Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nettomaksaja?

Vierailija
14.09.2015 |

Suomessa kerättiin vuonna 2014 veroja ja veroluonteisia maksjuja n. 90 miljardin edestä.

Suomessa asuu n. 5,4 mijoonaa ihmistä, joten yhden ihmisen verojen osuus on:

90 000 000 000 € / 5 439 000 = 16 547 €

Maksatko enemmän vai vähemmän veroja kuin tuo määrä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No koita nyt itse ottaa ensin se lusikallinen. Vai estääkö vasemmistolaisuus?"

Jos ajan huoltamolle ostamaan bensaa samaan aikaan kuin taksiyrittäjä herra H.

Minä maksan bensasta 1,45 euroa /litra.

Paljonko samasta bensasta maksaa taksiyrittäjä?

Vastaus 1,17 euroa/litra, koska saa vähentää arvonlisäveron (0,28 euroa/litra).

Jos ostin vaikkapa 20 litraa bensaa, niin maksan veroa 5,60 senttiä.

Tämän veron huoltamoyrittäjä tilittää valtiolle, jonne se jää (koska en saa sitä vähentää).

Huoltamoyrittäjä taas osti bensiinin tukkumyyjältä hintaan 1,00 /litra, (missä on arvonlisäveroa 0,1935 euroa/litra, jonka hän saa vähentää...)

Kun siis myy minulle hintaan 1,45/litra 20 litraa, niin hän tilittää myynnistä valtiolle: + 5,6 euroa - 3,87 euroa = 1,74 euroa.

Yrittäjä ei siis maksa koko minulta perimäänsä arvonlisäveron hintaa valtiolle (varsinkaan tavarakaupassa) ja kulutusverona arvonlisävero kannetaan siis minulta, vaikkakin myyjän toimesta.

41v m, Perussuomalaisia äänestävä (eli eräänlainen vasemmistolainen)

Vierailija
22/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:40"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:32"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:27"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:23"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:22"] Facepalm noille aloittajan laskelmille. [/quote]miksi? [/quote]Niissä ei ole mitään järkeä. Nettomaksaja ei ensinnäkään tarkoita ihmistä, joka maksaa keskimääräistä enemmän veroja vaan ihmistä, joka maksaa enemmän veroja kuin saa yhteiskunnalta tulonsiirtoja. Lasket siis aivan väärää asiaa. Toisekseen "veroihin ja veroluonteisiin maksuihin" kuuluu paljon muutakin kuin ansio- ja pääomatuloista perittävät verot. Oletko esimerkiksi kuullut sellaisesta asiasta kuin yhteisövero? Näitä ei tietenkään voida ottaa lukuun, kun tarkastellaan yksityisten ihmisten maksamia veroja. Paitsi että lasket väärää asiaa, lasket sen myös väärin. Mutta yritys hyvä kymmenen. [/quote]Tottakai siihen kuuluu, etkö lukenut viestiä? Siinä on linkki mukana missä 90 miljardia on eritelty. Todellisuus kuintenkin on, että veroja kerätään tuo summa ja sillä pidetään Suomea toiminnassa. Eli jostain muualta ne eurot Suomen pyörittämiseen tulee kuin "duunarin selkänahasta". [/quote]Kun on lusikalla annaettu, ei voi kauhalla vaatia. -7 [/quote]No koita nyt itse ottaa ensin se lusikallinen. Vai estääkö vasemmistolaisuus?

[/quote]Voi voi, kävikö oikeistoröllin itsetunnon päälle, kun humanisti ymmärtää kansantaloutta paremmin? :D -7

[/quote]Anteeksi, nyt jäi vähän epäselväksi missä kohdassa humanisti näytti kansantalouden ymmärtämisensä. Tämä oikeistorölli ottaa mielellään tiedon vastaan jos sellainen löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisella enkä  koskaan  maksa yhteiskunnalle veroja. En palkasta, en eläkkeestä. En toissä, en vapaa-aikana. Olen pelkkä kulu yhteiskunnalle.

Joskus masentaa mutta sitten ajattelen , että olen mikä olen , antaa mennä vaan. Ruinaan lisää palkkkaa ja etuja ja saan sadistista  nautintoa kun palkka juoksee juuri mitään tekemättä, joka on synnitön heittäköö ensimmäisen  kiven.

Vierailija
24/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:07"]

Olen julkisella enkä koskaan maksa yhteiskunnalle veroja. En palkasta, en eläkkeestä. En toissä, en vapaa-aikana. Olen pelkkä kulu yhteiskunnalle.

Joskus masentaa mutta sitten ajattelen , että olen mikä olen , antaa mennä vaan. Ruinaan lisää palkkkaa ja etuja ja saan sadistista nautintoa kun palkka juoksee juuri mitään tekemättä, joka on synnitön heittäköö ensimmäisen kiven.

[/quote]Sama täällä, mä elän kanssa tukien varassa. Teen sen tietoisesti enkä valita. Mulla on hyvä olla ja se riittää mulle.

Vierailija
25/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:33"] Eikä Suomessa ole viittä miljoonaa veronmaksajaa... [/quote]Tuon viestin pointti näyttää olevan hukassa suurimmalla osalla. Tuo 16 547€ on koko summa tasaisesti jaettuna, jotta ihmiset ymmärtäisi miten paljon veroja tässä maassa maksetaan. Ei näytä menevän perille tälläkään kertaa.

[/quote]

Mutta kun tässä laskelmassa ei oteta huomioon, että palkansaajat maksavat kulutusverot. Lähes jokaisesta ostosta palkansaajilta kannetaan arvonlisväeroa, joka ei kuulu myyjälle vaan valtiolle - kulutusverona.

En siis saa törsätä koko palkkaani ostelemalla verotta tavaroita ja palveluja, vaan riippuen mitä ostan, palkan lisäksi verotetaan minulta haitta, valmiste ja arvonlisväerot. Yrityksille nämä ovat pääasiassa läpikulkueriä (paitsi arvonlisävero katteen osalta).

Yritys ostaa tiiliä 100 euroa (netto) ja myy 120 euroa (netto), arvonlisäveroa tulee yritykselle 4,80, mutta kuluttajana minulle 28,80 euroa.

Alkoholi ja bensiin onvat vielä pahemmat... verot jotka kuluttajana maksan ovat luokkaa 50-80% / käytetty euro.

Yritys ostaa bensaa 0,5 euroa /litra (netto) ja myy 0,70 /litra (netto)... verot ovat luokkaa 0,1 euroa/litra.

Minä maksan kuluttajana veroja 0,70 euroa/litra. Siis suunileen (jos bensan verot ovat luokka 50%).

Vierailija
26/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa se linkki aloitusviestissä. Arvonlisävero = 18 948 000 000 € Alv on siellä ja se on erittäin suuri osa veroista. Tämän maksavat kaikki.

Vierailija
27/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:07"]

Olen julkisella enkä  koskaan  maksa yhteiskunnalle veroja. En palkasta, en eläkkeestä. En toissä, en vapaa-aikana. Olen pelkkä kulu yhteiskunnalle.

Joskus masentaa mutta sitten ajattelen , että olen mikä olen , antaa mennä vaan. Ruinaan lisää palkkkaa ja etuja ja saan sadistista  nautintoa kun palkka juoksee juuri mitään tekemättä, joka on synnitön heittäköö ensimmäisen  kiven.

[/quote]

"Olen julkisella enkä  koskaan  maksa yhteiskunnalle veroja. En palkasta, en eläkkeestä. En toissä, en vapaa-aikana. Olen pelkkä kulu yhteiskunnalle."

Mielenkiintoista... olet ilmeisesti ulkomaille sijoittautunut diplomaatti/EU-edustaja, joten saat tavarat ja palvelut Suomessa kaupasta alv 0%?

Jos itse saisin vapautuksen kaikesta verotuksesta (olen töissä valtiolla), niin palkkani saisi tiputtaa jonnekin luokkaan 1.600 euroa /kk, eli kolmanneksen pois.

On myös mielenkiintoista miten valtio toimisi ilman työntekijöitä (joita nykyään n. 77.000).

Rikkaille valtio on verotuksineen inhottava rasite, kunnes omaisia aletaan kaappaamaan ja erilaiset rikollisjärjestöt, kapinalliset ja läpikorruptoitunut köyhä/heikko yhteiskunta uhkaisi myös heidän turvallisuuttaan.... Köyhiä ei paljoa tarvitse suojella, heillä kuin ei ole juuri mitään mitä varastaa.

Vierailija
28/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä tulleessa tilinauhassa lukee kumulatiivinen (eli vuoden alusta kerääntynyt) ennakonpidätys 21449,40. Ja nyt eletään vasta syyskuuta eli eiköhän tuo pahasti nettomaksun puolelle mene.

Vierailija
29/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:29"]

Tänä päivänä tulleessa tilinauhassa lukee kumulatiivinen (eli vuoden alusta kerääntynyt) ennakonpidätys 21449,40. Ja nyt eletään vasta syyskuuta eli eiköhän tuo pahasti nettomaksun puolelle mene.

[/quote]Tuohon vielä maksetut alvit ja muut päälle niin olet selvästi nettomaksaja. Oletko tyytyväinen mitä veroillasi saat?

Vierailija
30/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:29"]Tänä päivänä tulleessa tilinauhassa lukee kumulatiivinen (eli vuoden alusta kerääntynyt) ennakonpidätys 21449,40. Ja nyt eletään vasta syyskuuta eli eiköhän tuo pahasti nettomaksun puolelle mene.
[/quote]
Ja viimevuonna netto oli noin 48 t euroa, eikä vuoden lopussa ollut mitään tilillä. Eli kun poltan, juon, ajan autolla ja maksan kiinteisveroa talosta sekä mökistä, niin keskimääräinen vero alv huomioon ottaen voisi olla siellä 30% kulutetuista rahoista varovasti laskien, niin yhdessä tuloveron kanssa päästään noin 45 000 euron veronmaksuun. Ja se oli varovainen arvio. Yksi lääkärikäynti, kymmeniätuhansia kilometrejä tienkäyttöä, ei tukia eikä saatuja tulonsiirtoja. Eiku, sainhan minä tupakanvieroitukseen vissiin kelakorvauksen, ehkä n 20 e. Eikä se edes auttanut. Taitaa se mennä nettomaksun puolelle ja pahasti.

Vierailija
31/31 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:29"]

[/quote]Tuohon vielä maksetut alvit ja muut päälle niin olet selvästi nettomaksaja. Oletko tyytyväinen mitä veroillasi saat?
[/quote]
Saapahan ainakin joku median sisällöntuottajaksi kouluttautunut tai jonkun muun höpöhöpö-koulun käynyt noilla rahoilla maata kotona odottamassa sitä unelmaduunia, jota ei ole olemassakaan. Ei tarvi mennä paskaduuniin. Tai voidaanhan sillä maksaa jollekin metsurille korvausta, kun naturan takia leimikko suojeltiin. Tai maksaa muutaman metrin moottoritiehen liito-oravan takia tehtävää mutkaa. Arvaa olenko tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi