Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkki millä perhe säästää heti 2000€ vuodessa

Vierailija
15.09.2015 |

Älypuhelimia ei osteta eikä makseta siten puhelinliittymää niihin.

Kolme lapsisen perheen puhelinkulut 5 *300€/puhelin + 12*5*25€/kk liittymä = 3000€/v!!!!

Kuuluuko älypuhelin perusoikeuksiin? Onko heikkotuloinen perhe "ahdingossa" jos heillä ei ole viittä älypuhelinta?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:23"]

Mun lapseni kyllä kävi ylioppilaaksi ilman tietokonetta tai.älypuhelinta. Ainoa tabletti oli MultiTabs kerran päivässä. Lakin sai kaks vuotta sitten.

[/quote]Ja minun lapseni iphonen kanssa. Läppäriä ei juuri käyttänyt muuhun kuin esitelmien tekemiseen.

Vierailija
42/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:06"]

Miksi hankkia kolme lasta, jos ei ole varaa edes kunnon puhelimen kaltaisiin perusjuttuihin? Eikö yksi lapsi olisi riittänyt?

[/quote]

:D eli valitset yhden lapsen jolle saa kivat viihdytysvälineet kuin lapselle sisaruksia. OK.

[/quote]

Voin vakuuuttaa, että harrastusmahdollisuuksista ja ulkomaanmatkoista on lapselle enemmän iloa kuin sisaruksista, jotka vittuilevat, kiusaavat ja vetävät pienempiään turpiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:06"]

Miksi hankkia kolme lasta, jos ei ole varaa edes kunnon puhelimen kaltaisiin perusjuttuihin? Eikö yksi lapsi olisi riittänyt?

[/quote]

OT, 18v sitten en tiennyt, että tänä päivänä on älypuhelimia, tablettaja... joita tarvitaan ja halutaan.

Vierailija
44/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen koulut vaativat tätä teknologiaa enemmän ja enemmän. Mikä on ihan loogista, kun työmaailmakin pyörii enemmän ja enemmän teknologian ympärillä. Vaikka minä en haluaisi sijoittaa tietotekniikkaan kotona, niin pakko se on. Tai toki kyllähän sitä kirjastoon pääsisi tekemään koulutehtävät, mutta minä haluan lapseni tekevän niitä kotona, jos tarvitsevat apua. Ja ainakin AMK:ssa pyritään vähitellen siirtämään kirjatkin digitaaliseen muotoon, eli tietoa saa entistä huonommin paperista.

Vierailija
45/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rajaton netti (telefinlandilla 10 e kuussa). Päälle vähän tai ei ollenkaan soittoja tai tekstareita. Tulee halvaksi. Netin kautta voi soittaa ja tekstata "ilmaiseksi".

Vierailija
46/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni kyllä kävi ylioppilaaksi ilman tietokonetta tai.älypuhelinta. Ainoa tabletti oli MultiTabs kerran päivässä. Lakin sai kaks vuotta sitten.

Vierailija
47/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän puhelinta nyt joka vuosi osteta eikä varsinkaan makseta siitä 300€. Työssäkäyvät aikuiset saavat puhelimen työnantajalta, joten ainoiksi kuluiksi jää lasten puhelimet. 200€ puhelin kerran kolmessa vuodessa ja 25€/kk siihen päälle ei ole paha.

Vierailija
48/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:09"]

Kuka viitsii maksaa kännykästä 300 e ja kenellä on kuukausimaksu 25 e? Mulla on kk-maksu 1 e ja liittymään kuuluu ilmaisia puheluja ja netti. Meidän perheen kännykkäkuluihin menee arviolta 100 e vuodessa!

[/quote]

Meillä neljä lasta tai oikeammin murrosikäistä ja heidän puhelinlaskunsa nettiliittymineen pyörii 8-9 euron nurkilla kuukaudessa. Minulla on 24 euron liittymä, koska joudun soittamaan paljon äidilleni eri liittymään, kuin minulla on.

Sen parituhatta saan kyllä säästettyä nopsaan ostamalla vaatteita vähemmän, jättämällä oman salikortin pois, antamalla hiusten kasvaa ja itse värjäämällä sekä jätämme kylpyläkäynnit ja muut pikku ylellisyydet pois. 

Puhelimina on koko perheellä satkun lumioita ja samsungeja

Ihmeellisen summan kyllä ap repäisit

Vierailija
49/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on säästetty ihan pirusti siinä, kun tajuttiin että yksi lapsi riittää. Säästyy 800€/kk vähintään 18 vuoden ajan. Profit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän