Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Faceen lasten kuvia laittavat, ovat idiootteja.

Vierailija
14.09.2015 |

Olen vela ja silti mielestäni on aivan älytöntä miten paljon ihmiset jakavat faceen ja blogeihin lastensa kuvia ja tietoja. Ei vanhemmat omista lastensa yksityisyyttä. Oikeesti, kun lapset kasvavat, voivat luokkakaverit lukea mitä vaan tietoja kavereistaan ja löytää vaikka mitä (nolojakin kuvia).. luuletteko että lapsesi haluaisivat aikusena, että kuvia on netissä? Mitä itse tykkäisit, jos oma lapsuutesi/menneisyytesi löytyisi kaikille nähtäväksi. Oikeesti vanhemmat miettikää!!! Ja varmaan saan huutoja ekana, miten velat ei mistään mitään tiedä.. MAALAISJÄRKI KÄYTTÖÖN!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo... eivät nekään ehkä ihan välkyimmästä päästä ole, jotka laittavat subjektin ja predikaatin väliin pilkun. :)

Vierailija
22/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Todella törkeää laittaa lasten kuvia julkiseen jakoon. Teinitkään eivät vielä ymmärrä omien kuviensa jakamisen seurauksia - saattaa kaduttaa rankasti kymmenen vuoden kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on facebook yksityinen. Miten joku lapsen koulukaveri voi lapsen kuvan sieltä saada ja kouluikäisistä lapsista en enää edes laittaisi kuvia, jollei ole joku perhepotretti. Mulla ei tosin ole kuin muutama kuva lapsista.

Vierailija
24/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. No mun mielestä siinä ei ole mitään väärää, jos julkaisee normaaleja kuvia. Minun vanhempani laittoivat lehteen kuvia kun olin lapsi, en ole katkera eikä ole haitannut :D en myöskään usko, että lapset jotka ovat esiintyneet mainoksissa, olisivat jotenkin erilaisia/traumatisoituneita :D tai ohjelmissa esiintyvät

Vierailija
25/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta on ihan ok laittaa facebookkiin kuvia lapsista, jos niiden näkyvyys on rajattu näkymään vain kavereille. Ja kuvien tulee ehdottomasti olla fiksuja, ei siis mitään alaston kuvia tai nöyryyttäviä.
Ei mua haittaisi, jos äidilläni olisi minusta söpöjä lapsuus kuvia facebookissa.
Lisäksi kun lapsi osaa kertoa, ettei halua äidin tai isän laittavan kuvia facebookkiin, on tätä kunnioitettava.
Ja mitä tulee lasten kavereihin, eivät nimenomaan pääse katsomaan mitä minä yleensäkin jaan omilla sivuillani, koska eivät ole kavereissani. Omat lapseni ovat vielä pieniä, joten heidän kaverinsa eivät facebookissa vielä edes ole :D

Vierailija
26/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Pilkutus sulla on onnetonta.

Vierailija
27/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:36"]Noo... eivät nekään ehkä ihan välkyimmästä päästä ole, jotka laittavat subjektin ja predikaatin väliin pilkun. :)
[/quote]

Ootko lomautettu äikänope, jolla on tylsää? :D

Vierailija
28/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan, ihan törkeää. Lapset oman ovat vain oman persoonan jatke. 

Vierailija
29/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Miksi lapsi ei itse saa päättää (asian tullessa ajankohtaiseksi) jos ja kun haluaa laittaa kuviaan nettiin. Onneksi itselläni ei ole lapsuuden kuvia netissä, ei mauttomia vaippakuvia eikä myöskään naamakuvia.

Vierailija
30/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:42"]Olet oikeassa. Pilkutus sulla on onnetonta.
[/quote]

Ehkäpä. Kirjoitin nopeasti kännykällä, enkä jaksanut oikolukea. Kaikki varmasti ymmärtävät pointtini :)

Vierailija
31/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Breastfeedie-kuvat toimivat tulevaisuudessa mukavasti kiusaamisvälineinä koulussa. "Kattokaa, KeijoAnnikilla tissi suussa!"

Vierailija
32/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kummeksuttaa se tieto, että suurin osa Facen käyttäjistä ei ymmärrä, että Facebookilla on oikeus KAIKKEEN sisältöön, mitä palveluun ladataan. Eikä siinä ole kyse siitä, onko kuvan näkyvyys rajattu tai ei. Jos sen on ladannut Faceen, on Facebookilla oikeus käyttää sitä, esim. myydä mainoskuvaksi. Ja kuvan ottaja jää täysin ilman korvauksia.

Vierailija
33/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:41"]

Ai. No mun mielestä siinä ei ole mitään väärää, jos julkaisee normaaleja kuvia. Minun vanhempani laittoivat lehteen kuvia kun olin lapsi, en ole katkera eikä ole haitannut :D en myöskään usko, että lapset jotka ovat esiintyneet mainoksissa, olisivat jotenkin erilaisia/traumatisoituneita :D tai ohjelmissa esiintyvät

[/quote]

Hieman eri asia. Jotain vanhoja lehtiä tuskin moni kaivaa mistään käsiinsä, mutta netistä kuvat eivät häviä ihan samalla tavalla.

Vierailija
34/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..

Vierailija
35/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on antanut luvan, mitään noloja kuvia ei tietenkään laiteta ja näkyvyys on rajattu.

FB:n asetuksissa lukee näin:"Facebook ei anna kolmansien osapuolien sovelluksille tai mainosverkostoille oikeutta käyttää nimeäsi tai kuvaasi mainoksissa."

Vierailija
36/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutut joilla on lapsia kyllä haluaa itsestään kuvia Facebookiin. Jos joku tulevaisuudessa on niin tyhmä että kiusaa jotain jonkun vanhan kuvan perustella niin eiköhän se idiootti keksi ilman "noloa" kuvaakin kiusattavaa?
Lasten alaston tai puolialaston kuvia en hyväksy julkaistavaksi netissä. Myöskään uikkari kuvat ei ole soveliaita mielestäni.
Kyllä muelestäni lapsista voi kavereitten kesken hakaa kuvia Facebookissa. Ja ihan naurettavaa miettiä että se lapsi sitten joutuu isona häpeämään jotain lapsuus kuvia. En tajua tota logiikkaa??
T. Lapseton

Vierailija
37/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuvat näkyy vain kavereille ja kysyn koululaiselta luvan ennen kuin laitan nettiin. Jos sanoo, ettei sovi niin en tietenkään laita.

Vierailija
38/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks itsestänikään ei ole kuvia netissä.. varsinkaan vanhempieni laittamia.. Ja mistä tiedät että lapsesi mielestä kuva ei ole nolo. Omaan silmään kuva voi olla kiva ja ei yhtään nolo, mutta lapsen/teinin/aikuisen silmään voi olla.

Vierailija
39/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen hysteria on mennyt minusta jo vähän liian pitkälle. Minusta on ihan normaalia ottaa ja vaikka julkaista kuvia omasta perheestään. Siis niitä ihan normaaleja kuvia, ei mitään alastipottailukuvia. Kiedotteko te ihmisten ilmoille mennessänne muksunne säkkiin ettei kukaan herranjumala näe niitä?

Ja ei, minulla ei ole lapsia joten en ole laittanut heistä kuvia nettiin.

Vierailija
40/53 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.1. Annat meille seuraavat, kuvien ja videoiden kaltaista tekijänoikeuden kattamaa sisältöä koskevat luvat yksityisyys- ja sovellusasetusten mukaisesti: ei-yksinomainen, siirrettävä, alilisensoitava, maksuton, maailmanlaajuinen lupa (tekijänoikeuslupa) käyttää mitä tahansa tekijänoikeussisältöä, jonka julkaiset Facebookissa tai Facebookin yhteydessä. Tämä tekijänoikeuslupa päättyy, kun poistat tekijänoikeussisällön tai käyttäjätilisi, ja jollei sisältöäsi ole jaettu muiden sellaisten käyttäjien

https://fi-fi.facebook.com/legal/terms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä