Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONKO TÄMÄ ENÄÄ NORMAALIA? (SYYTÄ HUOLEEN?)

Vierailija
14.09.2015 |

oon tarkalleen 15v ja 6kk. Poika ja oon vain 159.6cm pitkä, mitattiin ihan äskettäin. Äitini on 165cm ja isä 173cm. Isä kasvoi nuorena hitaasti ja kertoi, että oli joka paikassa aina pienin. Minulla on kasvu nopeutunut sillä olin tasan vuos sitte vaan 150.5cm eli pituutta tullut melkein 10cm vuodessa. Ennen vain 5cm. Minulla on musta karvapehko jo, mutta se on vain peniksen juuresta pari cm ylös päin eikö yleensä kuuluisi olla napaan asti? Myös kivekseni olivat kasvaneet jo vuosi sitten. Kivekset siis noin 3-3.1/2cm. Myös kainalossa kasvaa parit vaaleat karvat ja ylähuulen yläpuolelle on ilmestynyt pari mustaa karvaa.

Äänenmurrosta mulla ei kuitenkaa vissiinkää ole alkanut? Ääneni on joskus kun alan puhumaan niin matalampi, mutta se lähtee rykäisemällä pois. Sekä pari kertaa huutaessa on tullut joku kiekaisun tapanen, mutta en siintäkään ole varma, että oliko äänenmurrosta. Myös itsetyydyttäessä tulee välillä kirkasta limaista nestettä hieman, mutta en tiedä onko se vain touhutippoja. Muuta mulla ei oikeastaan ole tullut paitsi lihakseni ovat hieman kasvaneet.

Mietin vain onko kehitykseni normaalia? Äitini sanoi, että oli myös kehittynyt hitaammin menkat kuulemma alkoi vasta reilusti yli 13 vuotiaana.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit pitkän lista murrosiän kehityksestäsi. Tai niistä muutoksista ja kysyt onko normaalia? Sekä vanhempasi ovat lyhyitä joten olet heihin nähden aivan normaalin pituinen. se olisi eriasia jos olisit tuollainen ja isäsi olisi, vaikka 195cm ja äitisi 180cm. sitten ehkä olisi syytä miettiä kasvua.

Vierailija
2/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkäriin. Itellä alko kivesten kasvu 11 vuotiaana, 12-14 vuotiaana tuli kasvupyrähdys jonka jälkeen olin 171cm pitkä, äänenmurros tuli noin 13 vuotiaana. Ja kasvoin enää 14 täyttäessä pari senttiä. Sekä vanhempani olivat isä 170cm ja äiti 155cm. Ja olin ap:n iässä jos 173cm eli 13cm pidempiä ap:ta, vaikka vanhempani ovat ap:n porukoita lyhyempi. T.mies24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että olet varmasti jo ensi keväänä ainakin 165cm eli melkein isäsi pituinen jos jatkat samaa kasvua.Alat olla jo äitisi kanssa samoissa mitoissa.

Vierailija
4/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama aloitus on täällä vähän väliä. Ap.hae apua

Vierailija
6/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule 3! Murrosiänkehitys on hyvin yksilöllistä. Sinun kehityksesi ei ole mikään ainut oikea

Vierailija
7/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tästä palstasta on tullut nuorison kysy ja vastaa -terveystori??

Vierailija
8/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:20"]

[/quote]

Miksi ei? Jos nyt oletetaan että täällä pyörii aikuisia ihmisiä joilla myös lapsia, niin eikös tämä ole ihan hyvä paikka kysyä, jos omilta vanhemmilta ei voi tai halua?

Vierailija
9/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Molemmilla vanhemmillasi ollut myöhäinen murrosikä. Kasvusi on jo nopeutunut eli sieltä ne muutkin muutokset tulee. Vuoden päästä olet 170cm ja äänikin jo toisenlainen. Tsemppiä, on hankalaa kasvaa viimeisenä ja myös ensimmäisenä. Itse kuuluin tuohon jälkimmäiseen eikä ollut helppoa sekään.

Vierailija
10/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:20"]

[/quote]

Siksi ei, koska kuka tahansa voi vastata mitä tahansa, jonka kysyjä voi ottaa tosissaan ja tehdä huonoja ratkaisuja asian suhteen? Luotettavimpiakin tahoja on olemassa näille asioille.

Miksi ei? Jos nyt oletetaan että täällä pyörii aikuisia ihmisiä joilla myös lapsia, niin eikös tämä ole ihan hyvä paikka kysyä, jos omilta vanhemmilta ei voi tai halua?

[/quote]