Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaako joku muu aikaa ennen somea, oliko silloin kaikki paremmin vai onko aika vain kullannut muistot

Vierailija
29.03.2022 |

Minä kaipaan välillä todella paljonkin

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa. Siinä ajassa oli asiat niin paljon hankalampia kuin nykyään, joten ei kiitos. Eri keskustelu on sitten se, onko somessa ongelmia. Kyllä on, mutta ei se tee tästä ajasta itsessään mitenkään huonoa. 

Vierailija
2/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan. Voi että miten kaipaan sitä, kun ei ollut nenä kiinni puhelimessa kaikilla ja oikeasti juteltiin asioita keskenään. Inhoan somen kiiltokuva elämää jota moni harrastaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen somea kyllä ollut niin paljon nuoria eläkeläisiä kuin nykyään?

Vierailija
4/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan niitä Internetin alkuaikoina ennen somea. Tekninen kehitys olis voinu jäädä siihen mun puolesta.

T: M28

Vierailija
5/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan. Voi että miten kaipaan sitä, kun ei ollut nenä kiinni puhelimessa kaikilla ja oikeasti juteltiin asioita keskenään. Inhoan somen kiiltokuva elämää jota moni harrastaa

Etkö sinä juttele sillä puhelimella kenenkään kanssa? 

Vierailija
6/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa. Voin nytkin olla oikein hyvin ilman somea. Itsestä se on kiinni vain. N47

Vierailija
7/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan siltä osin, että nykyään useimmat somefoorumit ovat juuri tällaisia ryönä-ämpäreitä. Missään ei taida olla enää foorumia, jossa edes yritettäisiin olla ihmisiksi.

Vierailija
8/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mun aikana jo irkit ja chatit. Niitä käytti tosin vain nörtit. Normaalit ei hengaillu netissä, vaan puhuttiin joku puhelimessa tai kylillä pyörittiin. Niin mulle sanottiin mutta en välittänyt silloin.

Vierailija
9/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä, kun olen esimerkiksi joidenkin ihmisten Seurassa niin monet heistä saattavat kesken jutustelun kaivaa sen puhelimen ja selata sitä, vaikka minä yritän jutella.

Vierailija
10/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan todellakin. Nykyaika on kuvottavan narsistista.

Vierailija
11/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin tyytyväinen tähän kännykkäaikaan ja en kaipaa ollenkaan aikaan ennen sitä. En ole riippuvainen jostakin somesta, vaan sen käyttö on hallinnassa ja osaan ottaa asiasta parhaat puolet.

Vierailija
12/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti kaipaa, mutta kyllä ennen oli kunnollisempaa. T. Boomer

Vierailija
13/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Eikö sinulla ole omaa elämää ollenkaan vai onko oma elämäsi narsistista?

Vierailija
14/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä, kun olen esimerkiksi joidenkin ihmisten Seurassa niin monet heistä saattavat kesken jutustelun kaivaa sen puhelimen ja selata sitä, vaikka minä yritän jutella.

Oletko sanonut asiasta? No etpä tietenkään, kunhan vain valitat.

Vierailija
15/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä

Vierailija
16/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan. Silloin uskoin että ihmiset ovat pääasiassa ihan fiksuja, nyt epäilen tätä kun luen tätä palstaa ja Iltalehden kommenttipalstaa.

Vierailija
17/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaipaan! Silloin ihmiset puhuivat toisilleen, ja kyselivät toistensa kuulumisia ja olivat aidosti kiinnostuneita. Nykyään kytätään somessa kuka on syönyt mahtavimman aamiaisen, kenen lapsi on paras missäkin, tämä on mielestäni johtanut siihen että ihmiset kokevat hunommuuden tunnetta, ovat katkeroituneet ja tulleet kateelliseksi toisilleen. Ei osata iloita toisten saavutuksista. Somen myötä osasta ihmisiä on tullut kovinkin itsekeskeisiä, sellaisia minä sitä/minä tätä, minä minä minä.. Eikä sellaista kanssakäymistä enää esiinny, mitä oli ennen somea.

Vierailija
18/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että oli tylsää. Sunnuntai oli pahin päivä, kun kaikki oli vielä kiinni esim. Kaupat ja tvstä tuli 95% aikuisten ohjelmia.

Suljetumpaa ja ahdasmielisempää menoa. Muistan jonkinlaisen kyräilyn ilmapiirin. Laoselle erilaiset ostoskuvastot tai turistimatkakatalogit oli ainut mahdollisuus nähdä jotain uutta. Lehdetkin oli tasoa hymy, apu ja seura, joissa tylsiä juttuja.

Pekka saurin yölinjalla oli ainut ei poliittisesti korrekti media, ja ehkä vähän iltalypsy.

En kaipaa yhtään noita aikoja takaisin. Olin heti kiinnostunut ircistä, vai mikä se musta boksi olikaan kun sinne pääsin joskus 1997 muistaakseni.

N38

Vierailija
19/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa. En haihattele menneisiin aikoihin muutenkaan, vaan elän tätä päivää. Mitä ihmeen mummoikäisiä vastaajia täällä on suurin osa, kun niin moni olevinaan kaipaa jonnekin 90-luvulle?

Vierailija
20/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa yhtään. Tämä kaikki on äärestä paljon helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan