Kehtaisitko myöntää maksaneesi 338.800eur tästä kanakopista?
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/9759912
Hieno sijainti, joo. Uusia asuntoja, joo. Mutta täysin todellisuudesta vieraantunut hinta moisesta kanakopista. Samasta talosta löytyy muitakin asuntoja mutta mun mielestä pienestä yksiöstä tuo hinta on ihan sairas. Eihän niissä ole edes isoja kylppäreitä tms. jotka nostaisivat rakennuskustannuksia joilla tuon hinnan voisi jotenkin perustella.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:14"]
Yhtiövastike 623 euroa kuukaudesssa, josta rahoitusvastikkeen osuus 473 euroa, joka on siis pelkkä korko ja tulee nousemaan vuoden 2017 loppupuolella??? Ja sähkö ja vesimaksut vielä erikseen kulutuksen mukaan. Sitten vielä lainanlyhennykset ja korot. Ei tota vuokraamalla saa edes kuluja katettua.
[/quote]
Jos maksat velattoman hinnan, rahoitusvastiketta ei tarvitse maksaa. Velaton hinta on siis tuo lähes 340.000.
Hoitovastikkeeksi tulee vain 150e/kk. Ei noissa asunnoissa sijoituksena ole mitään järkeä. On lähes mahdotonta löytää vuokralaista joka maksaisi tarpeeksi korkeaa vuokraa sijoittajalle koska hinnat on niin älyttömiä.
Asunto on itsessään ihan söpö, oon 22v sinkkunainen, niin mulle riittäis nii neliöt. Mut hinta on jopa Helsingin tasoon järjetön.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:02"]Noloa jossain helsingissä ylentää jotain tiettyä katuosoitetta. Helsingin keskusta on niin pieni että siinä ei käytännössä ole eroa asuu jossain tietyllä kadulla vai ei. Maalaiskylä.
[/quote]
No eipä näitä kukaan ihminen päätä vaan markkinat. Ja niin se vaan näkyy olevan, että toisella kadulla asunto maksaa enemmän kuin toisella ;)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:09"]..herrajumala. En helvetissä maksais tollasista kytysistä kopperoista nuin hirveää hintaa :O
Vuokrallekkin pistämisestä vrt. P-pohjanmaa, me asutaan 159m2 omakotitalossa kylällä(iso piha) ja maksetaan 700/kk+asumiskulut. Te maksatte jostain kerrostalokopista 1000e/kk...
[/quote]
Vaikka olisi 500m2 talo, niin ei. En koskaan vaihtaisi keskusta asumisesta maaseudulle, sijainti!!!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:02"]
Huvitti puistonäkymän mainostaminen.. siinähän se Ruttis pönöttää lokkeineen ja spugeineen heti ikkunan alla. Elämää aamusta aamuun.
[/quote]
Joo, ja bulevardi ei tosiaankaan ole mikään huippualue, maalaiset aina luulee, että jotkut bulevardit ja kampit on mahtavia alueita, parasta helsingissä. Todellisuudessa ihan karseita paikkoja asua.
Kaivopuisto, ullanlinna, eira on sen takia niin arvostettuja, koska niissä on oma rauha verrattuna johonkin bulevardiin ja sen takia siellä maksetaan enemmän asunnoista.
[/quote]
ei siellä juuri ole ykdiöitä. Korkeintaan vanhoja talonmiehen hellahuoneita yksi per kerrostalo. Kaivopuistossa on joitain kerrostaloja, ei niitäkään kovin paljon. Vanhat huvilat ja talot pihoineen maksaa tietysti paljon. Eikä iellä ole mitään palveluja, ei siis mitään.
[/quote]
Miksi kaivopuistossa pitäisi olla palveluita?
Itse asun siis tässä vieressä, ja kaivopuistosta kävelee nopeasti siihen siwaan, tai esim. meidän lähikauppaan, eli pietarinkadun k-kauppaan. Laivurinvalintaan pääsee myös nopeasti.
Mitä täällä pitäisi olla enemmän?
[/quote]
siwa:-)))))) mä asuin Tehtaankadulla aiemmin, joten tunnen kulmat. Tietysti kun asuu Kivopuistossa, niin elää pyhällä hengllä.
Koko ketjun alkuperäinen pointti oli tavallaan se, että jos itse omalla rahalla ostaisit pienen yksiön vaikka sitten bulevardilta, kehtaisitko myöntää maksaneesi siitä tuon ihan älyttömän hinnan?
Ymmärrän kyllä että paikassa ja talossa on paljon hyviä asioita mutta minusta täytyy olla hullu jos maksaa pienestä yksiöstä noin käsittämättömän hinnan. Tyyliin, tässäkö se nyt on, 340.000 euron asunto?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:09"]..herrajumala. En helvetissä maksais tollasista kytysistä kopperoista nuin hirveää hintaa :O
Vuokrallekkin pistämisestä vrt. P-pohjanmaa, me asutaan 159m2 omakotitalossa kylällä(iso piha) ja maksetaan 700/kk+asumiskulut. Te maksatte jostain kerrostalokopista 1000e/kk...
[/quote]
No jaa, mä en maksaisi asunnosta pohjanmaalla euroakaan. Mielummin kerrostaloasunnosta tonni. Ap kysymykseen, hinta on suolainen, reilun 200.000 voisin maksaakin.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:17"]
Tuohan on vielä halpa tähän verrattuna: http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/9760629
[/quote]
:DDD
Ja vielä vain toinen kerros. Näkymät ei todellakaan mitkään silmiä hivelevät (ainakaan kuvista päätellen). Yli puoli milliä. No, eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
[/quote]
Juu, ja onneksi me saadaan lähetettyä suurin osa noista saamarin pakolaisista sinne Helsinkiin, ai että mä olen iloinen. Pitäkää hyvänänne, ei tarvitse kiittää!
Helvetti, tulisin hulluksi alta aikayksikön, jos pitäisi asua helsingin keskustassa tuommoisessa vitun kopissa, saatana seinät kaatuisi päälle.
Nyt asun yksin järven rannassa 150 m2 taloa. Tänäänkin peilityyni järvi, lämmintä 20 astetta, voi hitsi! Joskus on pakko bisnesten takia käydä ja vanha yksiö omassa käytössä onkin, mutta ei montaa yötä viitsi olla. Kun lähdetään kaupunkiin, mennään joko Lontooseen tai Prahaan, tai muuhun sivistyneeseen paikkaan, mutta helsinkiin, ei helvetti, ei ikinä.
"-- päärakennukseen tulee uniikkeja arvohuoneistoja upein puistonäkymin, joiden suunnitteluun ja materiaaleihin on vielä mahdollisuus vaikuttaa."
No tota... saisiko tuon lehmuksen muutettua koivuksi? Ja haluaisin siirtää tuota porttia pari metriä vasemmalle. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:44"]
Koko ketjun alkuperäinen pointti oli tavallaan se, että jos itse omalla rahalla ostaisit pienen yksiön vaikka sitten bulevardilta, kehtaisitko myöntää maksaneesi siitä tuon ihan älyttömän hinnan?
Ymmärrän kyllä että paikassa ja talossa on paljon hyviä asioita mutta minusta täytyy olla hullu jos maksaa pienestä yksiöstä noin käsittämättömän hinnan. Tyyliin, tässäkö se nyt on, 340.000 euron asunto?
[/quote]
Jos olisin jossain mielenhäiriössä maksnut tuollaisesta kopista yli 300 000, niin tuntisin oloni kyllä huijatuksi. Taitaa olla jo samoissa hinnoissa kuin jossain Nykissä tai Lontoossa noi kyseiset asunnot.
Mekin asutaan miehen kanssa P-Pohjanmaalla, 160neliön ok-talo, iso tontti, vuokra 600€ + muut käyttökulut. Ei ollenkaan paha vuokrahinta :) Helsingissä hinnat on ihan hirveitä. Mutta eihän se ole hullu, joka pyytää, vaan se, joka maksaa ;)
Hesalaiset on aina sellasia "siis mä en kyl koskaa muuttais mihkää pikkukylään, ennemmin maksan vaik miljoonan 20neliön yksiöstä ku asuisin jossain landel, niiiih !!" :D
LOL, en hitossa maksaisi tuollaista hintaa noin pienestä kopista. Enkä myöskään tonnin vuokraa.
Huomasitko osoitteen? Bulevardilla eläminen maksaa. Mutta ehkä kehität salasuhteen sen naapurin miljonäärin kanssa ja investointi kannatti.
Tuohan on vielä halpa tähän verrattuna: http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/9760629