Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkaisitteko suhdetta?

Vierailija
15.09.2015 |

Olen reilu parikymppinen ammattikorkeakouluopiskelija, joka on seurustellut noin kaksi vuotta tytön kanssa, joka on käynyt vain peruskoulun. Tyttö on nyt 23 vuotias. Kun aloimme seurustelemaan tyttökaverini oli käynyt vain pakollisia työllistymisyrityksiä, jotta saa etuuksia. Oli myös yrittänyt opiskella ainakin yhtä alaa, joka oli jäänyt kesken. Elintavat olivat myös aika retuperällä, tupakkaa ja alkoholia meni paljon, ja ylipainoa oli ja on huomattavasti. Laihdutus jäi kesken. Samaten salilla käynti kahteen kertaan. Kerran yritin tilata hänelle ambulanssia aika vahvojen fyysisten oireuden vuoksi, mutta henkilötietojen antamisen jälkeen sitä ei lähetetty vaan sanottiin kyseessä olevan paniikkikohtaus. Peruskoulun hän opiskeli mukautetusti ja matemaattimen osaaminen on käytännössä olematonta. Samoin kielten osaaminen. Yleissivistys on myös vajavaista ja joudun selittämään monia asioita erikseen, jotta hän pysyy kärryillä. Tytön vanhemmat ovat molemmat käyneet ammattikoulun, veli on yrittänyt opiskella tuetussa ammattikoulussa, mutta jätti tutkinnon suorittamisen kesken.

Ajattelin, että tyttö opiskelisi itselleen ammatin suhteemme aikana, mutta nyt hänellä jäi 9kk kestävä koulu kesken runsaiden poissaolojen vuoksi. Koululta siis sanottiin, että opiskeluoikeus päättyy, kun ei tuosta tule mitään. Nyt yritetään työkokeilua, jonka jälkeen seuraava askel taitaa olla eläkepäätös. 

Omat vanhempani ovat alusta asti olleet sitä mieltä, että minun kannattaisi katsoa muunlaista seuraa, mutta hienotunteisina eivät ole juuri vastustaneet suhdetta ennen nyt tätä viimeisintä koulun keskeytystä. Sisarukset ja kaverit ovat alusta astien sanoneet, että mitä helvettiä olen tekemässä. Olen itse urheilullinen, sosiaalinen ja vastuuntuntoinen. Tyttökaverini on oikeastaan aika vastakohta minusta. Haluaisin taloudellisesti turvatun tulevaisuuden ja elämän, jossa olisin onnellinen. Minulla on nyt tulossa muutto eteen ja sisarukset ovat lähes puoliväkisin erottamassa meitä nyt muuton kynnyksellä. Meillä on todella läheiset välit ja pidämme toistemme puolia.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Kaikesta huolimatta pidän tytöstä vaikka suhde pistääkin vähän mietityttämään. Tytön vanhemmat kohtelevat minua kuin kuninkaallista. Tyttö varmasti järkyttyy mikäli otan asian puheeksi. Olen luonteeltani todella kiltti, mikä tekee asiasta erityisen vaikean.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko miettinyt sitä, että jos tuleekin lapsia?

Se olisit todennäköisesti sinä, joka huolehtisi lasten menoista, vanhempainilloista ja hoidosta. Eihän tuollainen pysty lapsia hoitamaan, jos ei edes 9kk koulua saa purkkiin. Voin sanoa, että lasten hoitaminen on pikkaisen rankempaa eikö voi saikuttaa.

Sitten vaikka tätä ei varmaan saisi sanoa, niin todennäköisesti lapsistakin tulisi samanlaisia erityistukea tarvitsevia. Erityislapsen vanhempana on aika rankkaa, mikäli oikeasti haluaa tukea lastaan eikö vain jätä oman onnensa nojaan. Olisitko onnellinen katsoessasi lapsiasi, jotka jatkaisivat äidin jalanjäljissä? Kuuleppa nyt prinssi urhoollinen, et ole nyt alkuunkaan miettinyt tätä suhdetta loppuun asti, kun olet sen aloittanut. 

Miksi tytöllä jää kaikki kesken?

1) Ei ole tarpeeksi motivaatiota opiskella edes sinun vuoksesi, saati ryhdistäytyä

2) Hänellä ei oikeasti ole valmiuksia kouluttautumiseen ja normaaliin elämään. Kertomuksesi perusteella tästä on kyse. Geenit valitettavasti periytyvät ja kun kyseessä ei ole vanhemman laiskuus, niin lapsille ei voi antaa kovin hyvää odotetta. Joskus huonoistakim oloista kasvaa kunnon lapsia, mutta silloin vanhemmilla on ollut valmiudet parempaan ja ympäristötekijöiden tuloksena ovat hairahtaneet esim. Rikollisille teille. 

Vierailija
22/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mikä sinua vaivaa. Olet kiltti luonteeltasi ja mikäli tyttökaverin vanhemmatkin pitävät sinua kuin kuninkaallista, niin et oikein ole osannut päästää irti.

Kyllä parisuhteen pitäisi olla tasaveroista eikä niin että toinen on täysin normaali ja toinen tuollainen tössykkä. Ei sinun kannata alkaa näin nuorella iällä omaishoitajaksi menetät vain oman elämän. Tuo suhde on jokaisen vanhemman painajainen.

Vierailija
24/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät tytöstä. Rakastatko? Mun mielestä rivien välistä on luettavissa, että tiedät jo itsekin, mikä on sinulle paras ratkaisu. Eli päästää irti. Älä uhraa elämääsi siksi, ettei toiselle tule paha mieli.

Vierailija
25/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä suhde ensimmäinen vakava suhde mitä sinulla on ollut? Tarkoitan sitä, että oletko aiemmin asunut yhdessä jonkun kanssa.

Ensimmäisestä suhteesta lähteminen tuntuu aina vaikealta, kun on tottunut elämään parisuhteessa, jossa toiselta saa lämpöä. Se tuntuu hienolta, kun ei ole aiemmin kokenut vastaavaa. Edellisten tapaan luulen, että olet jäänyt tähän ja tytön sukuun ikään kuin ansaan, mistä syystä et ole vielä eronnut vaikka tuori ole tervettä suhdetta nähnytkään. Oman itsesi vuoksi suosittelen eroa. Tyttöjä riittää, löydät varmasti itsellesi sellaisen, joka on arvoisesi.

Olen ammatiltani parisuhdeterapeutti ja näin epäsopuauhtaista pariskuntaa ei ole vielä tullut eteeni.

Vierailija
26/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:10"]

Kaikesta huolimatta pidän tytöstä vaikka suhde pistääkin vähän mietityttämään. Tytön vanhemmat kohtelevat minua kuin kuninkaallista. Tyttö varmasti järkyttyy mikäli otan asian puheeksi. Olen luonteeltani todella kiltti, mikä tekee asiasta erityisen vaikean.

[/quote]

Tässä oli kaikki mitä sanoit sen puolesta, että suhdetta voisi/pitäisi jatkaa. Pidät tytöstä, ja eroamisesta seuraisi ikäviä tunteita. Kyllähän sinä fiksuna ihmisenä tajuat itsekin kannattaako tuolla perusteella suhdetta jatkaa vai ei, mutta haluat sille ulkopuolisen siunauksen. Sen varmaan tästä ketjusta jo sait?

Eihän kyse edes ole noista ns. ulkokultaisista asioista kuten koulutuksesta tai ylipainosta, vaan siitä, että sinä selkeästi et rakasta ko. ihmisistä, ja sen lisäksi teillä kahdella ei millään voi olla tasa-arvoista, aikuista suhdetta keskenänne.

Vierailija
27/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö? 23 v on nainen.

Vierailija
28/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei millään lailla ole terve ja tasaveroinen suhde. Minusta avainsana oli "olen kiltti". Olet liian kiltti ja olet koukussa hänen hoitamiseensa. Sinulle itsellesi olisi tärkeää päästää irti tuosta suhteesta, minusta tuo on läheisriippuvaisuutta eikä paljon poikkea alkoholistin puolison elämästä. Saatko jotain siitä että katsot häntä ylhäältäpäin? Ei tervettä, ei parisuhteen noi pitäisi mennä.

Vierailija
29/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet myös liian kiltti niin ettet voi tuottaa pahaa mieltä kenellekään, silläkin uhalla että tuhoat oman elämäsi. Sinun pitää pystyä tuottamaan pettymys sekä tytölle että hänen vanhemmilleen. Kerran se vain kirpaisee.

Vierailija
30/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhea. Sulla on nyt tuhannen taalan paikka päästä eroon siitä. Ei mene kuin muutama kuukausi ja jo ihmettelet miksi et aiemmin jättänyt. Tsemppiä ny!

Vierailija
31/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:39"]Ootko miettinyt sitä, että jos tuleekin lapsia?

Se olisit todennäköisesti sinä, joka huolehtisi lasten menoista, vanhempainilloista ja hoidosta. Eihän tuollainen pysty lapsia hoitamaan, jos ei edes 9kk koulua saa purkkiin. Voin sanoa, että lasten hoitaminen on pikkaisen rankempaa eikö voi saikuttaa.

Sitten vaikka tätä ei varmaan saisi sanoa, niin todennäköisesti lapsistakin tulisi samanlaisia erityistukea tarvitsevia. Erityislapsen vanhempana on aika rankkaa, mikäli oikeasti haluaa tukea lastaan eikö vain jätä oman onnensa nojaan. Olisitko onnellinen katsoessasi lapsiasi, jotka jatkaisivat äidin jalanjäljissä? Kuuleppa nyt prinssi urhoollinen, et ole nyt alkuunkaan miettinyt tätä suhdetta loppuun asti, kun olet sen aloittanut. 

Miksi tytöllä jää kaikki kesken?

1) Ei ole tarpeeksi motivaatiota opiskella edes sinun vuoksesi, saati ryhdistäytyä

2) Hänellä ei oikeasti ole valmiuksia kouluttautumiseen ja normaaliin elämään. Kertomuksesi perusteella tästä on kyse. Geenit valitettavasti periytyvät ja kun kyseessä ei ole vanhemman laiskuus, niin lapsille ei voi antaa kovin hyvää odotetta. Joskus huonoistakim oloista kasvaa kunnon lapsia, mutta silloin vanhemmilla on ollut valmiudet parempaan ja ympäristötekijöiden tuloksena ovat hairahtaneet esim. Rikollisille teille. 

[/quote]

Tässä olen täsmälleen samaa mieltä. Miten sä voit olla niin naiivi että uskot ja uskot ja uskot, et siitä toisesta vielä kuoriutuu normaali ihminen? Ei tolla tytsyllä ole valmiuksia samaan kuin sulla! Oon todella ihmeissäni että edes ootte yhdessä!
Siitä sulle helvetti repeää jos se paksuksi pamahtaa. Oot niin nuori ettet taida edes ymmärtää mihin olet kätesi iskenyt...

Eikö sulla oo elämässäsi mitään omia periaatteita tai arvoja? Jos itse et polta, ryyppää tai ole yhteiskunnan pummina, niin miksi hyvässä ihmeessä oot sellasen tytsyn ottanut mikä on täysin sun arvojen vastainen!?
Toisen kanssa koko loppuelämän elämisen mielekkyys on kuule pikkuisen tärkeämpää kuin että tuollainen pubiruusu jakaa sulle pesää ja oot koukussa. Toivoisin että tuntisin sut ja pystyisin jotenkin auttaa...

Vierailija
32/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vain negatiivisia asioita, et puhu tunteista tai yhteisistä jutuistanne mitään.

Vierailija
33/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus tekee sokeaksi mutta ettäkö ihan tässä laajuudessa :D Sulla ei oikeesti ole mitään hätää. Ei perhettä tai taloudellisia kytköksiä sen kanssa. Nyt on todellakin kreivin aika lähtä jos kerran on muutto tulossa. Jos se tunkee mukaan niin se olisi taas astetta hankalampi häätää sieltä uudesta paikasta.

Vierailija
34/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:48"]Kerrot vain negatiivisia asioita, et puhu tunteista tai yhteisistä jutuistanne mitään.
[/quote]

Ainakin itse ymmärsin niin, että muuten menee ihan jees, mutta että nämä mainitut negatiiviset asiat vain hiertävät.

Aiheesta sen verran, että komppaan muita. Ei se oo sun arvoises

Vierailija
35/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän suhteet, joissa toinen on vaikka pyörätuolissa ihan hyvin. Tärkeintä se, että ollaan älyllisesti kutakuinkin samalla tasolla.

Jotenkin hankala päästä tällaiseen ajatusmaailmaan, että puolisoilla ois näin iso ero kongitiivisen älyn suhteen. Mikä tuollaisessa naisessa viehättää?

Vierailija
36/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulvilan murhaa ratkoo nyt kapellimestari

http://longplay.fi/fi/sivuaania

Crimeplus kirjoittaa Facebookissa

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=437399259783857&id=295875100602941&fref=nf

samasta asiasta

Vierailija
37/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:33"]

Ai miksi pitäisi törkkiä eteenpäin? No siksi kun neiti ei saa mitään aikaiseksi tai valmiiksi asti.

Poikaystäväkö nyt ja tulevaisuudessa ostaa ne tupakat, viinat ja ruuat ja auttaa ja tukee arjessa kun toinen vaan lyö hanskat tiskiin, lihoo, ei huolehdi itsestään eikä pärjää normaaleissa asioissa?

[/quote]

Miksi pitäisi ostaa? Jos ei saa itse ostettua, niin on sitten ilman.

[/quote] 

???

vastarannan kiiski siellä kuittailee. Niinku apteekin hyllyltä. Kliseitä.

haastehan tuo suhde tulee olemaan. Tyttökin voi kehittyä, kun saa aikaa. Paapomalla ei kehity. Pitää itse haluta.

ja sinunkin pitää oikeasti miettiä mitä sinä elämässäsi haluat.

Vierailija
38/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta ensin itseäsi ja sitten muita, ja mieti onko elämäsi samanlaista jos menetät oman perheesi? Koska näin siinä ehkä tulee käymään

Vierailija
39/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin hyvä tiedostaa. Kannattaako sun pilata välejäsi sisaruksiin ja vanhempiin tuon tyttökaverin takia? Eri asia jos he vain ilkeilisit, mutta he vastatavat tuota selkeästi siksi, että haluavat sulle paremman elämän. Äidit on sellasia :)

Vierailija
40/40 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa kirotusvirheitä... Siis ilkeilisivät ja vastustavat