Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukien varassa- sarja ohjelma areenassa

Vierailija
29.03.2022 |

Hyvin tehty. Aitous näkyy. Katsokaa. Ihmiset elävät eri tavoin ja sen on oltava hyväksyttävää.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi Kristiinalle laitettiin työkokeilu vanhusten päihdeyksikössä. Eihän tuollaisessa paikassa pysty sitä kokemusasiantuntijuutta harjoittamaan. Tuohan on ihan perushoitoa. Ja kun hän sanoi ettei tahdo työhön vanhusten pariin.

Koska ne sijoittajat on ihan täysiä typeryksiä. Ihan järjetön veto.

Jotenkin tuntuu, että nämä "asiantuntijat" ottaa loukkauksena omaa ammattitaitoaan kohtaan sen, että asiakas itse sanoo/tietää mihin kokee soveltuvansa parhaiten ja mihin huonoiten. Sitten ihan uittullakseenkin ja "koska mä voin" pakotetaan asiakas just sinne mikä on kaikista vähiten se oma juttu.

Minua yritettiin aikanaan painostaa lähihoitajaksi työkkäristä. Kun sanoin, että en sovi alalle, alkoi se virkailija kiristyä ja antoi ymmärtää, että siitä huolimatta minun on pakko sinne mennä. Jouduin todella vänkäämään vastaan, eikä meinannut antaa periksi. Ja juurikin uhkaili rahojen menettämisellä. Onneksi lekuri tajusi tämän ja sanoi, että jos asiassa tulee vielä ongelmia, niin kirjoittaa minulle sairasloman ja tekee valituksen. Kas kummaa kun tämän sanoin, ääni kellossa muuttui täysin. Ilmeisesti se on niin, että puolustuskyvyttömiä on helpompi simputtaa, mutta jos heillä on tukea, he saavat olla rauhassa.

Vierailija
82/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se aikaisemmin Minimania ihmetellyt itse Prismaa suosiva. Kävin nyt uteliaisuuttani katsomassa tuon nettisivuja ja tarjouslehdenkin selaamassa. Kyllä noiden perusteella vaikutti enemmän Tokmannin tasoiselta kuin jonkun Prisman tai Citymarketin. Jotenkin vähän nuhruiselta ja kotikutoiselta vaikutti.

Liukasteletko useinkin nenääsi pitkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael oli ainoa sympaattinen ja kunnollinen ohjelmassa.

Se sohvalla makaava koiramies oli kuvottava. Ei aikomustakaan työllistyä, pelkkä pummi kokojätkä

Tatskanaama nainen oli pelottava. Ei se kyllä suomea oikein hyvin puhunut.

Kaikkiaan ohjelma näytti hyvin, millaisia loisia verorahoilla elätetään.

Vierailija
84/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camilla on myös herttainen,puhuu järkeviä.kyse ei kuitenkaan taida olla pelkistä oppimisvaikeuksista, vaan myös arjen hallinnasta. hänen kotinsa oli kuin kaatopaikka. Kaikki kaapinovet repsotti auki, roskia ympäriinsä jne.

Hänellä ehkä on lievä kehitysvamma?

Vierailija
85/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katkaisuhoito-osastolla töissä. Sinne pyrkii jatkuvasti näitä kokemusasiantuntijoita ja työkokeiluun haluavia. Useasti heitä motivoi ainoastaan uteliaisuus toisten ihmisten asioihin. Ja koska kyse on arkaluonteisesta asiasta, emme voi ottaa sinne randomeita ihmisiä hengailemaan,juomaan kahvia ja polttamaan tupakkaa. Otamme ainoastaan alan opiskelijoita harjoitteluun. Missään tapauksessa Kristiina ei olisi tullut meillekään tutustumaan työelämään. Ja se ei johdu tatuoinneista vaan siitä, että alan ammattilaisena me nähdään myös hänen ongelmansa. Ei todella sovellu alalle.

Vierailija
86/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ukko, jolla oli Thaimaalainen ystävätär. Elätti naista, työttömyyskorvauksellaan. Luuli naisen rakastavan häntä. Kun ukolla ei ollut enää varaa lähettää rahaa, niin thainainen lopetti suhteen heti. Se siitä " rakkaudesta".

Ja siis miten epätoivoinen pitää olla, että jatkaa ylipäätään yhteydenpitoa ihmiseen joka vaan lopettaa puhelunkin tuosta noin vaan ja sanomatta edes moi. Tai siis bye.

Tuo mieshän totesi vaan aina tyyliin olkiaan kohauttaen että aha, se katkaisi. Pistänpä viestiä sitten ja samalla selittelen kuinka vaikeaa toisella on kun kukaan ei osta vaikka haluaisikin myydä (itseään).. ja uskottelen itselleni, että toinen on minun tyttöystäväni ja tämä on rakkautta ja oikea parisuhde.

Tuossa kohtaa ei tosiaan enää ole sitä rimaa ollenkaan. Tai on, se vaan on kaivettu metrin kaksi hiekkaan ja sen ylittää aivan kuka vaan kunhan on joku vaan.

Vierailija
87/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen katkaisuhoito-osastolla töissä. Sinne pyrkii jatkuvasti näitä kokemusasiantuntijoita ja työkokeiluun haluavia. Useasti heitä motivoi ainoastaan uteliaisuus toisten ihmisten asioihin. Ja koska kyse on arkaluonteisesta asiasta, emme voi ottaa sinne randomeita ihmisiä hengailemaan,juomaan kahvia ja polttamaan tupakkaa. Otamme ainoastaan alan opiskelijoita harjoitteluun. Missään tapauksessa Kristiina ei olisi tullut meillekään tutustumaan työelämään. Ja se ei johdu tatuoinneista vaan siitä, että alan ammattilaisena me nähdään myös hänen ongelmansa. Ei todella sovellu alalle.

Sairaalaan pääsee työkokeiluun ja näkee osastolla olevien terveystiedot.

Vierailija
88/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikael on viria mies. Puuhaili kaikenlaista 9 euron päiväpalkalla.

Itse en kyllä viitsisi olla lainkaan noin aikaansaava ja ahkera 9 euron kulukorvauksella. Tuli mieleen, että joutuukohan käyttämään tuon 9 euron kulukorvauksen autonsa bensoihin kun kuskaa sitä ja tätä?

Tuskin työkokeilija saa mitään kilometrikorvauksia ja tuo 9 euroahan on tarkoitettu matka- ja ruokakuluihin ym mitä se työkokeilu tuottaa eikä sen ole tarkoituskaan jäädä käteen palkaksi.

Jotenkin julmaa ja tosi ilkeä systeemi.

News: yksinkertaisia on aina käytetty hyväksi. Ja koska heidän etujaan ei kukaan vakavasti otettava aja, näin jatkuu hamaan tappiin saakka.

Työttömälle tulee karenssi jos ei suostu

Vierailija
89/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä viitsisi olla lainkaan noin aikaansaava ja ahkera 9 euron kulukorvauksella. Tuli mieleen, että joutuukohan käyttämään tuon 9 euron kulukorvauksen autonsa bensoihin kun kuskaa sitä ja tätä?

Tuskin työkokeilija saa mitään kilometrikorvauksia ja tuo 9 euroahan on tarkoitettu matka- ja ruokakuluihin ym mitä se työkokeilu tuottaa eikä sen ole tarkoituskaan jäädä käteen palkaksi.

News: yksinkertaisia on aina käytetty hyväksi. Ja koska heidän etujaan ei kukaan vakavasti otettava aja, näin jatkuu hamaan tappiin saakka.

Olet väärässä. Kun kiltit ihmiset suuttuu niin siitä on oksat pois. Miten esim. eläkeläisten hoito kun omaiset ei osallistu ja entä jos tulee sota ja kiltit on suututettu.

Vierailija
90/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla naamatatuoinneilla ei ole mikään ihme jos ei töitä saa.

Eiköhän nuo tatuoinnit ole tämän naisen pienin ongelma. Todella kipeä ihminen.

Miten niin? Vaikea menneisyys kyllä, mutta voisi hyödyntää sitä työssään. Sympaattinen ihminen.

Vaikea menneisyys kyllä. Hakeutui sarjan lopussa jälleen päihdehoitoon, eli aktiivinen päihdeongelma. Ei todellakaan tuossa kunnossa sovi hoitajaksi tai kokelusasintuntijaksi. Ei pysty sitoutumaan mihinkään eikä olemaan aloillaan. Jätti taas kerran lapsensa ja muutti toiseen maahan. Epävakautta ja isoja elämänhallinnan ongelmia. En pidä millään tavalla huonona tai pahana ihmisenä, mutta noi edellä mainitut on faktoja. Persoonallisuushäiriöinen ihminen.

Suomessa ei ole yksilövastuuta. Se, jolta voi kupata kupataan. Varsinainen maksajaluokka on pieni ja pienenee koko ajan ja nopeammin.

91/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti!!

Kunhan tekee sen omilla rahoilla, eikä heittäydy muiden elätettäväksi...

Olkoon vapaa kuin taivaanlintu

Vierailija
92/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 vuotta erikoissairaanhoidossa työskelleenä vastaan ei ole tullut yhtäkään työkokeilijaa. Syy on lähinnä se, että olisivat ainoastaan tiellä. Vastuuta kun ei mistään voisi antaa. Sivareita on ollut aina välillä laitoshuoltajien apuna.

Vierailija
93/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riivinrauta kirjoitti:

Ehdottomasti!!

Olkoon vapaa kuin taivaanlintu

Just, mummut ajaa kelataksilla lääkäriin maaseudulta 60 km yhteen suuntaan eli matka maksaa edestakaisin 400 josta mummu maksaa itse 50. Moni mummu ajelee 3 kertaa kuukaudessakin lääkäriin verorahoilla. Voisko he itse maksaa tuon 1200.

Vierailija
94/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 vuotta erikoissairaanhoidossa työskelleenä vastaan ei ole tullut yhtäkään työkokeilijaa. Syy on lähinnä se, että olisivat ainoastaan tiellä. Vastuuta kun ei mistään voisi antaa. Sivareita on ollut aina välillä laitoshuoltajien apuna.

Tai sitten et ole asiasta tietoinen. Työttömiä on sairaalan osastoilla työkokeilussa osastonsihteerin apuna. Työtön saa tunnukset lifecareen.

Vierailija
95/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riivinrauta kirjoitti:

Ehdottomasti!!

Myös verottaja vie toisten rahat.

Vierailija
96/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi ituttamaan samantien sen lihavan miehen koirahomma. Tuollaisilla ei pitäisi olla yhtään elukkaa huolehdittavana kerta ei pyusty huolehtimaan itsestään. Sitten vollotetaan kun ei ole rahaa parhaan ystävän lääkärikuluihin. Selvää on että 1000e menee helposti eläinlääkäriin, ei tarvitse olla edes iso juttu. Köyhiltä lemmikit pois ehdottomasti!

Vierailija
97/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi ituttamaan samantien sen lihavan miehen koirahomma. Tuollaisilla ei pitäisi olla yhtään elukkaa huolehdittavana kerta ei pyusty huolehtimaan itsestään. Sitten vollotetaan kun ei ole rahaa parhaan ystävän lääkärikuluihin. Selvää on että 1000e menee helposti eläinlääkäriin, ei tarvitse olla edes iso juttu. Köyhiltä lemmikit pois ehdottomasti!

Aika harva vois Suomessa pitää lemmikkiä jos tolla asenteella mentäis. Läheskään kaikilla ei oo tuosta noin vaan yhtäkkiä laittaa tuhatta euroa eläinlääkäriin, ei vaikka kävis ihan töissäkin.

Vierailija
98/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikael oli ainoa sympaattinen ja kunnollinen ohjelmassa.

Se sohvalla makaava koiramies oli kuvottava. Ei aikomustakaan työllistyä, pelkkä pummi kokojätkä

Tatskanaama nainen oli pelottava. Ei se kyllä suomea oikein hyvin puhunut.

Kaikkiaan ohjelma näytti hyvin, millaisia loisia verorahoilla elätetään.

Tasan ei mene halut eikä saamiset kun se mies, joka omaa paljonkin ominaisuuksia mitä parisuhteessa olevalta vaaditaan ei halua puolisoa vaan nimenomaan haluaa elää yksin.

Sitten taas mies, joka ei omaa oikeastaan (ainakaan nykytilassaan) näitä ominaisuuksia lainkaan on jopa liiankin parisuhdehaluinen.

Vierailija
99/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varsinkin tuollainen u hrituminen, että pitääkö hänen parhaan kaverin kuolla koska hänellä ei vaan ole rahaa eläinlääkäriin.

Samaan aikaan kuitenkin on rahaa elättää jotain thaimaalaista naista jota ei maksullisena kiinnosta mikään muu kuin raha. Eihän tämä mies saanut siltä edes seksiä rahaa vastaan.

Vierailija
100/140 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olisi jollekin puolueelle oikeasti tärkeä ja tarpeellinen asia korjattavaksi. Ei tuollainen ole ihmisar voista kohtelua ja tuntuu kerrassaan omituiselta että moinen aloite on edes menestynyt joskus aikoinaan niin, että siitä on tullut ihan vakiokäytäntö.

Ei tuollainen sovi millään tavalla enää nykyaikaan eikä varsinkaan nykyisenlaiseen työmarkkinatilanteeseen jossa työt on muutenkin pelkkää silppua ja pätkää. Ainakin haluan uskoa, että ajatuksena on ollut joskus aikoinaan se, kuinka tällä tavalla muutaman kuukauden omaa osaamistaan näyttämällä eli "työkokeilulla" työtön saa jalkansa ns firman oven väliin ja tulee sitten palkatuksi ihan tavalliseksi työntekijäksi oikeaan työsuhteeseen normaalilla palkalla ja muillakin eduilla.

Tuossa olisi vielä jokin järki, jos tuolla tavalla pääsisi töihin vaikka varsinainen koulutus alalle puuttuukin tai koulut jäi vaikka peruskouluun eikä kyseisiin töihin oikein oppisopimuksellakaan ole mahdollista opiskella, kun taitoja/osaamista vaaditaan niin laajalla skaalalla ja tärkeintä on lähinnä sellainen maalaisjärki ja työhalukkuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän