Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö taukoja työpäiväsi aikana?

Vierailija
14.09.2015 |

Kerkeätkö tavallisen työpäiväsi aikana pitämään tauot joihin olet oikeutettu?
Millä alalla olet?
Minkä pituiset ja monet tauot sinulle kuuluu?
Kuinka usein tauot jäävät pitämättä kiireen takia ja onko se ok vai yksi asia jonka aiheuttaa närää työpaikallasi?

Mielenkiinnosta kyselen kun mietin että valitammeko me työkaverieni kanssa turhasta kun ei keretä pitämään taukoja.
Leipomo ala, meillä tauot 2x20min.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/10 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ne tauot, jotka TES meillä kassamyyjille suo. Riippuu sitten kassapaikasta ja päivästä, onko jatkuvasti jonoa vai ehtiikö edes välillä hengähtää tai käydä tarvittaessa vessassa "oikeiden" taukojen välissä. Mutta nuo viralliset tauot tulee pidettyä, niistä en tingi. Jos työntekijöitä on liian vähän niin se ei ole minun eikä asiakkaiden vika, mutta asiakkaat sitten jonottavat ja kärsivät.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi pitää aina taukoja. Mulle hoitajana kuuluu 20 min+10min tauot, mutta aina ei ehdi pitämään. Jos menee tauolle kiireen ollessa päällä niin hommat kasaantuu eikä niitä ehdi tehdä loppuun ennen kuin seuraava vuoro tulee töihin. Ikävää esim. jos tulee osastolle uusi potilas ja jättää potilaan kirjaamatta sisään ja hoitosuunnitelman teon myöhemmäksi, kun menee syömään. Siinä ajassa sitten ehtii tulla jo seuraava potilas ja ehkä jo kolmas. Työt on pakko tehdä heti, kun niitä ilmaantuu. Niitä kun ei välttämättä ehdi tehdä myöhemmin esim. rintakipu- tai sekava potilas saa kyllä muut työt seisahtumaan.

Tosin välillä on hiljaisempaa. Mulla on periaate, että pitää ennakoida, joten valmistelen illan lääkehoidot ym. asiat valmiiksi heti vuoron alussa. Sitten jos on rauhallista niin jää sitten aikaa istahtaakin kunnolla.

Vierailija
4/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kahvitauko kahdesti päivässä yhteensä noin 45 min. Ruokatauko 30min-45min. Riippuenmenenkö ylös vai jäänkö toimistolle. Muutenkin käppäilen pöytäni äärestä milloin mihinkin jotta saan liikettä istumiseen. Vientiyritys ja yksityinen.

Vierailija
5/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaupan alalla olen. Taukoja ei yksinkertaisesti pysty pitämään, koska olen ainoa työntekijä liikkeessä. Eipä niitä tarvitsekaan. Paitsi edes yksi vessatauko olis kiva.

Vierailija
6/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä en. Joskus harvoin kaikki lapset nukkuu päiväunet. Yleensä vanhin ei nuku. Tosin melkeinpä se taukoa on kun yksi vain touhuaa jotain hiljaisia leikkejä tai luen hänelle tms.
Vessakäynnin aikanakin joku yleensä roikkuu ovenkahvassa :D.
Työpäivä kestää10h.

Vierailija
7/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:16"]No yleensä en. Joskus harvoin kaikki lapset nukkuu päiväunet. Yleensä vanhin ei nuku. Tosin melkeinpä se taukoa on kun yksi vain touhuaa jotain hiljaisia leikkejä tai luen hänelle tms.
Vessakäynnin aikanakin joku yleensä roikkuu ovenkahvassa :D.
Työpäivä kestää10h.
[/quote]

Niin ja olen siis perhepäivähoitaja

Vierailija
8/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin, liiankin hyvin. Ei töitä tarpeeksi ja päivät menee täällä surffatessa. Toimistotyö.

Vierailija
9/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä nyt määritellään tauoksi. Kioskin tiskin takana ruokailen kun kerkiän ja juoksen tupakalla/vessassa kerran vuoroon.

Vierailija
10/10 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:17"]

Ehdin, liiankin hyvin. Ei töitä tarpeeksi ja päivät menee täällä surffatessa. Toimistotyö.

[/quote]

sama mullakin. Kakkonen.