ottaa vaikka miljoona koekuvaa. Instagramin sun muun p*skan aikakautena tuommoiset kuvaukset voi olla teinille tosi ahdistavia.

Noei kyllä voi ottaa ite

Vierailija
7/15 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehtiin niin, otettiin itse 3 henkilön kuvat. Passikuvat nyt ei koskaan ole hyvät, koska ilme pitää olla neutraali ja oikeasta kulmasta jne. Mutta eipä sitä passikuvaa tartte näytellä kovin usein. Tässä esim. ohjeet: https://miiajohansson.com/2020/02/miten-otat-passikuvan-itse-ohjeet-ask…

Vierailija
8/15 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ottaa itse, mutta käytännössä vaatimukset ei kännykällä otetussa kuvassa ihan helposti täyty. Pitäisi olla hyvä digikamera.

Vierailija
9/15 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noei kyllä voi ottaa ite

No kuule kyllä voi. Poliisin sivulta löytyy ohjeet.

Vierailija
10/15 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvan voi ottaa itse, kai teillä jollakin (ainakin teinillä) on älypuhelin. Ei tarvita mitään huippupuhelimen kameraa tai järkkäriä, peruspuhelimellakin saa. Itse olen ottanut myös viimeisimmän passikuvani itse kännykällä, eipä enää tekisi mieli mennä kuvaamoon pönöttämään ja kauhistelemaan että millainen kuva sieltä taas tulee. Itse voi ottaa niin monta kuin haluaa, vaikka usein jo aika nopeasti onnistuu, kun kuvaustilanne on rento.

Vierailija
11/15 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille rahaa niin luulis suostuvan

Vierailija
12/15 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ottaa itse, mutta käytännössä vaatimukset ei kännykällä otetussa kuvassa ihan helposti täyty. Pitäisi olla hyvä digikamera.

Ei tarvita hyvää digikameraa. Otin oman passikuvani (tai no perheenjäsen otti minusta kännykälläni) viime vuonna pari vuotta vanhalla alle 300e perusälypuhelimella. Ihan riittävän hyvä laatu oli kun hyvässä valossa otti, ja kelpasi järjestelmään. Tärkeää on rajata kuva oikein, mutta sen voi ottaa kauempaa ja rajata muokkausohjelmassa.

Vierailija
13/15 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on asiat jos murheet on tota luokkaa.

Vinkki: jos ei puhe auta, tartut korvasta kiinni ja viet sen valokuvaan.

Vierailija
14/15 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva ei riitä, sun täytyy saada se myös käymään poliisiasemalla.

Vierailija
15/15 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sitten et valitettavasti pääse meidän kanssa lomamatkalle. Sääli, mutta toki mummi ilahtui kun saa sinut kotiapulaiseksi siksi aikaa.