Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko vainoharhainen? Naapurin teinityttö vahtinut taaperoani

Vierailija
15.09.2015 |

jokusia kertoja pientä korvausta vastaan. joka kerta lapselle on "vahingossa" sattunut jotain, kuhmuja, mustelmia, naarmuja, joita teini selittänyt milloin kaatumisella, milloin sohvalta putoamisella tmv. Lapseni on normaalisti rauhallinen ja varovainen, eikä moisia onnettomuuksia ole kotona ikinä sattunut. Hoitokeikkojen jälkeen on itkuinen ja takertuva.

Olenko nyt ihan kamala, kun olen alkanut epäillä, että tyttö saattaisi satuttaa lastani tahallaan? Ja ei, lapseni ei mene enää hoitoon hänelle.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:28"]

Minulle tunnusti kerran eräs teini satuttaneensa hoitamaansa lasta tahallisesti. Lapsi tuolloin 4v. En tiedä muuta tapauksesta, tunnustaminen tapahtui anonyyminä netissä.

[/quote]

Minulle kertoi eräs päiväkodissa työskentelevä (kännissä), että nipistelee yhtä housuun kakkaavaa poikaa ja lyö jalkapohjiin vaipanvaihdossa. 

Koko kyllä huonoa omatuntoa siitä. Ymmärsi tekevänsä väärin. Häntä vain niin ällötti, kun kolmivuotias vielä teki ulosteet vaippaan. Ei pelannut itsekontrolli. 

Kehotin irtisanoutumaan välittömästi ja vaihtamaan alaa. Näin tekikin. 

Vierailija
22/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena/teininä kai jokseenkin sadisti. Äiti oli perhepäivähoitaja, ja muistan, miten kiva oli satuttaa niitä pienimpiä lapsia, jotka ei osanneet vielä puhua/kertoa. Tukistelin, tönin ja läpsin, kun kukaan ei nähnyt. Olin itse silloin n. 10-13v. Ja oma lapsuus oli ollut väkivaltainen myös, äiti piiskasi mielivaltaisesti (hoitolapsiaan ei tietenkään, vaan omia). Ihan normaali minusta kai on sittemmin kasvanut, rakastava äiti. Mutta edelleen muistan sen mielihyvän ja vallan tunteen, jonka sai, kun satutti niitä pieniä. Kadun tottakai nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa että aiot etsiä uuden lastenvahdin, sillä lapsi on aina kuhmuilla ja mustelmilla hänen hoitonsa jälkeen.

Vierailija
24/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsesi reagoi tytön nähdessään? Osoittaako merkkejä pelosta tai ahdistuksesta? Tuo hoidettavana olemisen jälkeen tuleva itkuisuus voi olla normaalia ikävääkin

Vierailija
25/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:28"]

Minulle tunnusti kerran eräs teini satuttaneensa hoitamaansa lasta tahallisesti. Lapsi tuolloin 4v. En tiedä muuta tapauksesta, tunnustaminen tapahtui anonyyminä netissä.

[/quote]

Minulle kertoi eräs päiväkodissa työskentelevä (kännissä), että nipistelee yhtä housuun kakkaavaa poikaa ja lyö jalkapohjiin vaipanvaihdossa. 

Koko kyllä huonoa omatuntoa siitä. Ymmärsi tekevänsä väärin. Häntä vain niin ällötti, kun kolmivuotias vielä teki ulosteet vaippaan. Ei pelannut itsekontrolli. 

Kehotin irtisanoutumaan välittömästi ja vaihtamaan alaa. Näin tekikin. 
[/quote]

Meillä lapsen hoitopaikassa yhdessä hoitajassa oli jotain kummaa.
Jouduin lapsen viemään aikaisin hoitoon omien työvuorojen takia, aamuisin oli siihen aikaa vaan yksi hoitaja ottamassa ensimmäisiä lapsia hoitoon. Kaikkien muiden hoitajien kanssa lapsi jäi reippaasti aamuisin, mutta ei tämän yhden kanssa, tarrasi minuun kiinni ja jäi itkien hoitoon. Lapsi 2v, eikä kysyttäessä osannut ainakaan mitään raskauttavaa kertoa.
Hyvin pian aloin sopia töissä että aloitan myöhempään, ja lopulta vaihdettiin myös hoitopaikkaa (syitä oli kyllä paljon muitakin).

Vierailija
26/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti nuo kolhut johtuvat siitä lapsen ahdistuksesta, että olet yh. Ketäpä lasta ei ahdistaisi olla  kaiket päivät läheisriippuvaisen äitinsä kanssa. Hanki itsellesi mies!

Vierailija
27/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sul on vilkas mielikuvitus. Toi koira juttu vahvistaa sen. 1. jos lapsesi mustelmat näkyvät heti hoidon jälkeen, niin ne on tulleet jo aiemmin. 2. olet alkanut syynätä lasta hoidon jälkeen, eli huomioit asioita vasta silloin, vaikka olisi tullut jo aiemmin 3. Lapsi itkee vasta jälkikäteen, eli ei silloin, kun hän tulee hoitamaan

Vierailija
28/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:51"]

Ap sul on vilkas mielikuvitus. Toi koira juttu vahvistaa sen. 1. jos lapsesi mustelmat näkyvät heti hoidon jälkeen, niin ne on tulleet jo aiemmin. 2. olet alkanut syynätä lasta hoidon jälkeen, eli huomioit asioita vasta silloin, vaikka olisi tullut jo aiemmin 3. Lapsi itkee vasta jälkikäteen, eli ei silloin, kun hän tulee hoitamaan

[/quote]

Mikä koirajuttu?

Vierailija
29/37 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:25"]

Joo en tietenkään mene hänelle epäilyksiäni sanomaan. Mietin vain, kuinka voisin nyt korrektisti sanoutua irti tästä lapsenhoitosuhteesta :/ Kun juuri tuli tytöltä taas tekstaria, että tarttis rahaa, milloin voisi tulla muksua hoitamaan taas :/ ap

[/quote]

No tämä viimeistään paljastaa tämän aloituksen provoksi, tosin vainuni herätteli heti alussa, en osaa selittää miksi. Ei hän vaan tekisi noin, ei se tyttö tekstaisi noin, ei. Enkä kyllä oikein usko että naapuri tietäisi juurta jaksaen ottotytön rankan taustan, nimittäin sijaisperhe ei varmasti saisi edes laverrella sellaisia kaikenmaailman naapurin eukoille. Yksityisyys nääs, vai kunnioittaako sellaista pikku seikkaa aikoinamme enää monet somen sokaisemat? Valhetta, tämä aloitus on valhetta. Eri asia toki sitten, jos tyttö itse puhuisi avoimesti kammottavasta taustastaan, mikä on vähän niin ja näin. Se kai olisikin mahdollista. Silloin et ehkä alun alkaenkaan olisi antanut lastasi hänelle hoitoon.

[/quote]

Joo, sama tunnelma täällä. 

En jättäisi suhteellisen tuntemattomalle narkkarien kasvattamalle tytölle lasta, joka ei itse jo jonkin verran huolehdi itsestään ja pysty ilmaisemaan itseään sanallisesti. 

Ja tosiaan sijaisperheen vanhemmat eivät totisesti saa kertoa lapsen taustoista YHTÄÄN MITÄÄN. Uskon, että tätä nyt myös noudattavat. Kuka tahansa ei voi vain ilmoittaa ottavansa sijaislapsen, vaan todella syynätään ja keskustellaan. 

Vierailija
30/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:41"]

Miten lapsesi reagoi tytön nähdessään? Osoittaako merkkejä pelosta tai ahdistuksesta? Tuo hoidettavana olemisen jälkeen tuleva itkuisuus voi olla normaalia ikävääkin

[/quote]

Kyllä on ollut itkuinen silloinkin, kun ko. hoitaja tulee meille, ja takertuu minuun kun ei haluaisi että lähden. Ja vielä itkuisempi kun tulen takaisin. ap

Vierailija
31/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos/kun kyse on vain siitä, että tyyppi tarvitsee rahaa, niin silloin pitää valita jokin muu hankkimistapa kuin tällainen jossa vaaditaan jo vähän muutakin. Toivottavasti löydät pian - jo ensi kerraksi - luotettavan hoitajan.

Vierailija
32/37 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se mahdollista olla, että satuttaa tahallaan. Tuskin kovin todennäköistä, mutta onhan sitä kaikkia hulluja olemassa.

Vierailija
33/37 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:30"]

jokusia kertoja pientä korvausta vastaan. joka kerta lapselle on "vahingossa" sattunut jotain, kuhmuja, mustelmia, naarmuja, joita teini selittänyt milloin kaatumisella, milloin sohvalta putoamisella tmv. Lapseni on normaalisti rauhallinen ja varovainen, eikä moisia onnettomuuksia ole kotona ikinä sattunut. Hoitokeikkojen jälkeen on itkuinen ja takertuva.

Olenko nyt ihan kamala, kun olen alkanut epäillä, että tyttö saattaisi satuttaa lastani tahallaan? Ja ei, lapseni ei mene enää hoitoon hänelle.

[/quote]

Lapsi siis käy hänen luonaan hoidettavana. Viimeisestä lauseesta ymmärsin näin. Hänen kotinsa vaan ei ole lapsiturvallinen, luulisin. Tulee mieleen vanhemmat sukulaiset, jotka sanoivat, että kaikkeen saa koskea kyläillessä, ei väliä , että jotain menee rikki. Itse äitinä näin huojuvan kukkatelineen, kakktuksen, pienenpienet koriste-esineet ihan toisesta näkökulmasta. Ja vessassa myrkylliset pesuaineet oli lattialla. Arvaa päästinkö yksin lasta vessaan.

Vierailija
34/37 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa moni teini on ilkeä lapsille. Aikuisissakin näitä piirteitä löytyy monesti. Ei välttämättä lyödä, mutta suhtaudutaan alleviivaavan kylmästi pieneen lapseen. Mulkoillaan, annetaan kiljua, viedään toiseen huoneeseen huutamaan jne. Otetaan lasta uhkaavasti kiinni. Tämä yleensä vähenee, kun lapsen oma ilmaisukyky paranee.

Vierailija
35/37 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:25"]

Joo en tietenkään mene hänelle epäilyksiäni sanomaan. Mietin vain, kuinka voisin nyt korrektisti sanoutua irti tästä lapsenhoitosuhteesta :/ Kun juuri tuli tytöltä taas tekstaria, että tarttis rahaa, milloin voisi tulla muksua hoitamaan taas :/ ap

[/quote]

No tämä viimeistään paljastaa tämän aloituksen provoksi, tosin vainuni herätteli heti alussa, en osaa selittää miksi. Ei hän vaan tekisi noin, ei se tyttö tekstaisi noin, ei. Enkä kyllä oikein usko että naapuri tietäisi juurta jaksaen ottotytön rankan taustan, nimittäin sijaisperhe ei varmasti saisi edes laverrella sellaisia kaikenmaailman naapurin eukoille. Yksityisyys nääs, vai kunnioittaako sellaista pikku seikkaa aikoinamme enää monet somen sokaisemat? Valhetta, tämä aloitus on valhetta. Eri asia toki sitten, jos tyttö itse puhuisi avoimesti kammottavasta taustastaan, mikä on vähän niin ja näin. Se kai olisikin mahdollista. Silloin et ehkä alun alkaenkaan olisi antanut lastasi hänelle hoitoon.

Vierailija
36/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tyttö ei vahdi kunnolla. Rauhallinen lapsikin kolhii itseään, jos vahtijalta puuttuu "äitisilmä" eli silmä, jolla bongataan mahdolliset riskit jo etukäteen. Toinen vaihtoehto on sitten seistä koko ajan vieressä, mutta tuskin teini sitäkään jaksaa.

Hyvä esimerkki toiseen suuntaan: meidän vilpertti kolhii itseään jatkuvasti, mutta mummulla ei koskaan. On mummulla päivähoidossa ja siellä ei todellakaan rajoiteta vaan saa tehdä kaikkea. Silti kolhuja ei tule. Niitä ei tule, koska kaksi aikuista seisoo koko ajan vieressä varomassa, ettei vaan loukkaa. :) Hyvä, että on kuitenkin enemmän täällä, kun kolhimisellakin on kasvattava tarkoitus lapsen elämässä..

Vierailija
37/37 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna nanny camera