Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedostatko oman tyhmyytesi ja ajattelusi rajallisuuden?

Vierailija
15.09.2015 |

Todennäköisesti olet melko tyhmä. Mistä huomaat sen? Vai pidätkö itseäsi älykkäänä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin omani teknillisessä matematiikassa. Luulin olevani looginen mutta logiikkani toimiikin vain arjessa ja omassa työssäni

Vierailija
2/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:02"]Minä huomasin omani teknillisessä matematiikassa. Luulin olevani looginen mutta logiikkani toimiikin vain arjessa ja omassa työssäni
[/quote]

Ei matikassa ole kyse kuin yhdestä älyn osa-alueesta. Minä olen muuten hyvin älykäs, mutta joitakin juttuja en tajua yhtään. Rajallisuuteni käsitän, mutta tyhmä en ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs itse, kuvitteletko olevasi kovinkin älykäs, kun sinulla on varaa kysellä muilta ja tuomita heidät jo kättelyssä tyhmiksi?

Minulla on jo sen verran ikää, että minulla ei ole harhakuvia älystäni tai sen puutteesta. On sitä sen verran kuitenkin ollut, että olen kyennyt opiskelemaan hyvän ammatin ja toimimaan yli kolme vuosikymmentä ammatissani. Ja sen verran on elämä opettanut viisauttakin, etten päästele suustani ihan mitä sattuu.

Vierailija
4/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:00"]

Todennäköisesti olet melko tyhmä. Mistä huomaat sen? Vai pidätkö itseäsi älykkäänä?

[/quote]

Hyvä ja aiheellinen kysymys.

Vastaus molempiin kysymyksiin on: KYLLÄ.

Sen jälkeen kun olin kokenut ajatuksettoman tietoisuuden tilan, tiedostin ajatuksen rajallisuuden.

Ja oivalsin sen, ettei ajatuksen alueella ole viisautta vaan viisaus viriää hiljaisuudesta, kun mieli on tyhjä ajatustuotteista.

Vierailija
5/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka päivä!

Vierailija
6/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedosta olevani tyhmä, vaan keskivertoa älykkäämpi, mutta tiedostan ajatteluni rajallisuuden. Vaikka olen keskivertoa älykkäämpi ja sivistyneempi, en silti ole mitenkään poikkeuksellisen älykäs. Mulla on todella suuria puutteita monella osa-alueella. Tämän vastapainoksi olen myös huomannut, että oma ajatteluni on myös kehittynyt.

Vierailija
7/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen ainakin tyhmä kuin saapas. Mua pidetään hyvinkin älykkäänä, mutta olen ihan idiootti. Ihminen on niin rajallinen. Jokainen on aina niin varma, ja kaikilla tntuu olevan oma totuutensa. Mistä mä nyt sitten voin olla varma? Kuitenkin olen todennäköisesti useimmiten osittain väärässä, ellen sitten kokonaan. Teen hypoteeseja ja muodostan teorioita, mutta paraskin teoria on aina vain teoria. Läheiset pitää mua jonain nerona, mutta mitä nekään tietää? Olen mielestäni heitä tyhmempi, koska en meinaa selvitä arjesta, enkä vaan ymmärrä, miten maailma toimii.

Vierailija
8/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys on mielenkiintoinen käsite. Kun tiedostat olevasi tyhmä ja mielesi olevan rajallinen, et ole täysin tyhmä, sillä pystyt hyväksymään sen, ettet ole viisas. Tähän tuskin moni erittäin tyhmä pystyy, sillä heidän älynsä ei riitä katsomaan itseään realistisesti. Tiedostan, etten ole viisaimmasta päästä, mutta sillä ei ole lopulta kovinkaan paljon väliä. Kaikkien ihmisten osaaminen ei toimi älyn ympärillä, jotkut ovat taiteellisesti lahjakkaita, toiset taas esimerkiksiksi matemaattisesti lahjakkaita. Joten tyhmyyttä ei sinäänsä ole niin suuressa mittakaavassa, että ketään voisi sanoa täysin tyhmäksi. Jokaisella on vahvuutensa, vaikka omistaisi kuinka rajallisen mielen.
T12

Vierailija
9/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:41"]Tyhmyys on mielenkiintoinen käsite. Kun tiedostat olevasi tyhmä ja mielesi olevan rajallinen, et ole täysin tyhmä, sillä pystyt hyväksymään sen, ettet ole viisas. Tähän tuskin moni erittäin tyhmä pystyy, sillä heidän älynsä ei riitä katsomaan itseään realistisesti. Tiedostan, etten ole viisaimmasta päästä, mutta sillä ei ole lopulta kovinkaan paljon väliä. Kaikkien ihmisten osaaminen ei toimi älyn ympärillä, jotkut ovat taiteellisesti lahjakkaita, toiset taas esimerkiksiksi matemaattisesti lahjakkaita. Joten tyhmyyttä ei sinäänsä ole niin suuressa mittakaavassa, että ketään voisi sanoa täysin tyhmäksi. Jokaisella on vahvuutensa, vaikka omistaisi kuinka rajallisen mielen.
T12
[/quote] Et muuten varmasti ole 12-vuotias..

Vierailija
10/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todennäköisesti olet melko tyhmä" on aika hölmö väite, koska puolet ihmisistä sijoittuu keskiarvon alapuolelle ja puolet yläpuolelle, kun puhutaan äo:sta. Ei siis voi sanoa että todennäköisesti joku tuntematon sijoittuu just siihen alle. Yhtä todennäköistä on olla melko älykäs.

Vierailija
11/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedostan.

T: 21-vuotias nuori mies/poika

Vierailija
12/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että mitä tyhmempi sitä vähemmän tajuaa omaa tyhmyyttään. Jos siis tyhmällä tarkoitetaan älykkään vastakohtaa. Esim heikkolahjaiset ei mitenkään käsitä olevansa tyhmiä saati kehitysvammaiset

Vierailija
13/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en jotain ymmärrä tai tajua, lohduttaudun sillä ettei moni muukaan ymmärtäisi. Äo:ni on tutkitusti korkeampi kuin 99% väestöstä.

Vierailija
14/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voi todeta, että ap on tyhmä tai tietämätön. Todennäköisesti aloituksen lukija on noin normaaliälyinen (äo noin100). Ja mikä hauskinta - puolet lukijoista on keskimääräistä älykkäämpiä! Revi siitä.

Vierailija
15/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valitettavan tietoinen omasta älykkyydestäni. Ei päivää etten miettisi kuinka paljon helpompaa olisi olla keskiverto. Tai jopa hieman yksinkertainen.

Vierailija
16/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:59"]Olen valitettavan tietoinen omasta älykkyydestäni. Ei päivää etten miettisi kuinka paljon helpompaa olisi olla keskiverto. Tai jopa hieman yksinkertainen.
[/quote]
Sama. Äärimmäisen harvoin kohtaa ihmisiä joiden kanssa on samalla aaltopituudella =(

Vierailija
17/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaistan kaiken. Jopa kaiken kyseenalaistamisen

Vierailija
18/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aiemmin esitetty ajatus viisauden kumpuamisesta hiljaisuudesta pitää täydellisesti paikkansa. Minuakin pidetään lähipiirissäni älykkäänä, mutta tiedosta sen johtuvan vain siitä, että osaan esittää asiani hyvin vakuuttavasti. Minulla on paljon nippelitietoa eri asioista, ja käytän sitä surutta hyväkseni esim. väittelyissä. Tyyliin "Ranskassa tehtiin pari vuotta sitten tutkimus, jonka mukaan käsinkirjoittaminen parantaa älyllistä kapasiteettia" väiteltäessä perinteisten ja modernien oppimismuotojen tehokkuudesta. Tuokin tutkimus on kyllä totta, mutta se on vain yksi tutkimus monien joukossa, ja mielipiteelleni epäedullisia tutkimuksia en tietenkään mainitse. Älykäs ihminen ei harrastaisi tällaista mielipidemuokkausta vain voittaakseen väittelyitä, vaan toisi esille kaikki asian eri puolet.
Palatakseni tuohon hiljaisuuteen: Vain meditatiivisessa tilassa, mielen pulputuksen hiljennyttyä ja egon väistyttyä koen pääseväni käsiksi todelliseen viisauteen. Sieltä minunkin parhaat oivallukset ovat olleet peräisin.

Vierailija
19/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:59"]Olen valitettavan tietoinen omasta älykkyydestäni. Ei päivää etten miettisi kuinka paljon helpompaa olisi olla keskiverto. Tai jopa hieman yksinkertainen.
[/quote]
Sama. Äärimmäisen harvoin kohtaa ihmisiä joiden kanssa on samalla aaltopituudella =(
[/quote]

Mäkin tunnen samoin, mutta pidän itseäni tyhmänä, sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Ihmiset on onneksi kuitenkin aika kiehtovia. Koitan aina ottaa niistä selvää, tutkia niitä, jos ylipäänsä pääsen ihmisten ilmoille. Mä olen loputtoman utelias. Ihmissuhteita en oikein tajua, enkä osaa pitää sellaisia yllä. En edes odota, että kukaan olisi samalla aallonpituudella, vaikka se olisikin mukavaa. Sitä vain ei tapahdu. Onneksi en niin edes kaipaa seuraa. Enkä osaa antaa itsestäni mitään. Lypsän vain muista ulos sen, mitä haluan, tietoa, havaintoja. Olen kehittynyt hyväksi keskustelijaksi, ja saan ihmiset avautumaan helposti.
8

Vierailija
20/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamääräni on mensan mukaan 159. Joo olen hyvinkin älykäs tietyissä asioissa mutta esimerkiksi sosiaalinen älykkyyteni taitaa hipoa ainakin välillä nollaa... Eipä sillä korkealla äo:lla paljoa kannata retostella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi