Kestääkö 8-vuotta kestänyt suhde, jos ei olla vieläkään menty naimisiin?
Miksi ei naimisissa?
Kommentit (10)
Ei vaan ole tullut vastaan yhtäkään syytä, miksi mennä naimisiin....15v kimpassa.
Hyvin kestää. Ei olla tultu menneeksi naimisiin, kaveripiiristä aika harva on mennyt ja nekin jotka ovat menneet, kävivät pikaisesti maistraatissa. Olisi kiva järjestää kunnollinen juhla, sitä odotellessa. Kohta 8 v. täynnä.
Oltiin kimpassa 10 v ennen kuin mentiin naimisiin. Nyt ollaan oltu kohta 15 v naimisissa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:16"]
Oltiin kimpassa 10 v ennen kuin mentiin naimisiin. Nyt ollaan oltu kohta 15 v naimisissa.
[/quote]
Meillä myös melkein näin, tosin naimisissa ehditty olla "vasta" 13 v. Alettiin seurustellakin jo kun oltiin 17 ja 19.
Mun mielestä normaaliin suhteeseen kuuluu sitoutumisen halu. Eli naimisiin meno suhteen alkupuolella, jos kerran rakastetaan toisiaan. Uskon että jos jompikumpi ei halua naimisiin, hän pitää ovea auki mahdolliselle uudelle suhteelle.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:25"]
Mun mielestä normaaliin suhteeseen kuuluu sitoutumisen halu. Eli naimisiin meno suhteen alkupuolella, jos kerran rakastetaan toisiaan. Uskon että jos jompikumpi ei halua naimisiin, hän pitää ovea auki mahdolliselle uudelle suhteelle.
[/quote]
Kaikille avioliitto ei merkitse tuollaista. Toisille se sitoumus voi olla yhteinen asuntolaina, toisille lapset. Mitä kukin nyt pitää tärkeänä.
[/quote]
Mun mielestä tämä on kyllä outo tapa tarkastella maailmaa. Se sitoutumisen halu on kyllä jotain ihan muuta kuin avioliiton solmiminen. Toisilla toki siihen sitoutumiseen kuuluu avioliitto, mutta kaikilla ei. (Ja ihan turha nyt sitten kaivella henkilökohtaisuuksia, itse olen naimisissa.)
Mutta entä jos naimisiin meno on toiselle tärkeää, toiselle ei? Kumpi joustaa?
[/quote]
Mua huolettaa näiden ihmisten ajatusmaailma, joilla on takaovi auki parisuhteessa, jos ei ole naimisissa. Itse sitoudun parisuhteeseen sen alusta alkaen.
Miksi ei kestäisi? Omat vanhempani ovat olleet pian 35 vuotta avoliitossa.