Olen yh ja aika helvetin ylpeä siitä!
Ei ole todellakaan ollut helppoa mutta hyvin ollaan pärjätty lapsen kanssa kahdestaan.
Lapsi ei siis ole missään tekemisissä isän kanssa, isää ei kiinnosta.
Olen ollut lapsen syntymästä asti kahdestaan lapsen kanssa ja tuntuu etten edes osaisi jakaa lapsen hoitoa jonkun muun kanssa.
Aluksi tietysti toivoin että mies muuttaisi mielensä mutta nykyisin pärjäämme paremmin kuin hyvin!
Ei, en etsi itselleni miestä tai ole epätoivoinen alkoholisoitunut lumppu, vaan tavallinen sinkkuäiti joka rakastaa omaa lasta ja haluaa luoda omaa uraa. En tarvitse ketään maksamaan viuluja lapsestani, en elä tuilla.
Kaikenkaikkiaan meillä menee loistavasti. Lapsi on onnellinen, sukuni on ollut tukenamme aina.
Päätin kirjoittaa tänne kun tänään tuntui erityisen ihanalta herätä lapsen kanssa kahdestaan ja viettää ihan rauhallinen aamu. :)
Mukavaa maanantaita ja viikkoa kaikille!
Kommentit (17)
Monella yksinhuoltajalla on parempi tukiverkosto kuin naimisissa olevalla perheenäidillä.
Hienoa että pärjäät, mutta olla ylpeä siitä että on yh?
Lapsi on tietenkin yhtä iloinen isättömästä elämästään. Varmasti hehkuttaa onnellisuuttaan sosiaalisessa mediassa . Ei edes ottaisi isää, vaikka ilmaiseksi saisi, kun äidin kanssa kaksistaan on niin ihanaa. Isovanhemmat, sukulaiset, ystävät, kummit ja kummin kaimat korvaavat sen riemun, kun isän uniseen partaan aamulla hykerrellään salaisuudet ja isä nappaa lapsen kainaloon sanoen: Mennääs kuule keittämään aamukahvit ja yllätetään äiti.
Isä, minulla on vieläkin ikävä sinua ja noita aamuja! Ehdit olla ihana ukki hetkisen ja lapseni vieläkin muistavat sinut, vaikka ovat jo isoja. Kiitos sinulle sinne jonnekin!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:20"]Lapsi on tietenkin yhtä iloinen isättömästä elämästään. Varmasti hehkuttaa onnellisuuttaan sosiaalisessa mediassa . Ei edes ottaisi isää, vaikka ilmaiseksi saisi, kun äidin kanssa kaksistaan on niin ihanaa. Isovanhemmat, sukulaiset, ystävät, kummit ja kummin kaimat korvaavat sen riemun, kun isän uniseen partaan aamulla hykerrellään salaisuudet ja isä nappaa lapsen kainaloon sanoen: Mennääs kuule keittämään aamukahvit ja yllätetään äiti.
Isä, minulla on vieläkin ikävä sinua ja noita aamuja! Ehdit olla ihana ukki hetkisen ja lapseni vieläkin muistavat sinut, vaikka ovat jo isoja. Kiitos sinulle sinne jonnekin!
[/quote]
Niin no en voi tässä isäksi lapselleni muuttua enkä sille voi mitään että isänsä ei pidä yhteyttä. Yritän parhaani tehdä lapseni onnelliseksi niillä eväillä mitä minulle suodaan.
"Helppoahan sinulla on". No ei ole helppoa. Mutta pärjään silti enkä vaihtaisi tätä elämää lapsettomaan. :)
Ap
Miten sinä olet ylpeä siitä, että lapsella ei ole isää elämässä?
M39
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:26"]Miten sinä olet ylpeä siitä, että lapsella ei ole isää elämässä?
M39
[/quote]
Edelleen, en voi lapselleni isäksi muuttua. Olen ylpeä siitä että olen lapsen kanssa kahdestaan pärjännyt.
Onko siinä mielestäsi jotain väärää? Onko minun vikani ettei lapsen isä halua olla lapsen elämässä?
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:51"]
Hienoa että pärjäät, mutta olla ylpeä siitä että on yh?
[/quote]Miksi alapeukkuja? Mun mielestä hienoa, että pärjää YHna ja siitä voi olla ylpeä, mutta mun mielestä YHna oleminen ei oo mikään erityinen ylpeydenaihe. Onko se teistä? Ei siinä mitään hävettävääkään oo, mutta että ihan ylpeä?
Kuitenkin olet "helvetin ylpeä" isättömyydestä. Onko lapsesikin? Sitä lapsen näkökulmaa mietiskelen ja niitä isä-kokemuksia, joita ei koskaan tule. Varmasti teet parhaasi ja elämänne on mukavaa. Isättömyys ei määritä koko elämää ja yksinhuoltajan lapsista tulee ihan yhtä hyviä aikuisia kuin kahden vanhemman kodeistakin. Ei isää on varmasti parempi kuin huono isä. Mutta ylpeillä sillä? Ja samalla väheksyä oman lapsensa menetettyjä kokemuksia, joita lapsikin joutuu miettimään ainakin juhlapyhinä.
Ole reilusti onnellinen omasta pärjäämisestäsi, mutta anna lapsellesi mahdollisuus surra olematonta isäänsä ja ole tukena. Älä koskaan väheksy lapsesi isää, ainakaan hänen kuullen. Onhan puolet lapsestasi myös siittäjästä, eli parjatessasi häntä loukkaat myös lastasi.
Onnea vaikealla tielläsi!
Mitaliko pitäisi postissa laittaa, kun otat vastuun omistä henkilökohtaisista arvovalinnastasi?! Entä lapsen tietoisuus isästä, oikeus isän puoleiseen sukuun?!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:26"]Miten sinä olet ylpeä siitä, että lapsella ei ole isää elämässä? M39 [/quote] Edelleen, en voi lapselleni isäksi muuttua. Olen ylpeä siitä että olen lapsen kanssa kahdestaan pärjännyt. Onko siinä mielestäsi jotain väärää? Onko minun vikani ettei lapsen isä halua olla lapsen elämässä? Ap
[/quote]
Miten sinä olet ponnistellut sen eteen, että isä olisi mukana lapsen elämässä vai oletko vain ominut lapsen automaattisesti itsellesi?!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:26"]Miten sinä olet ylpeä siitä, että lapsella ei ole isää elämässä? M39 [/quote] Edelleen, en voi lapselleni isäksi muuttua. Olen ylpeä siitä että olen lapsen kanssa kahdestaan pärjännyt. Onko siinä mielestäsi jotain väärää? Onko minun vikani ettei lapsen isä halua olla lapsen elämässä? Ap
[/quote]
Pystytkö lapsellesi tunnustamaan, et "Olen muuten todella ylpeä siitä, ettet ole isäsi kanssa missään tekemisissä"?
M39
En voisi olla ylpeä siitä että olisi tehnyt niin huonon valinnan kun olisin tehnyt lapsen miehen kanssa joka ei halua olla isä. Lapsesi kärsii ja tulee kärsimään siitä aina.
Täällä on toinen ylpeä! En ole ylpeä siitä että lapseni ovat täysin isättömiä, vaan siitä että pärjäämme hienosti kuitenkin! Lapsilla on kaikki hyvin,minulla on,niin en voi valittaa. Ja ihanaa rauhallista aamua vietimme myös täällä. Tsemppiä sinne! :)
Kaikkea hyvää APlle. Minä haluaisin olla lapseni kanssa kahden ja kasvattaa hänet kunnon ihmiseksi. Äitinsä on tekouskovainen ja tekopirteä valehtelija. Toivon että hän lähtee pois maasta lopullisesti.
En ole missään vaiheessa sanonut että olen ylpeä siitä että lapsella ei ole isää elämässä.
Miehellä ei ole kuin yksi sisko elossa eikä hänkään halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa.
En ole ominut lasta itselleni, aluksi yritin suostutella miestä edes tapaamaan lasta joskus mutta mies katkaisi välinsä kokonaan.
Olen kyllä tehnyt voitavani että lapsella olisi isä.
Lapsi tietää kuka hänen isänsä on enkä puhu isästä mitään pahaa lapselle.
Hienoa että ihmiset alkavat heti tulkita omiaan ja yhtäkkiä olenkin hirviöäiti joka on vienyt lapsen isältään yms.
Olen silti erittäin ylpeä että olemme pärjänneet olosuhteet huomioon ottaen.
Ap
Helppo se on sulla jolla on sukua tukena. Kaikilla sitä ei ole