Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuorsaaminen – onko siihen jotain apukeinoja?

Vierailija
29.03.2022 |

Ihan aluksi:
- en nuku selälläni
- en ole lihava
- mulla ei ole uniapneaa (on tutkittu)

En kuorsaa kovaa, mutta sen verran, että mieheni uni häiriintyy. Onko tässä mitään, mitä voisin tehdä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

cpap-laite

Vierailija
22/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

cpap-laite

Mutta se on uniapneaan! Mulla ei oo hengityskatkoksia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapneaan kehitetty laite lopettaa kuorsauksen vaikka et kärsisikään unianpneasta

Vierailija
24/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa myydään jotain litkua, sieraimiin laitettavia putkia ja sierainetn ulkooiolelle teipillä kiinnitettäviä avartimia.

En tiedä, toimiiko.

Vierailija
25/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapneaan kehitetty laite lopettaa kuorsauksen vaikka et kärsisikään unianpneasta

Onko tälle olemassa lähdettä?

Ap

Vierailija
26/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa myydään jotain litkua, sieraimiin laitettavia putkia ja sierainetn ulkooiolelle teipillä kiinnitettäviä avartimia.

En tiedä, toimiiko.

Mä oon muuten jonkin nenäjutun joskus nähnytkin. Mutta oliskohan nuo kaikki siihen, jos ei tosiaan hengitä nenän kautta? No, mun täytyy vielä kysellä tarkemmin mun mieheltä, että vaikuttaako siltä, että hengitän suun kautta. Ja pitää kysyä apteekista, mihin noiden toiminta perustuu!

Ap

Vierailija
27/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy nyt mennä, saa kertoa vielä, jos on neuvoista tietoa. Jätän tämän auki välilehteen..

Ap

Vierailija
28/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle olemassa lähdettä?

Ap

Ylipainelaite estää nielun limakalvoja lärpättämästä toisiiaan vasten, mistä kuorsausääni johtuu.

Hengityskatkoksessa tuo limakalvojen lärpätys ja lopulta liimautuminen toisiinsa on niin voimakasta, että hengitystie tukkeutuu

Vierailija
29/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuorsauksen syynä on rakenteellinen vika. Siihen ei auta nukkuminen pää koholla eikä muutkaan asennot. Ihan sama onko hoikka tai lihava.

Nielun poltosta sain itse avun reiluksi vuodeksi. Toimenpide hoidettiin julkisella. Oli nopea operaatio ja kivuton, koska nielu puudutetaan viimeisen päälle. Ensiksi nielu puudutetaan puudutussuihkeella, jolloin edes puudutuspiikkejä ei tunne. :) Mutta tosiaan itselläni vaikutus ei kestänyt tuon kauempaa. Seuraava vaihe olisi nielurisojen, vai oliko ne kitarisojen, poisto. Siihen en ole saanut aikaiseksi/uskaltanut.

Naisena kärsin tästä vaivasta.

Vierailija
30/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

cpap-laite

Mutta se on uniapneaan! Mulla ei oo hengityskatkoksia.

Ap

"ylipainehengityshoidon (CPAP) aikana kuorsaus on lähes mahdotonta"

https://www.mehilainen.fi/kuorsaus-kuriin-hoidoilla

Vierailija
31/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa. Halusin vaan kehua, että hienoa kun otat asian vakavasti.

Meillä eri huoneet on ainoa toimiva ratkaisu, mutta jos se ei tule kyseeseen, niin..

Vierailija
32/32 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä tulleista vastauksista. Meillä on tarkoitus ostaa uudet patjat, ja jos patjasta ei tule mitään vaikutusta kuorsaamiseen, hankin c-pap-laitteen. Katsoin jo hintoja, eivät ole niin mahdottoman kalliita. Opin kyllä sen kanssa nukkumaan, kun uniapneaakin sairastavat oppivat.

Ap