Kaipaako joku muu aikaa ennen somea, oliko silloin kaikki paremmin vai onko aika vain kullannut muistot
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan todellakin. Nykyaika on kuvottavan narsistista.
Miten niin? Eikö sinulla ole omaa elämää ollenkaan vai onko oma elämäsi narsistista?
Niin kaukaa haettu ja hölmö tuo kysymyksesi, että mietin oletko tosissasi ollenkaan.
Tiesitkö muuten, että eräs suomalainen psykohistorioitsija epäili jo 70-luvulla, että narsistisuus ja narsismi tulee lisääntymään valtavasti. Nykyaika ja varsinkin some todistavat hänen olleen oikeassa.
En kaipaa. Käytän somea lähinnä vain tietokoneella enkä istu tietokoneen ääressä 24/7. Kännykällä voin lukea iltapäivälehtiä, tätä palstaa tms, kun olen matkalla jonnekin tai odottelen vaikka lääkärin vastaanotolle pääsyä, sekä viestitellä Messengerissä, jos olen menossa tapaamaan jotain ihmistä ja haluan laittaa hänelle tiedon (esim bussini on myöhässä).
N60
Kaipaan. Lopetin bileissä ja illanistujaisissa käymisen siinä vaiheessa, kun puolet ajasta alkoi mennä kuvissa poseeraamiseksi ja somen räpläämiseksi. Parasta oli elää nuoruus ennen somea, oli niin paljon vapaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaipaan! Silloin ihmiset puhuivat toisilleen, ja kyselivät toistensa kuulumisia ja olivat aidosti kiinnostuneita. Nykyään kytätään somessa kuka on syönyt mahtavimman aamiaisen, kenen lapsi on paras missäkin, tämä on mielestäni johtanut siihen että ihmiset kokevat hunommuuden tunnetta, ovat katkeroituneet ja tulleet kateelliseksi toisilleen. Ei osata iloita toisten saavutuksista. Somen myötä osasta ihmisiä on tullut kovinkin itsekeskeisiä, sellaisia minä sitä/minä tätä, minä minä minä.. Eikä sellaista kanssakäymistä enää esiinny, mitä oli ennen somea.
Ei minun elämäni ole ainakaan tuollaista muiden kyttäämistä, itsekeskeistä tai muutakaan ikävää, mutta ikävä on, että sinun elämäsi on minäminää ja lapsesi huonommuuden tuntemista. Kannattaa ehkä hieman katsoa kenen kanssa kaveeraa.
Minun ystävä- ja perhepiirissä jutellaan hyvin paljon, kysellään kuulumisia ja esimerkiksi lähdetään yhdessä ulkoilemaan tai kyläillään. Lapseni ovat saaneet olla lapsia niin kuin muutkin normaalien perheiden lapset ja ei porukalla ole ollut mitään ongelmia somen tai kännyköiden kanssa. Kannattaisi siis sinunkin hieman katsoa mihin laitat aikasi ja lähteä nytkin luontoon kävelemään, niin pääsisit tuosta ikävästä vihaisuudestasi ehkä irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan todellakin. Nykyaika on kuvottavan narsistista.
Miten niin? Eikö sinulla ole omaa elämää ollenkaan vai onko oma elämäsi narsistista?
Niin kaukaa haettu ja hölmö tuo kysymyksesi, että mietin oletko tosissasi ollenkaan.
Tiesitkö muuten, että eräs suomalainen psykohistorioitsija epäili jo 70-luvulla, että narsistisuus ja narsismi tulee lisääntymään valtavasti. Nykyaika ja varsinkin some todistavat hänen olleen oikeassa.
Lässynlää taas. Yritä pärjäillä. ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan. Voi että miten kaipaan sitä, kun ei ollut nenä kiinni puhelimessa kaikilla ja oikeasti juteltiin asioita keskenään. Inhoan somen kiiltokuva elämää jota moni harrastaa
Etkö sinä juttele sillä puhelimella kenenkään kanssa?
Tarkoitin sitä, kun olen esimerkiksi joidenkin ihmisten Seurassa niin monet heistä saattavat kesken jutustelun kaivaa sen puhelimen ja selata sitä, vaikka minä yritän jutella.
Tämä on minun mielestäni omituinen ilmiö, johon en ole itse törmännyt. En muista kyllä yhtäkään tilannetta, että kesken juttelun yhtäkkiä alettaisiin selata puhelinta. Sellaisia tilanteita kylläkin, että on isompi porukka ja joku sitten selaa jotain kun muut puhuvat. Tai sitten niin, että se henkilö, jonka kanssa keskustelen, on näyttämässä minulle sieltä puhelimesta jotain tai tarkistamassa esimerkiksi omaa kalenteriaan menoa sovittaessa tms.
Mää oon sen ikäinen, että muistan ne ajat kun internet tarkoitti mm. seuraavia asioita:
Soitettiin modeemilla Saunalahden serverille, tämä tapahtui TPO:n (Tampereen puhelinosuuskunta) "kuukausikortilla", joka tarkoitti käytännössä että sillä saattoi olla yhteydessä internetiin 30 tuntia kuukaudessa, muu aika oltiin off-line tilassa. Tämä kuukausikortti maksoi suunnilleen saman verran kuin suuren kaupungin joukkoliikenteen ihan oikea kuukausikortti. Yhteysnopeus oli sitä luokkaa, että jonkun yksinkertaisen nettisivun sai auki hyvällä onnella kymmenessä sekunnissa...
Ei, en kaipaa niitä aikoja. Toki kun ajattelee, niin 30 tuntia kuussa netissä kuulostaa itseasiassa aika paljolta ja onko se kymmenen sekuntia sitten jotenkin merkittävä aika... Ei, en kaipaa niitä aikoja!
*alkuaikoja
Itsekin aloin olemaan Habbo-hotellissa aktiivinen keväästä 2005 lähtien ja sillon siellä oli vielä rento ja ystävällinen meininki. Nykyään siellä oikein jotkut "habbofeimit" kilpailee, kuka törmää eniten rahaa tohon peliin ja pienet kuppikunnat kokuuntuvat omissa huoneissaan ja heittää muut ulkopuoliset ulos niistä. Kaikista huvittavinta on, että ne "habbofeimit" on jotain mun ikäluokkaa tai muutaman vuoden nuorempia eli eipä noilla kakskymppisillä tai töiden ulkopuolella olla hirveästi muuta elämää kuin vain roikkua jollain sivustolla törsäämässä rahaa virtuaalihuonekaluihin ja mahtailemassa muille. Jotain psykoterapiaa noi tarvii kipeästi mun mielestä. Sori.
-4
Mukavaa kun voi vaihtaa mielipiteitä, ennen oli rajatumpaa, että enemmistö päätti jopa puheenaiheet. "Ole sinä ---- hiljaa" narsisteille ei voitu oikein mitään.
Kyllä me miehen, ystävien, työkavereiden, jne kanssa jutellaan edelleenkin paljon. Somessa on se hyvä puoli, että voi olla seuraamatta jos jonkun käytös ärsyttää.