Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos päiväkoti olisi perjantaina kiinni, niin arvatkaas mitä,

Vierailija
14.09.2015 |

työkaverini ensisijainen huoli oli nyt se, että en nyt niin vain voi olla poissa töistä, että minun tulee tehdä tunnit kyllä sisälle jotenkin.. :D Tuli vain puhetta, kun minulla on päiväkoti-ikäinen lapsi, että joutuisin itse olemaan töistä poissa, kun ei ole sellaista turvaverkostoa uudella asuinpaikkakunnalla lähellä enkä siis saisi lasta hoitoon. Naurattaa ja eihän se nyt hiivatti minun vika ole, jos lakkoilut alkaa. Toki joutuisin palkattomasti olemaan töistä pois, mutta sehän on esimiehen asia, ei työkaverin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taidan ottaa siinä tapauksessa lapsen mukaan töihin.

Vierailija
2/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:43"]Itse taidan ottaa siinä tapauksessa lapsen mukaan töihin.
[/quote]
Onko vanha lapsi? Ehkä sille vois puolet sun palkasta maksaa, vaikka onkin kiellettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ne tekemättömät työt on tehtävä, tavalla tai toisella. Joko ne tehdään sisään tai se sun työkaveri joutuu ne tekemään puolestasi. Riippuen tietenkin työstä ja työnkuvasta.

Itse tekisin tuossa tapauksessa etäpäivän, jos se vain on mahdollista tai palkkaisin hoitajan lapselle.

Luulen että työnantajakaan ei pysty mahdottomia joustaa ja venyä jos kaikki työpaikan pk-ikäisten lasten vanhemmat jäävät kotiin.

Vierailija
4/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh...on aina yhtä ihanaa tehdän näiden lapsellisten työt siinä oman työn ohessa ja ottaa kiukuttelut lapselliselta työntekijältä, kun niitä töitä ei ole tehty tismalleen samalla tapaa kuin hän on niitä hoitanut.

Vierailija
5/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan ongelma tosiaankin. :D Sirpa teeppä sinä nämä Päivin työt. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
6/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:50"]Argh...on aina yhtä ihanaa tehdän näiden lapsellisten työt siinä oman työn ohessa ja ottaa kiukuttelut lapselliselta työntekijältä, kun niitä töitä ei ole tehty tismalleen samalla tapaa kuin hän on niitä hoitanut.

[/quote]
Jep. Ja lakkohan on juuri näiden alullelaittama, joilla on lapsia. Muilla ei ole ollut mitään tekemistä sen kanssa.

Vierailija
7/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:43"]Itse taidan ottaa siinä tapauksessa lapsen mukaan töihin. [/quote] Onko vanha lapsi? Ehkä sille vois puolet sun palkasta maksaa, vaikka onkin kiellettyä.

[/quote] 5-vuotias.

Vierailija
8/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:50"]Argh...on aina yhtä ihanaa tehdän näiden lapsellisten työt siinä oman työn ohessa ja ottaa kiukuttelut lapselliselta työntekijältä, kun niitä töitä ei ole tehty tismalleen samalla tapaa kuin hän on niitä hoitanut.   [/quote] Jep. Ja lakkohan on juuri näiden alullelaittama, joilla on lapsia. Muilla ei ole ollut mitään tekemistä sen kanssa.

[/quote] Mikä lakko?

Vierailija
9/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin päiväkodista, että millaisia varahoitojärjestelyjä on ja olisiko kenenkään mahdollista ottaa 5-vuotiasta päiväksi hoitoon. Maksaisin jotain kulukorvausta tai tarjoaisin yökyläilymahdollisuutta vastineeksi, samalla tutustuisi pk-kavereiden perheisiin ja voisi vaikka saadakin niitä turvaverkkoja.

Vierailija
10/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:50"]Argh...on aina yhtä ihanaa tehdän näiden lapsellisten työt siinä oman työn ohessa ja ottaa kiukuttelut lapselliselta työntekijältä, kun niitä töitä ei ole tehty tismalleen samalla tapaa kuin hän on niitä hoitanut.   [/quote] Jep. Ja lakkohan on juuri näiden alullelaittama, joilla on lapsia. Muilla ei ole ollut mitään tekemistä sen kanssa.

[/quote]

Jep. Ja juuri nämä eivät sitten voi tehdä tilanteelle mitään?! esim. tehdä niitä tunteja sisään. Eihän he voi tilanteesta vastuuta ottaa kuin naureskelemalla työkavereille! 

Vierailija
11/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että soittaa Sipilän töihin.

Vierailija
12/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on asiat liian hyvin. Terveisiä vaan työttömältä työnhakijalta. Joka työpaikkaa haettu 50-200 hlöä mitä myös minä oon hakenu. Te keillä on se työ niin alatte lakkoilla. Voisin vaihtaa paikkaa milloin tahansa.

Vierailija
13/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei tosiaan ole työkaverisi asia. Mutta suosittelen keskustelemaan asiasta heti esimiehesi kanssa. Työpaikasta ja esimiehestä riippuen sulla on seuraavat vaihtoehdot
- teet tunnit sisään kuten työkaveri ehdotti ja pidät perjantaina vapaapäivän
- otat perjantaiksi vuosilomapäivän
- otat perjantaiksi palkatonta vapaata
- otat lapsen mukaan töihin

Vierailija
14/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas kismittää kun meillä on perjantaina ison projektin deadline (koulujuttuja) ja meitä olisi paikalla kaksi esittämässä ja viimeistelemässä työtä, kun ryhmän muilla on tämä etteivät saa lapsiaan muka hoitoon mihinkään.

Ei siinä mitään, ehdotettiin että tehtäisiinkö tehtävää sitten nyt viikolla koulun jälkeen, niin ei kelpaa kun lapset pitää hakea sieltä päikystä ja pitää ehtiä viettämään aikaa perheen kesken.

Argh! Anteeksi nyt vain, mutta en koskaan ala enää mihinkään projektihommiin perheellisten aikuisopiskelijoiden kanssa (ja niillä lapsettomillakin tuntuu aina olevan töitä/miehen kanssa juttuja yms.)

Tavallaan kyllä ymmärrän, mutta jumalauta. Muutenkin tämän koko projektin ajan on ollut kauheaa venkoilua kun ei koskaan ehdi pitämään kiinni sovituista tapaamisista eikä koulun jälkeen ole koskaan aikaa.

Ja opettaja ymmärtää, koska on itsekkin lapsellinen henkilö.

Vierailija
15/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:06"]

Sano että soittaa Sipilän töihin.

[/quote]

Onko pakko olla noin lapsellinen?! Sano nyt vielä, että tässä lakkoillaan työntekijöiden eduksi. :D

Lumedemokratia<3

Näin typerää järjestelmää kannattavan ja äänestävän täytyy olla tyhmä kuin saapas.

Ja nyt tämä tyhmä kansa lakkoilee. <3 Lakkoissa, jotka naamioidaan tyhmille nähtäväksi jäsenistön puolustamiseksi, mutta kyseessä on suurimman parlamentin ulkopuolisen valtapalikan mureneminen, niin siitä osoitetaan mieltä, ei mistään muusta.

Vierailija
16/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika.. Ja kuka sanoo, että kiukuttelee tekemättömistä töistä työkaverille. Ei sen työkaverin niitä tarvitse tehdä, kun ap tekee sitten tunnit takaisin ja työt itse, jos ei muuten, niin jättää vaikka ruokatunnit pitämättä.

Ja ei kai kukaan todellakaan kysele lapsen päiväkotikavereiden vanhemmilta mitään hoitojuttuja, ihan ventovieraita ihmisiä ja lapsikaan vielä tunne päiväkotikavereitaan kunnolla, kun on äskettäin muutettu tänne. Ei niitä turvaverkostoja muutamassa viikossa rakenneta..

Vierailija
17/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:10"]

Minua taas kismittää kun meillä on perjantaina ison projektin deadline (koulujuttuja) ja meitä olisi paikalla kaksi esittämässä ja viimeistelemässä työtä, kun ryhmän muilla on tämä etteivät saa lapsiaan muka hoitoon mihinkään.

Ei siinä mitään, ehdotettiin että tehtäisiinkö tehtävää sitten nyt viikolla koulun jälkeen, niin ei kelpaa kun lapset pitää hakea sieltä päikystä ja pitää ehtiä viettämään aikaa perheen kesken.

Argh! Anteeksi nyt vain, mutta en koskaan ala enää mihinkään projektihommiin perheellisten aikuisopiskelijoiden kanssa (ja niillä lapsettomillakin tuntuu aina olevan töitä/miehen kanssa juttuja yms.)

Tavallaan kyllä ymmärrän, mutta jumalauta. Muutenkin tämän koko projektin ajan on ollut kauheaa venkoilua kun ei koskaan ehdi pitämään kiinni sovituista tapaamisista eikä koulun jälkeen ole koskaan aikaa.

[/quote]

Kyllä sinäkin ymmärrät sitten kun kasvat aikuiseksi, että maailma ei voi pyöriä pelkän työn ja koulun ympärillä. Ne joustaa jolle työ on tärkein ja haluavat välttämättä parhaan mahdollisen arvosanan.

Vierailija
18/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:10"]Minua taas kismittää kun meillä on perjantaina ison projektin deadline (koulujuttuja) ja meitä olisi paikalla kaksi esittämässä ja viimeistelemässä työtä, kun ryhmän muilla on tämä etteivät saa lapsiaan muka hoitoon mihinkään.

[/quote]

Haistapa hikipinko paska! Ne lapset sattuu olemaan niitä tulevaisuuden osaajia ja sinunkin elättäjiäsi vaikka kuinka pinkoilisit nyt korkeakoulussa.

Vierailija
19/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu niin..perjantaina juoksee taas toimiston täydeltä iidaliinoja ja nicopettereitä. Ihan kuin kesälomien aikana ei siitä oisi saatu tarpeeksi. "Hei kuule kun mulla on palaveri niin katotko mun tyttöä sen aikaa?" En vittu kato, ota se mukaan

Vierailija
20/20 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:10"]

[/quote]Tämän takia juuri minunkin opiskeluni takkuaa, kun opettajille ei millään sovi, että perheellisenä tekisin ryhmäjutut yksin.

t. perheellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi