Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedostatko oman tyhmyytesi ja ajattelusi rajallisuuden?

Vierailija
15.09.2015 |

Todennäköisesti olet melko tyhmä. Mistä huomaat sen? Vai pidätkö itseäsi älykkäänä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni tyhmäksi silloin kun jotain asiaa ei tiedä, siis usein.

Vierailija
22/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:32"]

Älykkyysosamääräni on mensan mukaan 159. Joo olen hyvinkin älykäs tietyissä asioissa mutta esimerkiksi sosiaalinen älykkyyteni taitaa hipoa ainakin välillä nollaa... Eipä sillä korkealla äo:lla paljoa kannata retostella...

[/quote]

Ei yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt meille muillekkin omat ajatuksesi omasta älykkyydestäsi?

Vierailija
24/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on tiedostaa ja tunnustaa, kun siihen törmää omassa työssä joka päivä. Enää se ei kuitenkaan jaksa nolottaa.

Vierailija
25/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas poliittinen vastaus.

Vierailija
26/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan kyllä. Toisaalta tiedän myös, että vallalla ja ulkoisilla seikoilla on merkitystä siinä mitä saa läpi ja millä menestytään. Typeräkin perustelu menee läpi, jos se vetoaa olemassaolevan valtamuodostelman kautta.

Vierailija
27/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman älykkyytensä arvioimisessa pätee negatiivinen korrelaatio. Mitä älykkäämpänä ihminen itseään pitää, sitä todennäköisemmin hän pärjää erittäin huonosti niin älykkyystesteissä kuin muissakin älyä vaativissa toimissa. Tästä oli jossain jopa tutkimus tehtynä, en jaksa etsiä missä ja milloin.

Vierailija
28/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
29/51 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
30/51 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 18:07"]Niin eli siis puhuit "yleisälykkyydestä" (mitä lie sekin sitten on), sitä vähän yritin hakea että minkälaisesta älykkyydestä nyt puhutaan. Näissä testeissä ei esimerkiksi pysty esimerkiksi testaamaan sosiaalista älykkyyttä. Näin ihan "mutuilemalla". Ihmisethän on erehtyväisiä, on sitä aikoinaan kuviteltu että maapallo on litteä jne. Uskoisin että ihmisten "yleisälykkyys" on muutenkin kehittyvää.
[/quote]

Googlaa yleisälykkyys, niin saat vähän lisää tietoa asiasta. Et selvästikään ymmärrä älykkyyden määritelmästä mitään.

Vierailija
31/51 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen älykkyys on tyhmien huijaus.

Vierailija
32/51 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
33/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
34/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

35/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan.

Itse asiassa minua ahdistaa se, etten välttämättä tajua tehdä jotain asiaa helpommin.

Vierailija
36/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:22"]

No mä olen ainakin tyhmä kuin saapas. Mua pidetään hyvinkin älykkäänä, mutta olen ihan idiootti. Ihminen on niin rajallinen. Jokainen on aina niin varma, ja kaikilla tntuu olevan oma totuutensa. Mistä mä nyt sitten voin olla varma? Kuitenkin olen todennäköisesti useimmiten osittain väärässä, ellen sitten kokonaan. Teen hypoteeseja ja muodostan teorioita, mutta paraskin teoria on aina vain teoria. Läheiset pitää mua jonain nerona, mutta mitä nekään tietää? Olen mielestäni heitä tyhmempi, koska en meinaa selvitä arjesta, enkä vaan ymmärrä, miten maailma toimii.

[/quote]

Kaikki nerot on taas av:lla, hehe ;)

Vierailija
37/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan, ja se harmittaa suuresti. Joskus vielä kuvittelin olevani ihan perusfiksu, mutta tämä harha on ävistynyt. Täälläkin on paljon keskusteluja, joista en aina ota mitään tolkkua. Pärjään keskustellen paremmin kuin kirjoittamalla. Miksi?

Vierailija
38/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan. Älyni on loistava verrattuna suurimpaan osaan ihmisistä, mutta olen silti "tyhmä". Kykenen kuvittelemaan erittäin paljon minua älykkäämmän olennon. Älykkyysosamääräni riittäisi heittämällä Mensaan, kirjoitin kuusi laudaturia ja olen suorittanut akateemisen loppututkinnon. 

Vierailija
39/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat älykkyydellä? Äo testit ei mielestäni ole mitään luotettavia testausmenetelmiä. Älykkyyttä on monenlaista. Itse koen olevani ihan keskiverto esimerkiksi arkisissa loogista päättelykykyä vaativissa hommissa. Mutta matemaattisesti en ole älykäs ja se ei oikeastaan minua edes kiinnosta. Tosin jos koen olevani jossain asiassa tyhmä niin alkaa hävettää, vaikka ei sillä sinänsä mitään merkitystä ole mitä muut minusta ajattelee. Sitäkään ei voida ainakaan vielä todistaa mitenkään että ihminen käyttää vain 10% aivokapasiteetistaan.

Vierailija
40/51 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:01"]

Tiedostan, ja se harmittaa suuresti. Joskus vielä kuvittelin olevani ihan perusfiksu, mutta tämä harha on ävistynyt. Täälläkin on paljon keskusteluja, joista en aina ota mitään tolkkua. Pärjään keskustellen paremmin kuin kirjoittamalla. Miksi?

[/quote]

Jos ne ei viitti sanoa takaisin? Itse ainakin huomaan IRL kun naisella alkaa naama punoittamaan ja mulla olis vielä jäljellä 100 lausetta sanottavaa, että antaapa olla, kun ei tuo pärjää kuitenkaan ja sitten tulee silmille, kun argumentit loppuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi