Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parikymppiset, kuinka usein käytte lapsuuskodissanne?

Vierailija
15.09.2015 |

Onko teillä sinne avaimet? Kysyttekö etukäteen sopiiko tulla?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottain, ei ole avaimia koska ovet ei ole yleensä lukossa ja jos kuitenkin on, vara-avain on tutussa piilossa.

Vierailija
2/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:35"]Viikottain, ei ole avaimia koska ovet ei ole yleensä lukossa ja jos kuitenkin on, vara-avain on tutussa piilossa.
[/quote]
Ja siis olen äidin kanssa yhteyksissä lähes päivittäin ja yleensä ilmoitan jos olen tulossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On avaimet. Käyn perheeni kanssa äidillä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, yleensä äiti tulee meille. Isän luona käyn max kaksi kertaa vuodessa, sinne ei ole avaimia.

Vierailija
4/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä pari kymppisenä on vielä lapsuuden koti, tai kyllähän se talo tuppaa aina äidille jäämään.

Vierailija
5/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:50"]

Kellä pari kymppisenä on vielä lapsuuden koti, tai kyllähän se talo tuppaa aina äidille jäämään.

[/quote]

Mitä?

Vierailija
6/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo no:5 yrittää sanoa?

Vierailija
7/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa, tekstataan tai soitellaan kyllä ensin, eihän sitä muuten tiedä ovatko kotonakaan. Minulla on avain mutta en mene ja tule kuin kotonani enää. Soittelen ovikelloa ensin.

Vierailija
8/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä n. 3kk välein kahvin merkeissä, isällä useammin. Ei ole avaimia kumpaankaan paikkaan. Sama paikkakunta.

Vierailija
9/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkoti on jo valitettavasti myyty tammikuussa 2010.:( Mutta kyllä mä vielä stalkkaan sitä joku päivä.:)

T: 21-vuotias nuori mies/poika

Vierailija
10/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On avaimet ja aika paljon tulee viikonloppuisin käytyä.

Vierailija
11/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän semmonen elämäntilanne että asun aina osan vuodesta vanhemmillani, koska he asuu pk seudulla ja sieltä löytyy yleensä parhaat harjottelupaikat koulua varten. Joten nyt viime vuodesta asuin 6 kk esim vanhemmillani yhteensä.  Usein siis käyn! Vielä pitäs seuraava vuos kestää tätä järjestelyä:) No onneks kaikki loppuu aikanaan

Vierailija
12/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu lapset niin lähellä, että käyvät harvakseltaan! 20v poika lähes joka viikko, 25v tyttö ehkä joka toinen kuukausi. Molemmilla on avaimet, mutta eivät tule soittamatta (hyvä niin, koska meillä saatetaan vaikka olla olohuoneessa harrastamassa seksiä tai muuten vaan sellaisessa asussa, ettei ainakaan poika/tyttöystävien silmille tee hyvää).

Vierailija
13/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset käy 1-2 krt/kk, ei ole tietenkään enää tänne avaimia. Ei minullakaan ole vapaata pääsyä heidän koteihinsa. Napanuoran katkaiseminen tarkoittaa sitäkin, että lapsi luopuu "saavutetuista eduista" eli vanhasta kodista

Vierailija
14/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken lapsuudenkodiksini sen, jossa äitini asuu tällä hetkellä (vaikka en siis omaa lapsuuttani siinä talossa viettänyt). Käyn siellä kerran tai kaksi kuussa. Oma avainkin mulla löytyy, ja saan/voin mennä sinne vaikka siellä ei olisi ketään kotona, äiti puhuu aina että se on minunkin kotini. :D vaikka mulla on siis ihan oma koti.

Vierailija
15/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin joka vkl, oli avaimet, yleensä ilmoitin, vaikka ei ilmoittamatta meneminenkään olisi ollut ongelma.. Enää ei ole tuota lapsuudenkotia, joten en voi siellä käydä.. 

Vierailija
16/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kerran viikossa, kun lainaan autoa säännölliseen menoon. Aika usein tulee käytyä muutenkin (esimerkiksi viikonloppuna saattaa tulla päivälliskutsu), sillä vanhempani asuvat vain muutaman kilometrin päässä. Minulla on avaimet heille ja heillä minun asuntooni. Useimmiten ilmoitamme molemmin puolin ennen kyläilyä, mutta ei ihan aina. Olen esimerkiksi kerran herännyt siihen, että kuulin olohuoneesta ääntä ja löysin sieltä isäni hyllyä mittaamasta. (Hänellä oli siis ihan hyvä syy tuloonsa, mutta ei ollut ilmoittanut erikseen, kun luuli minun lähteneen jo töihin.)

Vierailija
17/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävin noin 3 vuotta sitten. Avain löytyy. Ja olen 24-vuotias.

Vierailija
18/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2-3kk välein tai joskus useammin, ja saman verran veljen perheen luona. Asuvat samalla paikkakunnalla keskenään n. tunnin matkan päässä meiltä. Vanhempani ja veljeni käyvät silloin tällöin meillä. Lapsuudenkoti myytiin vähän aikaa sitten jos tarkkoja ollaan joten nykyään en tietenkään käy siellä vaan vanhempieni uudessa kodissa. Tämän verran olen suunnilleen sinne reissanut niin kauan kuin olen asunut poissa kotoa eli seitsemän vuotta. Mulla on avaimet vanhemmilleni, tosin yleensä sovin etukäteen että ovat sitten paikallakin etten turhaan matkusta. Lupa olisi mennä ihan milloin vaan. Vanhemmillani ei ole meille avainta, ainoa vara-avain kun on hyvä olla samalla paikkakunnalla asuvalla. 

Vierailija
19/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:58"]

Mun lapset käy 1-2 krt/kk, ei ole tietenkään enää tänne avaimia. Ei minullakaan ole vapaata pääsyä heidän koteihinsa. Napanuoran katkaiseminen tarkoittaa sitäkin, että lapsi luopuu "saavutetuista eduista" eli vanhasta kodista

[/quote]

Yhtälailla joku voi antaa läheiselle ystävälleen avaimen ja luvan tulla kotiinsa, miksipä ei aikuiselle lapselleenkin. Avain ei ole sama asia kuin asuminen. Aika kylmä suhtautuminen.

Vierailija
20/30 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä, mutta..

Mulla on avain anoppilaan ja omaan lapuudenkotiin. Medän kotiin on avaimet appivanhemmilla, omilla vanhemmilla ja aikuislla lapsilla. Meillä on avaimet lasten koteihin.

Eikä niitä avaimia ole keneltäkään kiristämällä saatu. Ihan vapaaehtoinen järjestely. Helpottaa asioiden hoitoa esim loma-aikoina jos ollaan mökkeilemässä tms. Pääsee viemään postin, kastelemaan kukkia tai hakemaan lainaan tavaraa.

Hyvin on aina sujunut, avaimia käytetään vain tarvittaessa, kun tiedetään ettei kotona olla. Lisäksi aina tietää, että avain löytyy jostain jos se hukkuu tai jää kotiin. (Vara-avainkin on pihalla, mutta sekin on joskus jäänyt edellisestä käyttäjältä väärään paikkaan)

tervetuloa Etelä-Pohjanmaalle, täällä ei pelätä sukulaisia:)