Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirista asiaa

Vierailija
14.09.2015 |

Olen "osa-aikainen" koiranulkoiluttaja,kun tyttäreni koira on minulla välillä hoidossa.Ymmärrän toki,että isohko koira pelottaa pienen koiran omistajaa,surullisia esimerkkejä on tosielämästä.Mutta ihmettelen silti tätä erikoisesti nuorten ja nuorenpuoleisten naisten tapaa.Eikä heillä välttämättä ole pieni koira.Kun he huomaavat vastaan tulevan tavallisen oloisen koiran hihnassa varmasti,niin pysähdytään lähimpään puskaan,ja jäädään siihen seistä tököttämään.Miksi ei voida ohittaa normaalisti,jos ei halua koirien tekevän tuttavuutta.Kyllä se toinenkin osapuoli ymmärtää pitää koiransa sivussa,vaikka tämä vähän hyppisikin,yrittäisi leikkiin.Koirani on keskikokoinen ja tosi kiltti kaikille,pelkää räkyttäviä pikkukoiria,sitähän vastaantuleva ei tietenkään tiedä.Rauhassa vaan molemmat ohittaa.Koira saattaa jäädä istumaan paikalleen,se kun on mastiffilta perinyt itsepäisyyden.Kyllä sen kuitenkin pidän aloillaan.Parhaimmat tapaukset loikkaavat metsään tai rupeavat kettuilemaan asenteella,että minun pitäisi väistää.En varmasti väistä.Jos huomaan,että vastaan tulee tosi agressiivinen koira,puristan otettani tiukemmin,eikä koirani silloin yritäkään tuttavuutta.Minä luotan,että narun toisessa päässä on järkevä ihmisolento.Huvittaa vain lähinnä tuo puskaan piiloutuminen,ja mikä vielä pahempaa,jäädä jököttämään tien poskeen katse syvällä maassa.Siitähän se koira vasta innostuu.Koko koirien ulkoilutus näyttää olevan naisille taiteilua älypuhelimen,koiran ja mykän zombiemaisuuden kolmiossa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta.Mistäkö huomaan agressiivisen kiran.Minua vastaan on usein tullut sussareita,jotka ärhentävät koko hammaskalusto irvessä ja kiskovat omistajasta kohti meikäläistä.Tunnenkin osan näistä koirista,ovat ihmiselle mukavia,mutta eivät hyväksy uroskoiraa.En todellakaan muuta käytöstäni,jos ei tarvitse pelätä vastaantulevaa.Silloinkaan en jää jököttämään tien poskeen,vaan kiristän vähän remmistä ja menemme ohi.Kuten sanoin,koira on sekarotuinen ja kasvatuksesta huolimatta vähänitsepäinen.Mastiffilta sen perineenä se saattaa lyödä maihin tai istua jäpittää vastaantulevaa koiraanleikkiin toivoen.Koska en ole sen virallinen omistaja,se ei aina tottele niinkuin omaa isäntäväkeään.Toki voisin alkaa kiskoa sitä,mutta silloin mieluummin seison sen vierellä ja odotan että toiset menevät ohi.Usein oeln huikannutkin,että tule vaan,ei mitään hätää.Vastapuoli jää jäpittämään  ja siinä sitten jäpitetään molemmat.Enkä minä ole ainoa,jolle näin käy.Naapurissamme on kahden sussarin omistajapari.Vanhempi sussari ei hyväksy uroskoiria,kiltti muuten.Kerran näin parvekkeeltani kun kyseinen mies vei näitä koiria,riskinä miehenä hallitsee molemmat.Tuli metsiköstä päin,vastaan tuli nainen sussarin kanssa,joka myös alkoi ärhentämään.Nainen jäi seisomaan tien varteen katse maahan luotuna ja kaikki kolme koiraa pitivät mahtavaa mekkalaa.Mies sai koiransa ohi,mutta nainen olisi mielestäni voinut väistää vaikka vieressä olevalle pihatielle kaksikon ohimenon ajaksi.Kuulin kun mies huudahti:älä nyt siinä seiso,vaan ohita tai mene nyt jonnekin!Jos nainen pelkäsi sussariparia,niin eikö olisi kannattanut mennä omansa kanssa pian ohi,eikä jäädä jännittämään kusi sukassa,mitä tuleman pitää.

Vierailija
2/3 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä huomaat, että vastaan tulossa agressiivinen koira? mikäli kierität tässä kohti remmin kireelle ranteeseesi, niin provosoit omaa koiraasi, muuttamalla käytöstäsi erilaisten koirien ohitustilanteissa. En ihmettele, että joku menee sivuun, mikäli näin toimit, hänellä saattaa olla koira, joka on kiltti, josta olet tehnyt johtopäätöksen agressiivisyydestä ja alat remmiä käärimään, tällöin joku havaitsee toimintosi ja menee sivuun, koska kuvittelee, että sinulla on ongelmia ohittamisessa tai mahdollisesti koiranhallinnassa. Itselläni 3kpl eräänrotuisia isoja koiria, josta kukin täysin hallinnassa, mikäli kävelisit vastaan ja muuttaisit käytöstä koirat havaitessa, siinä kohti ajattelisin mikä ongelma on? sen sijaan että.muutat käytösmallia, etkö voisi käskyttäö koiraasi seuraamaan ohitustilanteissa? tällöin kanssa liikkujien ei tarvitsisi arpoa mitä yrität viestittää.. ja mennä tien sivuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulla ylipäätään kokemusta koirista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä