Mikä äänikirja sulla on kesken nyt?
Tai minkä just luit. Millainen oli?
Just loppui Sally Rooneyn "Keskusteluja ystävien kesken" ja vaikka oli ihan kiinnostusta ylläpitävä niin ei vaan iskenyt. Liian tekotaiteellinen tyyli kirjassa, ja epämiellyttävät hahmot. Myöskään mä/sä -kielestä en pidä, vaikka se tällä kertaa ihan sopikin.
Kommentit (41)
Harry Pottereita kuuntelen töissä. Feeniksin kilta menossa. Vesa Vierikko sopii lukijaksi tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kirsi Vainio-Korhosen Musta-Maija ja Kirppu-Kaisa: seksityöläiset 1800-luvun alun Suomessa. En vielä tiedä millainen kirja tulee olemaan kun olen vasta ihan alussa, aihe on kyllä mielenkiintoinen.
Tätä ennen kuuntelin Richard Shepherdin Epäluonnolliset syyt; Oikeuspatologin elämä ja monet kuolemat. Ihan huippu hyvä. Suosittelen ehdottomasti.
Tuo oikeuspatologi -kirja oli todella hyvä kuuntelin sen parissa kuukautta sitten myös.
Oletko kuunnellut John Douglasin Mindhunter 1 ja 2? Se eka oli hieman enemmän taustaa, mutta toka osa oli koko kirja erilaisia tapauksia, miten FBI:n erikoisagentti on profiloinut sarjamurhaajia.
Entä oletko lukenut Kari Hautamäen Et sinä (vielä) kuole -kirjan?
Tai Reijo Salmisen Tulta hikeä ja kyyneleitä? Ne molemmat olivat mielestäni hyviä kotimaisia pelastustyöntekijöiden kirjoittamia kirjoja.
Hieman erilainen, mutta minua kovasti naurattava kirja oli Adam Kayn Kohta voi vähän kirpaista. Se on brittilääkärin kirjoittama kirja sairaalan arjesta.
Latasin itselleni tuon Musta-Maijan, kiitos vinkistä! Mielenkiintoinen kirja hieman samasta aiheesta on myös Kaisa Beltranin Kadonneet tytöt, joka kertoo karua totuutta Aurinkorannikon ihmiskaupasta ja parituksesta.
Montgomeryn The Blue Castle.
Valitettavasti olen löytänyt sen vain erään amatöörin lukemana, mutta on sekin parempi kuin ei mitään.
Kirja on kyllä minulla sekä englanniksi että suomeksi, mutta silmäni eivät tahdo enää kestää lukemista paperilta.
Torey Haydenin Toisten lapset. Olen lukenut sen joskus kauan sitten, mutta tykkäsin vieläkin.
Keplerin Nukkumatti. Varmaan kolmatta kertaa Joona Linna- sarja menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsi Vainio-Korhosen Musta-Maija ja Kirppu-Kaisa: seksityöläiset 1800-luvun alun Suomessa. En vielä tiedä millainen kirja tulee olemaan kun olen vasta ihan alussa, aihe on kyllä mielenkiintoinen.
Tätä ennen kuuntelin Richard Shepherdin Epäluonnolliset syyt; Oikeuspatologin elämä ja monet kuolemat. Ihan huippu hyvä. Suosittelen ehdottomasti.Tuo oikeuspatologi -kirja oli todella hyvä kuuntelin sen parissa kuukautta sitten myös.
Oletko kuunnellut John Douglasin Mindhunter 1 ja 2? Se eka oli hieman enemmän taustaa, mutta toka osa oli koko kirja erilaisia tapauksia, miten FBI:n erikoisagentti on profiloinut sarjamurhaajia.
Entä oletko lukenut Kari Hautamäen Et sinä (vielä) kuole -kirjan?
Tai Reijo Salmisen Tulta hikeä ja kyyneleitä? Ne molemmat olivat mielestäni hyviä kotimaisia pelastustyöntekijöiden kirjoittamia kirjoja.
Hieman erilainen, mutta minua kovasti naurattava kirja oli Adam Kayn Kohta voi vähän kirpaista. Se on brittilääkärin kirjoittama kirja sairaalan arjesta.
Latasin itselleni tuon Musta-Maijan, kiitos vinkistä! Mielenkiintoinen kirja hieman samasta aiheesta on myös Kaisa Beltranin Kadonneet tytöt, joka kertoo karua totuutta Aurinkorannikon ihmiskaupasta ja parituksesta.
Olen kuunnellut tuon Et sinä (vielä) kuole. Hurja ja hyvä oli se. Pitääpä laittaa jonoon nuo muutkin.
Juuri päättyi Meri Valkaman Sinun, Margot. Oli hieno!
Seuraavaksi voisi kuunnella jonkun dekkarin. Ehkä Åsa Larssonin tai Mari Jungstedtin uusimman.
Erilainen muori kirjoitti:
Montgomeryn The Blue Castle.
Valitettavasti olen löytänyt sen vain erään amatöörin lukemana, mutta on sekin parempi kuin ei mitään.
Kirja on kyllä minulla sekä englanniksi että suomeksi, mutta silmäni eivät tahdo enää kestää lukemista paperilta.
Tämä on yksi minunkin suosikkikirjoistani, ja omana myös suomeksi ja englanniksi. Ihana kirja, aikuisten satu!
Aleppon mehiläistarhuri. Nukahtelen aina äänikirjaa kuunnellessa.
Joku tuntemattoman kotimaisen kirjailijan dekkari. Ihan surkea, mutta kestää enää tunnin, joten kuuntelen väkisin loppuun.
Aloitin eilen Meri Valkaman Sinun, Margot.
Kokeilin Rutger Bregmanin Hyvän historiaa lukea, mutta alkoi ärsyttää se "homo puppy" sana niin että tauolle...
Oisko hyviä scifi äänikirjoja suositella?
Kesken on nyt Merja Mäki: Ennen lintuja.
Listalla on odottamassa kirjoja laidasta laitaan, on kevyttä chicklitiä, on asiakirjallisuutta ja on esim. Jere Karalahden ja Marko Jantusen elämäkerrat.
Minä tapan sinut.
Tosi tarina pakkoavioliitosta
Tykkäsin paljonkin suon villistä laulusta ja lukijaääni siinä ihan paras.
Sirkustyttö on vähän "samantapainen", joten suosittelen sitä niille, ketkä pitivät Suon villistä laulusta! Ja sama lukija :)
Minä tapan sinut oli mun mielestä mielenkiintoinen tarina, mutta vähän huonosti kirjoitettu.
Suon villi laulu oli täydellinen. Suositelkaa jotain sen kaltaista? Sirkustyttö oli ok, mutta ei mielestäni lähellekään villiä laulua, toinen täysi kymppi ja toinen ehkä seiska
Lukija Satu Paavolan (lukee esim Jessica Niemi sarjaa) ääni muistuttaa tosi paljon Katey Sagalin (Pulmuset Peggy, Futuraman Leela) ääntä 😱😊 Kuunnelkaa olenko ainoa tätä mieltä.
Auschwitzin tatuoija. En ymmärrä suosiota, tämä on niin...viihdetyylinen ja kaupallinen. Hyvänen aika, tässä on name droppingia! Välillä tuntuu kuin lukisi Hollywood käsikirjoitusta.
Sinun, Margot. Tunnen raastavaa vtutusta tuosta henkisestä lapsenryöstöstä, eikä minulla edes ole lapsia!
Tätä ennen kuuntelin Richard Shepherdin Epäluonnolliset syyt; Oikeuspatologin elämä ja monet kuolemat. Ihan huippu hyvä. Suosittelen ehdottomasti.