Olen aivan helkkarin väsynyt päivittäin! Jatkunut jo kauan. Ikää 25v. Tupakointi syynä?
Olen jo tutkinut asiaa paljonkin, siis mistä väsymykseni voisi johtua. Tupakoinnin olen vasta nyt pohtinut tosissani syyksi.
Ei ole verikokeissa mitään vikaa, ferrit myös ok, kuten myös vitamiinitasot.
Ainoa vain, että pvk kokeissa lähes kaikki veriarvot hieman koholla, eli kertoo jonkinasteisesta hapenpuutteessa soluissa ilmeisesti. En vielä tässäkään uskonut tupakointia syyksi väsymykselleni.
Poistin stressitekijät elämästäni hyvin pitkälle, olen nukkunut paljon ja syönyt terveellisesti. Liikkua en kertakaikkiaan jaksa kuitenkaan.
Olen niin väsynyt jo arkisista toimista, kaupassa käyntikin on joskus ison kynnyksen takana kun tekisi mieli mennä jo nukkumaan. Yleensä haaveilen nukkumaan menosta jo klo 16 iltapäivällä.
Aloitin sitten masennuslääkkeetkin. Thyroxinia lisättiin.
Olen kyllä hyväntuulinen, en enää masentunut tai ahdistunut. Väsymys on vain jotain aivan kamalaa.
Olen aina kärsinyt tästä, nykyään vain tuntuu, että haluaisi vain levätä.
Kuorsaan kuulemma unissani.
Kai se täytyy lopettaa tupakointi. Eikö vain?
Miten teidän väsymykselle kävi kun sauhuttelu loppui?
Kommentit (15)
Kokeile ensin vitamiini ja rautakuuria
Onko kilppariarvot kohdallaan? onko tyroxin annostusta nostettu tarpeeksi? Vajista ei ole helppo saada heti kunnolla kohdalleen. Potilaan kuuluisi olla oireeton. Toki tupakka heikentää hapensaantia. Saitko masennuslääkkeet pelkästään väsymykseen????
Voisiko sinulla olla uniapnea tai astma? Ne molemmat vaikeuttavat nukkumista.
Tupakointihan päinvastoin piristää.
Masennuslääkkeestä se väsymys tietenkin johtuu.
Tupakassa oleva häkä syrjäyttää veren happea eli kroppa kärsii hapen puutteesta -> väsymys. Vaihda pariksi viikoksi vaikka nikotiinipurkkaan niin huomaat eron.
Itse poltin 15 vuotta ja voin sanoa että jos polttaessani olisin tiennyt kuinka hyväksi elämä muuttuu lopettamisen jälkeen niin olisin lopettanut paljon aikaisemmin.
Sopimaton ravinto on suurin syy väsymykseen.
Tupakasta saa mielihyvää -> piristää.
Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Tupakassa oleva häkä syrjäyttää veren happea eli kroppa kärsii hapen puutteesta -> väsymys. Vaihda pariksi viikoksi vaikka nikotiinipurkkaan niin huomaat eron.
Itse poltin 15 vuotta ja voin sanoa että jos polttaessani olisin tiennyt kuinka hyväksi elämä muuttuu lopettamisen jälkeen niin olisin lopettanut paljon aikaisemmin.
Astmaa voi hyvin olla. Infektioiden tullessa keuhkoputket aina rohisevat ja hengitys vinkuu. Muuten aika oireeton paitsi tietysti jos hikiliikuntaa harrastaa.
Tupakoinnin lopettamisesta haaveilen lähes koko ajan. En vain tiedä miksi en pysty siitä irrottamaan. Se on iso mörkö elämässäni.
Jospa onnistuisin. Onnittelut kuitenkin sinulle, onneksi pääsit eroon!
Ap
Voi olla myös koronarokote syynä, jos oot ottanut sen?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös koronarokote syynä, jos oot ottanut sen?
En usko, että enää siitä joutuu. Siitä jo useita kuukausia aikaa. Sain kyllä korkean kuumeen ja olin väsynyt pitkään tehosteen jälkeen.
Luulisin, että hapenpuute on varmaan se avain syy. :/
Ap
Kevät väsymys ja korona väsymys on kaikialla.Sinä valitsit sitenkö psyykelääket? Sen sijan että olisit stumpanut tupakin? Tupakan lopetukseen saa läkee reseptin lääkäriltä ja se toimii. Toinen seikka opetelisit ajan hallinan ,keloitasit päiväsi.Maate meno aina samaan aikaan ja herätyskello soimaan aina samaan aikaan.Ruoka rytmi siihen mukaan : Amiainen,lounas.välipala.Päivälinen ilta pala. Ja paljon ulkoilua joka päivä,alat voiman hyvin.Edelytää some paastoa myös F.B .Insta.Niin et vertaa itseäsi valhelisen netti maailmaan.Jossa luulet kaikilla menee hyvin ja vain sinula huonosti!
Ulkoiletko, harrastatko liikuntaa, nukutko tarpeeksi, syötkö terveellisesti? Näitä asioita elämässä kannattaa lähteä ensimmäiseksi miettimään ja korjaamaan.
Tottakai tupakointi väsyttää. Oikeastaan masennuslääkkeet voi väsyttää vielä lisää.