Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon teidän silmät rähmii?

Vierailija
14.09.2015 |

Mietin, onko mulla normaalit silmät. Kun yleensä joudun vetämään keltaiset limapallot silmänurkisa monta kertaa päivässä, varmaan tunnin välein. En kuitenkaan näe muiden ihmisten tekevän niin. Aamuisinkin silmistä pitää heti herätessä pyyhkiä kuivat karheat "unihiekat" pois silmiä ärsyttämästä. Onko se ihan normaali määrä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rähmii silmät varsinkin aamuisin. Johtunee ihan huonepölystä, kissoista ja muista allergeeneistä.
En pidä tuota mitenkään epänormaalina, vaan aika normaalina asiana mun kohdallani.

Voiskohan sulla olla samaa? Kutiaako silmät? Onko kuivan tuntuiset? Onko roskan tunnetta? Jos on niin voithan kokeilla myös kostutustippoja silmiisi päivittäin. En kuitenkaan rähmintää yksinään pitäisi huolestuttavana, jos mukaan tulee punotusta, kipuilua, paineen tunnetta niin menisin lääkäriin.

Vierailija
2/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:44"]

Mulla rähmii silmät varsinkin aamuisin. Johtunee ihan huonepölystä, kissoista ja muista allergeeneistä. En pidä tuota mitenkään epänormaalina, vaan aika normaalina asiana mun kohdallani. Voiskohan sulla olla samaa? Kutiaako silmät? Onko kuivan tuntuiset? Onko roskan tunnetta? Jos on niin voithan kokeilla myös kostutustippoja silmiisi päivittäin. En kuitenkaan rähmintää yksinään pitäisi huolestuttavana, jos mukaan tulee punotusta, kipuilua, paineen tunnetta niin menisin lääkäriin.

[/quote]

Kyllä ne kutiaa ja tuntuu kuivilta. Mutta punoittelee vain silloin, kun on tulehdus. Olen siis vasta 20-vuotias ja koko ikäni on ollut näin. Nyt vasta aloin miettimään tätä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että sun silmät rähmii jonkun verran enemmän kuin mulla, mä kaivelen rähmät pois muutaman kerran päivässä. Teen sen vessassa joten et näkis sitä vaikka tuntisitkin mut. Olen piilarien käyttäjä ja sanoisin että se lisää rähmimistä, samoin sisäluomelle käyttämäni vaalea kajaali. Myös aamun unihiekkaa tulee. Useimmat ihmiset ei vaan taida kiinnittää huomiota rähmään, kattelepa muiden silmiä, rähmää näkyy kyllä.

Vierailija
4/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:44"]

Mulla rähmii silmät varsinkin aamuisin. Johtunee ihan huonepölystä, kissoista ja muista allergeeneistä. En pidä tuota mitenkään epänormaalina, vaan aika normaalina asiana mun kohdallani. Voiskohan sulla olla samaa? Kutiaako silmät? Onko kuivan tuntuiset? Onko roskan tunnetta? Jos on niin voithan kokeilla myös kostutustippoja silmiisi päivittäin. En kuitenkaan rähmintää yksinään pitäisi huolestuttavana, jos mukaan tulee punotusta, kipuilua, paineen tunnetta niin menisin lääkäriin.

[/quote]

Kyllä ne kutiaa ja tuntuu kuivilta. Mutta punoittelee vain silloin, kun on tulehdus. Olen siis vasta 20-vuotias ja koko ikäni on ollut näin. Nyt vasta aloin miettimään tätä. Ap
[/quote]

No sit tosiaan suosittelen niitä kostutustippoja sinulle päivittäiseen käyttöön. Voit myös kokeilla antihistamiinia, josko lievittäisi oireita.

Oletko allerginen jollekin?

Vierailija
5/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta mulla ei nimittäin ikinä rähmi silmät ellei ole silmätulehdus. Ettet nyt vaan ois allerginen jollekin? Miten sun vanhemmat rähmiikö niillä? Tai sisaruksilla?

Vierailija
6/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:44"] Mulla rähmii silmät varsinkin aamuisin. Johtunee ihan huonepölystä, kissoista ja muista allergeeneistä. En pidä tuota mitenkään epänormaalina, vaan aika normaalina asiana mun kohdallani. Voiskohan sulla olla samaa? Kutiaako silmät? Onko kuivan tuntuiset? Onko roskan tunnetta? Jos on niin voithan kokeilla myös kostutustippoja silmiisi päivittäin. En kuitenkaan rähmintää yksinään pitäisi huolestuttavana, jos mukaan tulee punotusta, kipuilua, paineen tunnetta niin menisin lääkäriin. [/quote] Kyllä ne kutiaa ja tuntuu kuivilta. Mutta punoittelee vain silloin, kun on tulehdus. Olen siis vasta 20-vuotias ja koko ikäni on ollut näin. Nyt vasta aloin miettimään tätä. Ap [/quote] No sit tosiaan suosittelen niitä kostutustippoja sinulle päivittäiseen käyttöön. Voit myös kokeilla antihistamiinia, josko lievittäisi oireita. Oletko allerginen jollekin?

[/quote]

En tietääkseni. Koskaan ei ole tullut allergiaoireita mistään. Kaipa vois kokeilla noita tippoja. Lähinnä mua inhottaa kattoa peilistä, että "jaahas, taas on keltaiset silmänurkat, kuinkahan kauan on ollu". Ap

Vierailija
7/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:52"]

Kuulostaa oudolta mulla ei nimittäin ikinä rähmi silmät ellei ole silmätulehdus. Ettet nyt vaan ois allerginen jollekin? Miten sun vanhemmat rähmiikö niillä? Tai sisaruksilla?

[/quote]

En tiedä. En oo kyselly, enkä huomannu. Täytyypä alkaa kattelee niiden silmiä. Ap

Vierailija
8/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia. Mulla ei ole rähmää silmissä edes aamulla, korkeinkaan flunssassa.

Vierailija
9/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastelen myös joka päivä, kesälläkin. Tuli mieleen, kun just tuli tyypillinen päivittäinen sarjatulitus :D Liittyyköhän tohon. Ap

Vierailija
10/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:55"]No ei ole normaalia. Mulla ei ole rähmää silmissä edes aamulla, korkeinkaan flunssassa.
[/quote]

Eli kun sulla ei rähmi silmät niin muillakaan ei voi? Tajuatkos, me ihmiset olemme kaikki erilaisia. Se mikä sulla on normaalia ei toiselle sitä ole ja toisinpäin.
On ihan normaalia, että toisilla silmät rähmii enemmän kun taas sulla ei.

Vierailija
11/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:57"]Aivastelen myös joka päivä, kesälläkin. Tuli mieleen, kun just tuli tyypillinen päivittäinen sarjatulitus :D Liittyyköhän tohon. Ap
[/quote]

Toi kyllä kuullostaa siltä, et sulla on jotain lievää allergiaa jostain. Juurikin huonepöly, home, lemmikki, heinä...vaihtoehtoja on monia.
Ja joillakin nyt vaan luonnostaan silmät rähmii enemmän mitä toisilla. Ei se ole vaarallista.

Vierailija
12/12 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:57"]Aivastelen myös joka päivä, kesälläkin. Tuli mieleen, kun just tuli tyypillinen päivittäinen sarjatulitus :D Liittyyköhän tohon. Ap [/quote] Toi kyllä kuullostaa siltä, et sulla on jotain lievää allergiaa jostain. Juurikin huonepöly, home, lemmikki, heinä...vaihtoehtoja on monia. Ja joillakin nyt vaan luonnostaan silmät rähmii enemmän mitä toisilla. Ei se ole vaarallista.

[/quote]

Hmm... Varmaan sitten jokin huonepöly. Tätä on ympäri vuoden ja lemmikit on vaihtunut, olen ollut ilmankin välillä. En mä huolestunut ole. Eihän tämmöinen pahemmin elämää haittaa. Kunhan kummastelen. Ap