Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut vihata puolisoani vauvavuonna

Vierailija
29.03.2022 |

Hän ärsyttää loputtomasti! Teen suurimman osan kotitöistä ja hoidan vauvaa päivin ja öin. Hänellä on vain osa-aikatyö, mutta silti ei tee kotitöitä tai auta vauvanhoidossa ellen erikseen pyydä. Luulisi aikuisen ihmisen tajuavan auttaa ilman että pitää koko ajan kinuta apua.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun miehenä erehtyi lukemaan niin tein päätöksen että lapsia en halua 😳

Jos joudun alistumaan äidiksi niin en ala lapsia tähän maahan tekemään.

M29

Alistumaan äidiksi??? Pidät siis äitejä vähempiarvoisina?

Uppistakeikkaa, jalustamamma, toivottavasti ei ollut iso pudotus todellisuuteen!

Oikeasti ylikansoittuneeseen maailmaan synnyttävät äidit ovat se kaikista halveksuttavin ja itsekkäin porukka. Siis kaikista ala-arvoisin.

Päivitä tietosi. Suomessa syntyvyys on hälyttävän matala.

Jäikö aivosi synnärille? Tuossa lukee ”maailma”. 🙄

JOS päivittäisit nyt ensin ne tietosi, saisit selville, että syntyvyys on laskenut kaikkialla muualla paitsi Afrikassa niin alas, että väkiluku laskee, kunhan vanhukset kuolevat.

Mutta minulla oli syy puhua Suomesta. Meidän yhteiskunnan tulevaisuus, muun muassa lapsettomien vanhuuden turva, riippuu ihan siitä, että tänne Suomeen syntyy riittävästi lapsia. Nykyinen 0,65 lasta jokaista lisääntymisikäistä aikuista kohti ei vaan riitä. Siksi juuri lapsettomien pitäisi olla erityisen kiitollisia niille, jotka saavat lapsia ja kasvattavat heitä.

Vierailija
62/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun miehenä erehtyi lukemaan niin tein päätöksen että lapsia en halua 😳

M29

Uppistakeikkaa, jalustamamma, toivottavasti ei ollut iso pudotus todellisuuteen!

Oikeasti ylikansoittuneeseen maailmaan synnyttävät äidit ovat se kaikista halveksuttavin ja itsekkäin porukka. Siis kaikista ala-arvoisin.

”Hälyttävän matala” oikein??!! 😂😂😂😂

Pelkäätkö ettei sinulla ole kohta siellä hiekkalaatikon reunalla vertaistukea jolle narista kuinka hanurista lapsiperhe -elämä on?

Sinun tässä kannattaisi pelätä, kun olet arvatenkin lapseton. Tämä on riski sinun loppuelämäsi kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla aikaa, olet äitiyslomalla. Kaikilla ei sitäkään mahdollisuutta ole ollut

Vierailija
64/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi ketju aiheesta miksi miehen ei kannata mennä naimisiin.

Vierailija
65/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi ketju aiheesta miksi miehen ei kannata mennä naimisiin.

Ai siksi ei miehen kannata mennä naimisiin, että nainen voi ottaa eron? Kannattaako myös polttaa talo, ettei siihen syty tulipaloa?

Vierailija
66/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän jättää lapsen hoitamatta, kun esim lähdet lenkille? Varaat tyttökavereiden kanssa esim kylpyläviikonlopun?

Isäni jätti. Hänellä ei ollut mitään ongelmaa jättää lapsiaan hoitamatta. Kerran äitini oli esimerkiksi leikkauksessa ja isä oli kyllä kotona mutta ei tehnyt mitään. Kerroin isälle useamman kerran että hei pitäisi tehdä ruokaa, vaihtaa nuoremman vaippa jne. mutta ei mitään reaktiota. Sen verran vaivautui, että tuli antamaan ruokatarvikkeita, joihin en ylettänyt edes jakkaralla 9-vuotiaana.

Vierailija
67/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kumma, jos äiti ei jaksa yhtä lasta hoitaa ja 3 hengen taloustöitä  tehdä, vaan valittaa.  Mies kuitenkin on tienaamassa. En arvosta

Vierailija
68/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It takes two to tango. Vakavan keskustelun paikka.

Osaako puoliso vaihtaa vaipat, valmistaa ruoat etc.?

Myötätuntoni on täysin puolellasi, mutta joskus toinen (äiti) omii vauvan / lastenhoidon täysin itselleen. "Et osaa vaihtaa vaippoja, anna kun minä." Mittasitko maidon lämpötilan!!! Toi t-paitahan on väärinperin päällä, et kai vaan oo taas laittanut vauvalle eriparisukkia?

Vauvalle tärkeintä on hyvä vointi ja läsnäolo, läheisyys ja rakkaus. Kyllä puolisosikin asian ymmärtää kunhan joutuu oikeasti pitämään huolta vauvasta. Tyyli ei ehkä vastaa omaasi, mutta joskus (äitien) pitää myös päästää irti kontrollista.

Olen kyllä ihan eri mieltä tuosta. Nykyään vauvoja halutaan hoitaa _hyvin_, eikä ole ihan sama, polttaako maito suun tai puristaako paita kaulasta, tai putoavatko sukat jalasta (kaikki äidit tietävät, että vauvan sukat putoavat tosi helposti). On tosi sovinistista olettaa, että koska äiti yleensä hoitaa vauvaa hyvin, se hyvin hoitaminen on siis väkisinkin ihan helppoa ja kuka vaan sen osaa, ja siitä päätellä ihan jo netissä tuntemattomalle, että mahdollinen äidin näkemys hyvästä hoidosta olisi vaan typerää nillitystä.

Vierailija
69/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kumma, jos äiti ei jaksa yhtä lasta hoitaa ja 3 hengen taloustöitä  tehdä, vaan valittaa.  Mies kuitenkin on tienaamassa. En arvosta

Eli sinun mielestäsi miehestä ei ole tekemään niin rankkoja asioita iltaisin ja viikonloppuisin kuin kotityöt ja lapsen hoito. Naisen tulisi kuitenkin hoitaa nämä 24/7 valittamatta. Miksi miehet ovat noin heikkoja etteivät kykene ansiotyön lisäksi esim hoitamaan omaa lasta? Naisen oletetaan kuitenkin hoitavan lasta aina ja silloin sitä haukutaan kotona maksamiseksi ja loisimiseksi. Yllättäen se on kuitenkin hirveän rankkaa jos tekijäksi joutuukin mies?

Vierailija
70/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kumminkin jos nainen on tienaamassa, kukaan ei ihmettele, ettei kotona oleva mies jaksa yksin tehdä myös kolmen hengen taloustöitä… yhtäkkiä onkin ihan luontevaa, että niitä on jäljellä myös sen työssäkäyvän naisen iltapuhteiksi.

Vierailija
71/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M29

Jäikö aivosi synnärille? Tuossa lukee ”maailma”. 🙄

JOS päivittäisit nyt ensin ne tietosi, saisit selville, että syntyvyys on laskenut kaikkialla muualla paitsi Afrikassa niin alas, että väkiluku laskee, kunhan vanhukset kuolevat.

Mutta minulla oli syy puhua Suomesta. Meidän yhteiskunnan tulevaisuus, muun muassa lapsettomien vanhuuden turva, riippuu ihan siitä, että tänne Suomeen syntyy riittävästi lapsia. Nykyinen 0,65 lasta jokaista lisääntymisikäistä aikuista kohti ei vaan riitä. Siksi juuri lapsettomien pitäisi olla erityisen kiitollisia niille, jotka saavat lapsia ja kasvattavat heitä.

Et tunnu tajuavan kuinka paljon verovaroja nielevät kaikenmaailman ilmaispalvelut joita teille lisääntyjäihmisille kustannetaan.

Jo lapsilisien maksamisesta luopuminen avittaisi hyvin vanhustenhoitoa ja eläkekustannuksissa. Saati sitten kun laitettaisiin kaikki maksamaan omat elämäntapavalintansa, eli maksulliseksi neuvolat, koulut, päivähoidot jne. jne.

Vierailija
72/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se miehen tienaaminen sitä naista hyödyttää? Itse ainakin jouduin maksamaan puolet kuluista perhevapailla ollessakin, eli minun säästöistäni on maksettu vauvan kotihoito. Mies piti tienaamansa rahat visusti itsellään. Pyysin, että jos tulonmenetyksiä perhevapaista ei kerran jaeta, niin sitten jaetaan perhevapaat, että mieskin jää välillä kotiin. Ei käynyt sekään.

Erosin.

Vierailija
73/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on aika voimakas tunn tähän yhteyteen. Onko kyse vain tästä vai jostain muustakin? Oletko kertonut hänelle että toivot hänen auttavan oma-aloitteisesti?Aika monella miehellä tuntuu olevan käsitys, että äiti hoitaa kun se on äidin tehtävä ja äiti sen haluaa tehdä. Hänhän kuitenkin auttaa kun pyydät, joten kuulostaa ettei hän sitä pahuuttaan tee.

Vierailija
74/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva täytyy heti ihan pienestä jättää miehen vastuulle . Äidin pitää tehdä tikusta asia ja poistua muualle. Ensin tunniksi ja sitten pidentäen aikaa. Ihaillen olen seurannut erään nuorenparin vauva-aikaa. Nuori äiti teki näin ja isä oppi ja kiintyi vauvaan heti ensimetreillä. Äiti lähti kavereiden kanssa ensin yön yli ja myöhemmin jo viikonlopuksi ihan vain siksi että isä oppii ottamaan vastuuta. Nyt heillä ihan tasapuolista kun lapsi puolivuotias, isä osaa myös kaiken, ja haluaa tehdä. 295

Mun mielestä tämä ei voi olla ratkaisu aina. Täysimetettyä lasta ei voi jättää kovin moneksi tunniksi muun kuin äidin hoivaan. Itse ainakin halusin viettää aikaa vauvan ja lapsen isän kanssa tai niin, että isä hoitaisi välillä muuten ja mä vain imetän. Isä taas yritti saada mua pois kotoa ilman lasta. Ei kuitenkaan voinut hoitaa lasta mun läsnäollessa. No, lopulta lähdin minä ja lapsi. Sai sitten isä sitä omaa aikaansa, josta märisi.

Vierailija
75/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen velamies ja lapsia en aio tehdä ja oikeastaan tämän ketjun naisten viesteissä löytyy syyt sille miksi en lisäänny tälläiseen yhteiskuntaan.

Minulla on hyvä työpaikka ja hyvä asunto, olen vapaa ja saan tehdä mitä haluan.

Toki vaadin että perheille ei tukia anneta koska verotus on aivan liian korkeaa suomessa ja minä toimin vain maksajana täällä enkä saajana.

Vierailija
76/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen velamies ja lapsia en aio tehdä ja oikeastaan tämän ketjun naisten viesteissä löytyy syyt sille miksi en lisäänny tälläiseen yhteiskuntaan.

Toki vaadin että perheille ei tukia anneta koska verotus on aivan liian korkeaa suomessa ja minä toimin vain maksajana täällä enkä saajana.

Kyllä se yhteiskunta vaan lapsiakin tarvitsee, muuten ei ole kukaan sinullekaan vanhuspalveluja järjestämässä.

Mutta verotus on kyllä aivan liian korkea Suomessa (eikä vain tuloverotus, vaan alv ja kaikki käyttöverot, esim. polttoaine). En kuitenkaan karsisi ensimmäisenä juuri lapsiperheiden tuista, koska täyspäiset, hyvissä oloissa kasvavat lapset ovat yhteiskunnan tulevaisuus. Ennemmin karsisin henkilöstöä valtion virastoista ja kunnilta. Ne samat palvelut saisi tuotettua puolella nykyisestä työvoimasta, kun unohdettaisiin turha byrokratia ja alettaisiin laittaa tulospaineita. Ja se työvoima voisi siirtyä johonkin tuottavampaan, perustamaan vientiyrityksiä tms.

Vierailija
77/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen tilanne, sait mieheltä lapsen niin mies muuttuu turhaksi ja ärsyttäväksi

Vierailija
78/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se yhteiskunta vaan lapsiakin tarvitsee, muuten ei ole kukaan sinullekaan vanhuspalveluja järjestämässä.

Mutta verotus on kyllä aivan liian korkea Suomessa (eikä vain tuloverotus, vaan alv ja kaikki käyttöverot, esim. polttoaine). En kuitenkaan karsisi ensimmäisenä juuri lapsiperheiden tuista, koska täyspäiset, hyvissä oloissa kasvavat lapset ovat yhteiskunnan tulevaisuus. Ennemmin karsisin henkilöstöä valtion virastoista ja kunnilta. Ne samat palvelut saisi tuotettua puolella nykyisestä työvoimasta, kun unohdettaisiin turha byrokratia ja alettaisiin laittaa tulospaineita. Ja se työvoima voisi siirtyä johonkin tuottavampaan, perustamaan vientiyrityksiä tms.

Lapsiperheille tukea kyllä mutta ei mitään sellaista tukea mikä maksaa meille veronmaksajille.

Toinen vaihtoehto olisi se että kaikki kotitaloudet saisivat samat tuet.

Tämä nykyinen tukimalli on erittäin epätasa-arvoinen.

Vierailija
79/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen tilanne, sait mieheltä lapsen niin mies muuttuu turhaksi ja ärsyttäväksi

Mikä saa miehet kuvittelemaan, että heidän kontribuutioksi riittää seksin harrastaminen? Naisetkin muuten osallistuvat siihen. Kyllä kai sitä oma kortensa kekoon tarvitsisi kantaa sen jälkeenkin. Jos ei kanna, niin kieltämättä on aika turha.

Vierailija
80/108 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin monet eroavat juuri silloin kun lapset tehdään. Omat havainnot on ne että jos mies jää lapsen kanssa kotiin niin silloin erotaan kaikista eniten.

Lapsi kun on noin 1 vuotias niin ero tulee, ei aikaisemmin.

Tästä olisi mielenkiintoista saada jotain tutkimustietoa ja syitä.

Olen törmännyt samaan ja ihmetellyt asiaa. Ero ei ehkä tule noin pikaisella aikataululla mutta tulee kuitenkin. Kaikki eivät toki eroa mutta todennäköisyys erolle tuntuu kasvavan reippaasti. Luulisi että juuri vanhemmuuden tasa-arvoinen jakaminen loisi vakaata pohjaa perhe-elämälle.

Tämä juuri. Minun kaveripiirissä on nyt tässä lähiaikoina tullu kolme sellaista eroa missä lapset tehtiin ja sitten mies kun jäi lapsen kanssa kotiin niin ero tuli. Ne perheet missä mies ei jää kotiin vaikuttaa kestävän paremmin ainakin omien havaintojeni perusteella.

Tulee myös mieleen työkaverini, se teki naisen kanssa 2 lasta ja mies jäi kotiin niin erohan siitä tuli melko pian.

Nämä kaveripiirini pariskunnat olivat seurustelleet pidemmän aikaa ennen lapsien tekoa joten se ei kyllä ole syy eroille.

Mulla on kyllä ihan päinvastaiset havainnot. Kaikki pitkät perhevapaat pitäneet miehet ovat edelleen avioliitoissa lasten äidin kanssa. Ne ovat eronneet, joissa mies ei pitänyt juurikaan perhevapaita. (Itsekin erosin ja ex-mies piti vain osan isyysvapaistaan, eli n. 2x 2vko).

Mulla ihan sama havainto. Olisi hauskaa tietää missä yhteiskuntaluokassa ja missäpäin suomea on niin, että oikeasti osallistuvat isät ovat niitä, "joiden takia" ero tulee. Kun itsekin tosiaan tiedän vaan niitä tapauksia, joissa ero on tullut koska mies on ollut täysi lapamato.