Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinkö se käy? Olen rupsahtanut yhtäkkiä?

Vierailija
15.09.2015 |

Olen nainen ja täytän keväällä 29. Tuntuu, että naamani on ihan viime aikoina mennyt vanhemman näköiseksi! Juonteita otsassa ja nenästä suuhun, poskissa kohdat jotka roikkuu. Onko mitään tehtävissä? Olen aina ollut nuoren näköinen, mutta nyt arvioisin itsekin ikäni n. 30-vuotiaaksi, vaikka vaikea kai itse arvioida.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä se valahdus tosiaan käy. Minulla vasta nelikymppisenä, mutta se olikin melkein "yhden yön ihme". Edellisenä kesänä vielä kiinteät ja lapsekkaat kasvot ja yhtäkkiä kaikki piirteet putosivat. Kaula vaikuttaa veltolta, posket roikkuvat ja silmäkulmien kudokset lotkottavat silmien päällä paljon alempana ja varjostavat. Rintojen väliin tulee ryppyjä, kun ihoa rintoja painaa yhteen.

Ryppyjä ei ole edelleenkään, merkittävintä on koko kasvojen "putoaminen" bulldogiksi.

Mutta. Enhän minä sille mitään voi. Enkä välitäkään. Vanhuus tulee väistämättä, mutta tulkoon. Ukko vanhenee siinä rinnalla eikä muutenkaan kiinnostaa yhtään vähää viehätänkö vastakkaista sukupuolta ja pitäisikö mennä jonnekin yökerhoon vetovoimaansa testaamaan. Ei kiitti, ihan muuta asiat kiinnostavat enemmän.  N45

Vierailija
2/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:43"]

Yhtäkkiä se valahdus tosiaan käy. Minulla vasta nelikymppisenä, mutta se olikin melkein "yhden yön ihme". Edellisenä kesänä vielä kiinteät ja lapsekkaat kasvot ja yhtäkkiä kaikki piirteet putosivat. Kaula vaikuttaa veltolta, posket roikkuvat ja silmäkulmien kudokset lotkottavat silmien päällä paljon alempana ja varjostavat. Rintojen väliin tulee ryppyjä, kun ihoa rintoja painaa yhteen.

Ryppyjä ei ole edelleenkään, merkittävintä on koko kasvojen "putoaminen" bulldogiksi.

Mutta. Enhän minä sille mitään voi. Enkä välitäkään. Vanhuus tulee väistämättä, mutta tulkoon. Ukko vanhenee siinä rinnalla eikä muutenkaan kiinnostaa yhtään vähää viehätänkö vastakkaista sukupuolta ja pitäisikö mennä jonnekin yökerhoon vetovoimaansa testaamaan. Ei kiitti, ihan muuta asiat kiinnostavat enemmän.  N45

[/quote]

Sama täällä. Että minä kadehdin niitä joille tulee vain ryppyjä. Tämä on paljon pahempi tämä roikahdus. Itsellänikin on kaulan alla nyt löllöpussi, leukaperissä bulldog-pussit, poskipäät roikkuu keskellä poskia, silmätluomet roikkuu silmien päällä. Paksun rasvaisen ihon kirous kai tämä - tällainen iho ei rypisty helposti kuten ohut ja kuiva, mutta sitten roikahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi rupsahtaminen 45 vuotiaana. Alkanut koko naama roikkumaan :(

Vierailija
4/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, minulla on itse asiassa kuivahko ja ohut iho, mutta tiesin kyllä vanhenevani juuri näin. Kudokset antavat periksi kaikkialla. Rinnatkin olivat vielä enne tätä pudotusta sellaiset, ettei alle jäänyt lyijykynä, mutta yhtäkkiä pysyy vaikka halko. Äitini nimittäin vanheni samalla tavalla, samoin suvin naiset. Ryppyjä tulee vasta yli 63-vuotiaana, mutta hyvin vähän silloinkaan.

Kudosten putoamisen huomaa muuallakin, mm. vatsassa ja ihan gynejutuissa. 16

Vierailija
5/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea usko, että tuossa iässä olisi varsinaisesti "rupsantanut". 

Mutta kyllä se äärimmäisen nopeasti käy joillain esim, minulla. Vielä lähempänä viittäkymppiä olin lähes kymmenen vuotta nuoremman näköinen. Tämän sain kuulla niin monelta luotettavalta taholta, mm. naisilta, jotka ihmettelivät lasteni ikään, että harha ei ollut kyseessä. 

Parin vuoden sisään tapahtui raju muutos ja tällä hetkellä näytän mielestäni ainakin viitisen vuotta vanhemmalta kuin olen, eipä ole tullutkaan enää mitään kommenttia nuorekkuudesta. Naama valahti, rypyt ilmeistyivät kuin tyhjästä, tukka on ohentunut ja vyötärö kadonnut, vaikka paino on sama. 

Ei auta kuin sopeutua, en missään tapauksessa kirurgille lähde!

Vierailija
6/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi 34-vuotiaana ja nyt 35-vuotiaana näytän jo vanhalta. :( Ihan  järkyttävän nopeasti alkoi naama roikkua ja juonteita tulla. Näin eilen parin vuoden tauon jälkeen erästä tuttavaa, joka on minua pari vuotta vanhempi. Olin aina ajatellut, että miten hän onkin niin nuoren näköinen ja kimmoisa iho kasvoissa edelleen. No eilen sitten katsoin, että onpas hänkin näiden parin vuoden aikana vanhentunut ihan älyttömästi. Silmän ympärykset olivat täynnä ryppyjä ja etenkin naururyppyjä. Iho oli kaikkea muuta kuin kimmoisa. Ei hänellä ollut mitään tuollaista silloin, kun viimeksi nähtiin. Todellako se käy näin nopeasti, että ihan ykskaks? Hyi tätä elämää ja vanhenemista. :(

Vierailija
7/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mielestä vanheneminen tapahtuu sykleissä. Ihminen on kymmenisen vuotta aina saman näköinen, ja sitten se muutos tapahtuu suht nopeasti. Ja sen jälkeen mennään taas kymmenen vuotta samalla naamalla.

äitini on nyt 76, eli aikamoisella kokemuksen rintaäänellä hän on tämän todennut. 

Vierailija
8/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole rupsahtanut vieä yhtään ja olen 40-v. Mua järkyttää, että alle 30-v työkaveri on aivan rupsahtanut, leuka painunut kun noidalla, posket lommolla, silmät kuopassa..

Vierailija
9/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksilöllistä, millon ihmisen kollageenin tuotanto loppuu. Mutta kun se loppuu, niin se loppuu ja kaikki stressin ym. aiheuttamat ihojuonteen pamahtaa näkyviin.

Vierailija
10/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä oo ihan paniikissa. T. 20v...joka tulee varmasti rupsahtamaan rusinaksi, kun taustalla pitkäaikaiset stressit, huolet, ahdistus ja unettomuus. :( Huh mitä kauhutarinoita!

Vierailija
11/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime keväänä kovat lääkitykset, ehkä tämä vaikuttaa asiaan. Jos se naama paranisi, kun saa lääkkeittä olla.

Vierailija
12/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkityksillä varmasti on vaikutusta, mutta oletko muuten hoitanut ihoa? :)

Vierailija
13/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se käy.

Vierailija
14/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 29-vuotias mies ja mielestäni olin vielä keväällä pirun komea, mutta tuli ero ja ryyppäsin koko kesän, niin nyt tuntuu, että naamani on turvonnut ehkä pysyvästi.

Vierailija
15/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä mulla kävi romahdus, siihen asti näytin teiniltä mutta sitten vuoden-parin aikana naama repsahti niin että hyppäsin ulkonäöltäni suoraan keski-ikäiseksi. Stressillä oli kylläkin myös iso osa tuossa, taisi olla naama koko ajan rutussa.

Vierailija
16/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botox.

Vierailija
17/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupsahdin 40 vuotiaana, tein kaks lasta peräkkäin ja urheilu on jäänyt, timmistä kropasta vain katkerat muistot. Sisäinen hehku ei paljon lämmitä. Pyrin tekemään asioita joista nautin ja olemaan onnellinen perheestäni, ilon kautta. Mies rupsahti samaan aikaan.

Vierailija
18/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon rupsahtanut viimeisen vuoden aikana. Olin viime kesänä 36 ja mua luultiin 10v nuoremmaksi. Nyt olen 37 ja kun herään on naamassa aivan hirveitä juonteita ja viiruja. Kaikista kamalinta on että oikeasti tunnen itseni vanhaksi ja huomaan että laihuus ei näytä naamassa hyvältä. Vuositolkulla pyrin painoon 55 ja nyt kun siinä olen, naama roikkuu. Sä oot vielä nuori mun vinkkelistä, nauti siitä. 

Vierailija
19/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap katsot nelikymppisten kasvoja, niin voitko todella sanoa itse jo näyttäväsi rupsahtaneelta, varsinkin jos kuvailet näyttäväsi ikäiseltäsi, mikä on vain hyvä juttu. Ryppyisempi tulevaisuus on edessä ja nopeammin, kuin arvaat. Matka kolmestakymmenestä neljäänkymmeneen on lyhyt kuin aivastus.

Vierailija
20/47 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se juuri käy useimmilla, että rupsahdus tulee aika yhtäkkiä. Itselleni se kävi 36-vuotiaana. Vielä v uosi aiemmin harmittelin, että on ärsyttävää olla niin pikkutytön näköinen, ettei kukaan oikein ota töissäkään vakavasti, ja papereita saa näyttää jos ostaa saunakaljat. No, sitten ilman mitään erityistä syytä (ei stressiä, unettomuutta, lapsensaantia, lihomista tai laihtumista) yhtäkkiä vaan alkoi pikarupsahdus. Juonteita ja syviä ryppyjä tuli otsalle, nenästä suuhun. Leukaperät roikahtivat, tuli kaksoisleuka. SUupielet ja silmäkulmatkin alkoi surullisesti roikkua alaspäin. Ihan kuukauden aikana tapahtui rupsahdus, ja sitten pysähtyi. Nyt olen 41 enkä ole siitä vielä lisärupsahtanut kuin mitä silloin 5 vuotta sitten nopeasti rupsahdin.