Olenko vainoharhainen? Naapurin teinityttö vahtinut taaperoani
jokusia kertoja pientä korvausta vastaan. joka kerta lapselle on "vahingossa" sattunut jotain, kuhmuja, mustelmia, naarmuja, joita teini selittänyt milloin kaatumisella, milloin sohvalta putoamisella tmv. Lapseni on normaalisti rauhallinen ja varovainen, eikä moisia onnettomuuksia ole kotona ikinä sattunut. Hoitokeikkojen jälkeen on itkuinen ja takertuva.
Olenko nyt ihan kamala, kun olen alkanut epäillä, että tyttö saattaisi satuttaa lastani tahallaan? Ja ei, lapseni ei mene enää hoitoon hänelle.
Kommentit (37)
Lapsi on siis niin pieni, ettei osaa ilmaista itseään vielä puhumalla?
Aika epätodennäköisenä pitäisin, että tyttö tahallaan satuttaisi. Ehkä lapsesi ei osaa toimia vieraassa ympäristössä? Miksei tyttö tule teidän kotiinne? Se on yleinen käytöntö. Tarvitseehan lapsi lelunsa, syöttötuolin ym. Tuskin rahtaat kaikkea joka kerran mukanasi.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:43"]
Lapsi on siis niin pieni, ettei osaa ilmaista itseään vielä puhumalla?
Aika epätodennäköisenä pitäisin, että tyttö tahallaan satuttaisi. Ehkä lapsesi ei osaa toimia vieraassa ympäristössä? Miksei tyttö tule teidän kotiinne? Se on yleinen käytöntö. Tarvitseehan lapsi lelunsa, syöttötuolin ym. Tuskin rahtaat kaikkea joka kerran mukanasi.
[/quote]
Siis kyllä meillä kotona on tyttö vahtinut lasta. Sorry jos aloitus oli epäselvä. Siis juurikin niin, että tyttö tullut meille vahtimaan, kun itse lähden asioille/"tuulettumaan" (olen yh).ap
Miksi naarmut ja ruhjeet?
A) Huonoa tuuria
B) Teini ei vahdi yhtä tarkasti
C) Teini leikkii taaperon kanssa vauhdikkaampia leikkejä, esim. ajaa takaa
D) Hoitaminen tapahtuu lapselle tuntemattomassa ympäristössä, esim. liukkaammat lattiat tai kiinnostavammat kiipeilypaikat
E) Teini satuttaa lasta tahallaan
Miksi itkuisuus?
A) Yleisestikin noin pienelle on raskasta olla erossa vanhemmastaan ja on ihan sen takia takertuva
B) Teini satuttaa tai on pelottava
No hätä hei!! Taaperon kanss sattuu ja tapahtuu.
Entä jos se teini ottaa homman tosissaan eli leikkii lapsen kanssa sen sijaan että kannustaisi tätä olemaan hipihiljaa paikallaan? Silloin voi tulla kuhmu tai kaksi.
Normaali lapsi on itkuinen ja takertuva aina oltuaan erossa ensisijaisesta hoitajastaan. Se on lapsen tapa kertoa, että olet tärkeä, minulla oli sinua ikävä.
Jos tyttö olisi niin omituinen -- suorastaan sairas, että tahallaan satuttaa lasta, luulisi sen näkyvän jotenkin ulospäin muutenkin.
Ja miksi tällainen lapsivihjaaja hakeutuisi edes tällaiseen työhön, kun vihjaat, ettet edes maksa juuri mitään.
Erittäin epätodennäköisenä pidän, että esim. naarmuttaisi lasta tahallaan. Sehän on jo sadismia.
Mutta kyllähän maailmassa kaikki on mahdollista. Onko tytön perhe täysin normaali?
Tuntuisi aika uskomattomalta että teini pahoinpitelisi taaperoa mustelmille asti. Ei niitä nyt ihan nipistämisestä tms tule... Jos he riehuvat yhdessä, ja lapsi on itkuinen koska on väsynyt ja ylikierroksilla?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:05"]
Jos tyttö olisi niin omituinen -- suorastaan sairas, että tahallaan satuttaa lasta, luulisi sen näkyvän jotenkin ulospäin muutenkin.
Ja miksi tällainen lapsivihjaaja hakeutuisi edes tällaiseen työhön, kun vihjaat, ettet edes maksa juuri mitään.
Erittäin epätodennäköisenä pidän, että esim. naarmuttaisi lasta tahallaan. Sehän on jo sadismia.
Mutta kyllähän maailmassa kaikki on mahdollista. Onko tytön perhe täysin normaali?
[/quote]
Niin. Kun olen jo alkanut miettiä (hyi minä :(, että entä jos tyttö onkin sadisti? Kun tietää, ettei lapseni osaa kertoa, kun on niin pieni. Tyttö asuu sijaisperheessä, biovanhemmat kuulemma on narkkareita. Koulussa hänellä on ollut ongelmia ja ilmeisesti päihteiden kanssa ollut jotain myös, ulospäin muuten ihan "normaali". Ja ajattelin, että tukisin häntä tällä tavalla, kun itse ilmaisi halukkuutensa lapsenhoitoon. Ja ihan kohtuullisesti mielestäni olen maksanut omaan tulotasooni nähden. ap
Oli asia nyt miten oli, on hyvä että et anna tytön enää hoitaa lasta. Päihdeongelmainen on selvinpäinkin ongelmainen, ärtynyt, turhautunut ym.
Se nyt kai on enää tässä vaiheessa se ja sama, mitä on tapahtunut vai onko mitään. Et pysty enää täysin luottamaan lastasi teinin hoiviin, joten se siitä. Sukulaisteini vahti muutaman kerran koiraamme, kun olimme reissussa. Joka kerran jälkeen oli jotain pientä omituista havaittavissa koiran käytöksessä tai voinnissa, joten jatkossa hoito hoidetaan muulla tavoin. Ja minäkään en tietenkään voi olla varma, että vika olisi teinissä. Mutta epämukava ajatus oli asettunut jo päähäni.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:05"]
[/quote]
Niin. Kun olen jo alkanut miettiä (hyi minä :(, että entä jos tyttö onkin sadisti? Kun tietää, ettei lapseni osaa kertoa, kun on niin pieni. Tyttö asuu sijaisperheessä, biovanhemmat kuulemma on narkkareita. Koulussa hänellä on ollut ongelmia ja ilmeisesti päihteiden kanssa ollut jotain myös, ulospäin muuten ihan "normaali". Ja ajattelin, että tukisin häntä tällä tavalla, kun itse ilmaisi halukkuutensa lapsenhoitoon. Ja ihan kohtuullisesti mielestäni olen maksanut omaan tulotasooni nähden. ap
[/quote]
Hmm... tausta on tietysti epäilyttävä.
Ehkä sinun on nyt parasta vaihtaa hoitoapua, että saat mielenrauhan. Ja oli miten oli kolhujen kanssa, niin ilmeisesti ei oikein osaa arvioida taaperon tekemisiä, vaikka siis vahinkoja olisivatkin.
Mutta älä nyt epäilyksiäsi hänelle mene sanomaan. Se on äärimmäisen loukkaavaa, jos on parhaansa tehnyt eikä olettamuksesi pidä paikkaansa.
Ei lapsenvahti kai nyt päihdeongelmainen ole jos on ollut joskus jotain päihteiden kanssa. Aika monet teinit ovat olleet tekemisissä päihteiden kanssa..
Ai kauhee tuota videota! En todellakaan pystynyt katsomaan siitä kuin alun.
Suosittelen todellakin kaikille, joilla on kotona lastenhoitaja laittamaan kameran kuvaamaan.
En jaksa kertomasi perusteella uskoa että satuttaa tahallaan. Olet näköjään päättänyt sen jo itse. Ihan normaalia että lapsi on itkuinen kun joutuu olemaan erossa äidistä, ja leikkiessä sitä sattuu ja tapahtuu. Meilläkin on rauhalliset lapset ja voi olla ettei pitkiin aikoihin tapahdu mitään, välillä sitten tulee senkin edestä muksahduksia ja mustelmia. Kummallakaan ei ollut koskaan tullut verta mistään mutta ensimmäisenä päiväkotipäivänä oli toinen heti nenällään ja sai pienen naarmun josta tuli hieman verta, olin metrin päässä joten näin että kukaan ei lasta satuttanut tai laiminlyönyt, niin vaan kävi. Rauhallisellekin lapselle. Joten suurella todennäköisyydellä on vain sattumaa, kun on leikitty tai huomio herpaantunut tottumattomalta.
Joo en tietenkään mene hänelle epäilyksiäni sanomaan. Mietin vain, kuinka voisin nyt korrektisti sanoutua irti tästä lapsenhoitosuhteesta :/ Kun juuri tuli tytöltä taas tekstaria, että tarttis rahaa, milloin voisi tulla muksua hoitamaan taas :/ ap
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:21"]
Ai kauhee tuota videota! En todellakaan pystynyt katsomaan siitä kuin alun. Suosittelen todellakin kaikille, joilla on kotona lastenhoitaja laittamaan kameran kuvaamaan.
[/quote]
Vähän suhteellisuudentajua! Tuollaisia ihmishirviöitä on yksi miljoonasta, jos sitäkään. Enemmän hallaa lapselleen saattaa mielentilalla, jossa kytätään jokaista ihmistä kotonakin valvontakameroilla.
Se on sairasta myös!
Minulle tunnusti kerran eräs teini satuttaneensa hoitamaansa lasta tahallisesti. Lapsi tuolloin 4v. En tiedä muuta tapauksesta, tunnustaminen tapahtui anonyyminä netissä.
Teini ei osaa varoa etukäteen mahdollisia vaaranpaikkoja.