Apua kaivataan, talon myynti
Meillä on välittäjällä myynnissä omaktitalo, koska olemme itse muuttaneet ulkomaille. Talo on myynnissä Etelä-Savossa, keskellä kaupunkia, Saimaan rannalla. Iso v. 1975 valmistunut, kunto hyvä, alakerta pienen pintaremontin tarpeessa, yläkerta (myös. mm. keittiö) tasokkaasti remontoitu 2004-2005. Arkkitehdin suunnittelema avara ja käytännöllinen talo, hyvin pidetty ja hieno piha. Näkymät järvelle. Palvelut lähellä.
Alkuun katsojia kävi, yelisiä näyttöjä ei välittäjä ole vielä pitänyt. Yksi perhe ollut enemmän kiinnostunut, muut eivät syystä tai toisesta. Nyt mietityttää, että kannattaisiko myynti lopettaa talveksi, aloitimme syyskuussa ja annamme olla vielä ainakin tämän kuun loppuun. Kommenttia?
Olemme harkinneet talon vuokraamista joksikin aikaa, kun kauppa ei tunnu käyvän ... Mitä te tekisitte ?
Kommentit (21)
täällä maalla. Talo on hyväkuntoinen, uuhdenko, järven rannalla mutta hieman pieni nyky ihmisten vaatimuksille. He ovat kokeillee useita eri välittäjiä isoja ja pieniä. Nyt viimeksi vaihtoivat skv:lle ja yllättäen on alkanut taas näytöissä käydä väkeä ja yksi perhe kävi juuri kuulemma kolmatta kertaa ja ovat jättäneet tarjouksen. Eräs pikku välittäjä sai kuukauden aikana vain yhden perheen liikkeella. Suosittelen siis välittäjän vaihtoa!
Analysoikaahan nyt tätä vielä viisaat ystävät :-)
Kohdenumero: 2412435, etuovi.com
Minä olen vähän pettynyt kiinteistövälittäjämme otteeseen ja asenteeseen, en firmana niinkään SKV:hen. Kiinteistövälittäjän vaihdos voisi olla kyllä järkevä kokeilu. Myydä haluamme nimittäin mielummin kuin vuokrata, mutta toisaalta tyhjänä taloa ei viitsisi seisottaa ja jotain vuokratuloa kaipaisi, kun kulut juoksevat ...
En tunne yhtään seudun hintatasoa mutta näin yhtäkkiä tuntuisi että hinta on aika kova kun tontti on noin pieni ja vuokrattu. Tosin onhan siinä omaa rantaa. Vaikea sanoa. Minusta se oli oikein mukavan oloinen.
Minun yksinkertainen mielipiteeni on, että talolla on liikaa hintaa. Vertaapa vaikka muihin myynnissä oleviin taloihin samassa kaupungissa, niin huomaat että suurinpiirtein samankokoisia on tarjolla halvemmalla ja jotkut näkyivät olevan vielä uudempia (mm. Rantakylässä ja Orijärvelläkin saa Mikkelissä jopa uudempia taloja samaan hintaluokkaan ja Orijärvi taitaa maineeltaan olla enemmän luxusta kuin esim. Tuppurala) Kun perhe lähtee etsimään taloa, niin vaikka talo sijaitsisi Saimaan rannalla ei siitä veden läheisyydestä kuitenkaan välttämättä haluta kuitenkaan maksaa , enkä usko että monetkaan ovat kovin kiinnostuneita siitä, onko talo arkkitehdin suunnittelema vai ei. Tärkeintä ostopäätöksen tekemisessä lienee kuitenkin asunnon koko ja sopiminen perheasumiseen+ miten kaukana koulut, kaupat jne ovat. Mukavan näköinenhän tuo teidän talo kyllä on.
Omakotitaloa ei myydä hetkessä vaan saattaa mennä esim. vuosi. Jos haluatte nopeammin talon kaupaksi niin todellakin kannattaa harkita hinnanalennusta. Tsemppiä asuntokauppaan!
Kiitos kommenteista. Hinnan pieni pudotus on käynyt mielessä, mutta koska emme ole taloa vielä kauaa myyneet ja koska:
- koulut, päiväkodit, kaupat ovat todella lähellä ja keskustakin kävelymatkan päässä, uimaranta, hiihtoladut, kuntopolut ja tasokkaat leikkipuistot nenän alla
- talo on huomattavasti isompi kuin saman hintaiset muut myytävänä olevat
- talo on erittäin hyvässä teknisessä kunnossa, ammattilaisten " kartoittajien" mukaan jopa paremmassa kuin moni 20 vuotta uudempi
- talossa on jäljellä enää " halpaa" pintaremonttia, kalleimmat (mm. keittiö, molemmat vessat, ison eteisaulan laatoitus ja lattialämmitys ...) on tehty tasokkaasti pois parin viime vuoden aikana
emme ole hintaa vielä suuressa määrin valmiita pudottamaan.
Onko teidän mielestänne välittäjät profiloituneet? Erityisesti Mikkelin seutua tuntevat, auttaisiko välittäjän vaihto?
Myyntiaika saattaa olla pitkäkin siksi mietimmekin, että pitäisikö välittäjän vaihtoa kokeilla nyt kuun vaihteessa.
Onko muita ideoita ?
Entä jos päädymme vuokraamaan, mikä voisi olla sellainen summa, jolla hyvät vuokralaiset saisimme ? Mitään keskiverto neliövuokraa ei kannata käyttää, pompsahtaa aika kovaksi 246 asuinneliöllä :-)
En ikipäivänä maksaisi talosta lähellekkään teidän hintapyyntiä. Talo ei ole rantatontilla ja tontti onnettoman pieni vuokratontti. Maisemat ei ole mitenkään erikoiset. Talon pohja on huono, omalle rakennusajankohdalleen tietty tyypillinen. Keittiö " rivarikeittiö" ... Hintaa vai järkiperäisemmäksi jos haluatte päästä talosta eroon ennen hintojen laskua.
hei,
mun mielestäni autotallin pitäisi olla mukana tuossa Prustietojen kuvaus litaniassa 4h+k+khh+tkh+työtila+s+varasto. Nyt sen olemassaolo on vain kuvauksessa ja lisätiedoissa pinta-alasta.
Autotallin arvo on helposti kymppitonni, enemmänkin, jos siinä on lämmin verstastila. Kertokaa myös, monelleko autolle se on. silloin voi löytyä kiinnostneitsa
Voisi myös kertoa, missä on kevytrakenteisia seiniä - esim. saako keittiön ja eteisen/olohuoneen/ruokailutilan avoimeksi halutessaan.
Kyllä musta hintataso on Mikkeliin liian korkea, seutu ei kuitenkaan ole niin vetovoimaista kuin pk-seutu tai vaikka Oulu. Jos tiputatte hinnaksi 269 tai 259 saatte heti uusia kiinnostuneita - Etuoven hakurobotteihin kun määritellään hintakatto, ja se on usein tasakymmen :-)
Millainen sopimus teillä on välittäjän kanssa? Huomaattehan, että voi olla vaikeaa/mahdoton kesken sopimuksen vaihtaa välittäjää. Itse myytiin rivarikolmio, hyväkuntoinen yms. kaikki oikeastaan ok, eikä hintakaan " paha" , kuitenkin meni 3 kk aikaa, sillä alussa vapautumiseen oli aikaa 5 kk. Samalla välittäjällä oli, eli ei meillä ainakaan se " haitannut" . Hintaa pudotimme 5000 ¿, jonka olisimme alkuhinnastakin voineet heti pudottaa ts. olisimme hyväksyneet sellaisen tarjouksen. Sitten kun hp. oli 5000 ¿ alhaisempi, niin ostaja ei tinginyt yhtään eli saatiin se, mihin alunperinkin oltais tyydytty hyvin. Markkinoille tulee koko ajan uusia ostajia, ja heillä voi olla nyt esteenä edes katsomiselle se, ettei oma ole myyty: meidän asunnonostaja oli myynyt oman asuntonsa pari päivää ennen meidän asunnon ostoa, eikä ollut kuulemma edes huomannut meidän asunnon olleen myynnissä. Hinta kohdilleen eli ei tinkausvaraa (ainakaan juurikaan), niin kyllä se ostaja vielä tulee, aikaa se voinee viedä jonkin aikaa silti.
Palautteesta. Olette Ihania :-)
En ollut edes huomannut, että lämmin autotalli ei käy ilmi tosiaankaan perusteidoissa.
Hintapyyntimme perustuu 5 välittäjän arvioon. Saimme kaikki hintapyyntiarviot välille 270 000- 285 000. Tällä sijainnilla ei ole usein mitään mynnissä ja kyseessä on kuitenkin järvi (Suomen suurin ;-), jossa mm. mahdollisuus veneillä, uimaranta ja vartioidut laiturit ihan vieressä, kelkkareitit jäällä, hiihtoladut sekä jäällä, että talon vierestä maalla jne. jne. Kaupungin keskustaan 2,5 km, bussipysäkille 100 m. jne. Isot marketit ja muita palveluita sekä business park vajaan 1 km päässä.
Näitä varmaan kannattaisi lisätä ja tarkentaa ilmoitukseen vai tuleeko tämä esille mielestänne ilmosta?
Olemme kyllä valmiit tiputtamaan hintaa 6000 eurolla ja silloin tinkimisvaraa ei ole kyllä enää mahdottomasti, mutta pikkaisen kuitenkin. Luuletteko että kannattaa?
Mitä välittäjään tulee niin sopimuksemme loppuu kuun lopussa, teimme lyhyen. Ajattelimme välittäjän vaihtaa, jos tarvis on. On vähän persuuksille potkittavaa tyyppiä ja minusta esim. juuri ilmoitus ei anna kaikkea olellista tietoa mikä välittäjällä kyllä pitäisi olla.
Itsekin olen Tuppuralan tyttöjä alunperin ja kyllä hinta on kova. Talo on vanha, ts. runko, vaikka pintaremonttia on tehtykin. Itse asiassa talo on valmistunut minun syntymävuotenani :)
Teillä on vuokratontti ja jos mietit, niin ihan upouuden talon saa samalla hintaa. Esimerkiksi meidän hyvä tuttavapariskunta rakensi juuri 190 neliöisen siporex-kivitalon ja hintaa tuli 220 000 euroa. Eli miksi kukaan (tai en ainakaan minä) maksaisi 31 vuotta vanhasta ikkuna-, putki- katto- (kuvan perusteella tasakattoinen talo), öljylämitys(?)remonttia vailla olevasta enempää?
Onhan Graanilla hyvät palvelut, keskustaan lyhyt matka jne, mutta autoilla ja busseilla pääsee.... Ja onhan Tuppuralalla maineensa :)
Itse pudottaisin hp:n 25 000 euroa, jos oikeasti haluaisin nopeasti talosta eroon.
Pistäisi vuokralle. Esim. vuokrasimme oman rivikotimme 2001-2002 1000e/kk. Jos kiinnostaa tarkista kaupunkinne vuokravälittäjältä hintataso ja kysyntä.
Anna02:
Itsekin olen Tuppuralan tyttöjä alunperin ja kyllä hinta on kova. Talo on vanha, ts. runko, vaikka pintaremonttia on tehtykin. Itse asiassa talo on valmistunut minun syntymävuotenani :)Teillä on vuokratontti ja jos mietit, niin ihan upouuden talon saa samalla hintaa. Esimerkiksi meidän hyvä tuttavapariskunta rakensi juuri 190 neliöisen siporex-kivitalon ja hintaa tuli 220 000 euroa. Eli miksi kukaan (tai en ainakaan minä) maksaisi 31 vuotta vanhasta ikkuna-, putki- katto- (kuvan perusteella tasakattoinen talo), öljylämitys(?)remonttia vailla olevasta enempää?
Onhan Graanilla hyvät palvelut, keskustaan lyhyt matka jne, mutta autoilla ja busseilla pääsee.... Ja onhan Tuppuralalla maineensa :)
Itse pudottaisin hp:n 25 000 euroa, jos oikeasti haluaisin nopeasti talosta eroon.
Hyviä asioita toit esille. Katto on pulpetti, ei siis tasakatto. Vesi valuu loristen alas ja lumet myös ihan niin kuin näkyvissä harjoissakin. Katto on myös remontoitu 1999. Perusparannusmielessä ei siis siinä mielessä, että olisi vikaa.
Putket on tarkistettu ja remonttia ei tulossa. Tarkistutimme itse ennen ostoa. Oikein tehtynä putket kestävät (siis oikein eristettynä lähinnä) ja taas väärin eristettynä voivat olla remontin tarpeessa paljon aiemmin. Ikkunat eivät vaadi remonttia, voi tietysti vaihtaa, jos joku haluaa.
Minusta Tuppurala ei ole vain ne vuokratalot, vaan myös todella rauhalliset omakotitalokadut kuten vaikka Verkkokuja, Onkikatu. Tuulastie ... Täällä maailmalla tämä asia korostuu muuten vielä enemmän: huonolla alueella hyviä katuja ja hyvillä huonompia ...
Tuttavapariskuntanne on todellakin halvalla rakentanut. Kateeksi käy. Onko tossa siis mukana pihat ja liittymät ja tontti ja kaikki? Tosi kiva kuulla, että tuohon voisi pystyä, joskus siporex-talon rakentamista haaveilemme ... mutta emme valitettavasti Mikkeliin.
On varmasti totta, että saatamme joutua laskemaan hintaa. Emme kyllä 25 000 kuitenkaan, sitten otamme vaikka ne vuokralaiset. Se hinta ei ole sitten enää kyllä linjassa kadulla toteutuneiden kauppojen eikä minkään muunkaan kanssa. Ei edes välittäjä suosita niin alas pudottamaan vaikka heillä on tietysti intressi myydä mahdollisimman nopeasti. Mutta jossakin välillä
259 000-269 000 talon hinta varmaan liikkuu.
Tästä opimme myös sen, että etsimme samalla tavalla ajattelevaa ostajaa kuin me itse ja myös sellaista joka ymmärtää ne kohteen oikeat tiedot: uusi talo voi olla huonosti tehty ja 70 luvulla on hyvinkin voitu rakentaa paremmin kuin esim. 80 luvulla ja 90 luvun alussa. Tapauskohtaista ja aika vaikeaa.
Mitä tulee vuokratonttiin niin sehän on ostettavissa omaksi, jos niin haluaa. Aikaisemmin viitatuissa Orijärven taloissa on muuten isossa osassa vuokratontti. Taitaa olla valtaosassa mikäli oikein muistelen. Ja yksi tällä hetkellä siellä myytävänä olevista on ollut myynnissä jo vajaan 3 vuotta. Itse kävimme taloa myös katsomassa ja esim. ilmanvaihtotekniikka on talossa vanhanaikaisempi ja laaduttomampi kuin meidän tässä myytävänä olevassa. Niitä asioita kun on monia ... uusissa ja vanhoissa.
Emme muuten möisi taloa, jos olisimme palaamassa Mikkeliin. Mutta paluu on erittäin epätodennäköistä :-( Ja täällä maailmalla olemme nyt ainakin vielä n. 3 vuotta.
Tuo 220 000 uudesta siporex-talosta on talon hinta. Ei siis sisällä tonttia, siksi juuri tämän kerroinkin, koska teilläkään ei taloa ostaessa saa maata. Tuo hinta ei myöskään sisällä pihan istutuksia. Ja siis talo tehty pääosin itse, minimimäärä ulkopuolista työvoimaa.
Älä nyt loukkannu, ihan ystävällismielisesti sanon, mutta minusta sinun tekstissäsi tulee esille se klassinen omaan kotiin rakastuminen. Eli kun se on itse kunnostettu ja siinä on asuttu ja siihen on kiinnitty niin sitä jotenkin sokaistuu ja ajattelee, että " meidän koti on ainakin niin ja niin arvokas" . Mutta kannattaa tosiaan ehkä laskea hintaa tai miettiä vuokrausta. Itse olen juuri muuttanut takaisin ulkomailta Suomeen ja kokemuksesta voin sanoa, että luotettavan vuokralaisen isoon ja kovan vuokran taloon saa useimmiten helposti firmojen kautta. Eli jos joku mikkeliläinen firma on ottanut toisesta yksiköstään ulkomailta perheellisen komennukselle ja firma on vuokran maksajana. Tarjoa taloa vuokralle firmojen itranettiin. En nyt viitsi mainita Mikkelin alueen tällaisia firmoja, keksit ne kyllä itsekin. Yhden nimi alkaa S:llä, yhden M:llä ja yhden A:lla, noin vinkiksi :)
Ei, en loukkaannu. Tuota olemme paljon miettineet itsekin. Tiedän, että se oma koti on kullan kallis :-)
Me emme kyllä ennättäneet liiemmin kiintyä kotiimme, asuimme siinä fyysisesti vajaan 1,5 vuotta ennen tänne muuttoa :-( Ja poissa olemme olleet jo yli puoli vuotta ja talo vaikka oikeasti hyvä onkin on nyt lähinnä huoli ja ylimääräinen kulu. Hyvä aikomus oli jäädä pysyvämmin Mikkeliin ja siksi sijainti oli tärkeä kriteerimme.
Hintaa olemmekin siksi todella yrittäneet löytää ja välittäjiltä kyselleet ja toteutuneisiin hintoihin tutustuneet. Olemme myös muodostaneet hintaa niin, että meidän kauppahintamme + selkeät remontit (lähinnä keittiö, lattioiden laitot, vessojen kaakeloinnit, pelkät materiaalit, työt on teetetty tutilla alan ihmisillä). Emme siis huomioineet mitenkään asuntojen hinnan nousua emmekä kaikkea remonttia. Tähän sitten kuiteniin " päälle" vielä välittäjän palkkio. Silloin liikutaan hinnassa, millä asunnosta olemme valmiit luopumaan. On alle nykyisen pyyntihinnan ja alle kaikkien välittäjien ehdottaman pyyntihinnan.
Ymmärrän vertauksesi siporex-taloon, mutta kolikon kääntöpuoli on se, että ne pihat ym. täytyy laittaa (harvoin kuluna pelkästään istutettavat puskat, nimimerkillä kokemusta on) ja johonkin se talo on pystytettävä, joten kyllä se hintaryhmä on sitten kuitenkin monasti ehkä toinen. Nyt jos tavoittelemme hntaryhmää 255-265 niin kyllä uudehko vastaavan kokoinen talo on vähintäänkin sen reilun 300, ihan jo etuovi.cominkin perusteella. ja ei sijaitse vielä tuolla hinnalla keskustan läheisyydessä, vertaa vaikka etuovi.comissa talo, jonka hp 450 000.
Kaupungilta tontin vuokraaminen ei ole ollenkaan pöllömpää itse asiassa. Tosin ei niitä tontteja hyvillä paikoilla juurikaan ole tarjolla vaikka itse talon rakentaisikin " edullisesi" . Me ajattelimme myös, että oma sen olla pitää ennen asiaan tutustumista. Ensinnäkin se on aika kohtuullisella hinnalla (hinta ei nimittäin tältä vuosituhannelta ollenkaan) lunastettavissa itselle ja toiseksi vuokra on varsin kohtuullinen ja sopimus piiiiiiitkä vieläkin. Meillä myös tontti rajautuu puistoon suurimmaksi osaksi mikä taas tarkoittaa sitä, että piha-alue todellisuudessa paljon suurempi. Mutta tämäkin asia selviää vasta paikan päällä eikä voi oikein kuvaukseen kirjoittaa ;-)
Yhteenvetona kuitenkin: Laskemme hintaa, pidämme edes ensimmäisen yleisesittelyn, tarkennamme myyntimateriaalia ja harkitsemme välittäjän vaihtoa.
Vuokraus on kyllä mielessä ja kohta pitäisi alkaa selvittämään. Siinä miinuksena on se, että myyminen on jossain vaiheessa edessä kuitenkin ja se, että vuokranantajan velvollisuuksien hoitaminen täältä käsin huolettaa. Kiitos yritysajatuksesta ja kaikki yritykset kyllä tunnistin! ;-)
Korkojen nousu on alkanut vaikuttaa hintoihin. Varsinkin kalliimmat omakotitalot eivät tunnu menevän kaupaksi missään päin Suomea. PK-seudulla taloja lahtee 15-20 % alle pyynnin. Teinä tinkisin ainakin 10 % heti pyyntihinnasta niin kiinnostusta alkaisi varmaan syntyä.
Hei! Me myimme Taloamme isossa kaupungissa (Tampereella) tasan puoli vuotta ja hinta tippui siitä mitä välittäjät ensin lupailivat n. reilut 60.000e talo oli täysin remontoitu eli vain seinät vanhaa, lisäksi v. 2005 rakennuttu piha sauna lämmin autotalli ym. Mutta se vuokratontti , vaikka se onkin ostettavissa silti et saa talostasi samaa kuin se olisi omalla tontilla... hinnasta pois n. 30.000e (isossa kaupungissa) ja kun talo tulee myyntiin ensinhän käyvät ne Tosi ostajat jotka ovat kiinnostuneet alueesta, talosta..kun aika kuluu aina on vaikeampaa myydä.
Oman kodin myyminen on vielä niin tuoreessa muistissa...
Hinnasta en osaa sanoa mitään koska en tunne Mikkelin hintatasoa. Mutta mielestäni myynti-ilmoituksessa voisi olla huom. enemmän kuvia. Ja etenkin niistä kalliisti remontoitavista paikoista kuten kph, wc, keittiö ym. Pari maisemakuvaa lisää (parvekkeelta järven suuntaan jne.) Videoesittely olisi loistava juttu.
Myimme oman asuntomme Huoneistokeskuksen kautta ja olimme tyytyväisiä. Kova välityspalkkio mutta saimme mitä pyysimmekin (ja pyysimme ns. ihan hyvin). Meidän ostajamme löytyivät 400 km päästä eli Huoneistokeskuksen verkosto toimi.
Itse uskon, että moni innostuu ja kiinnostuu juuri netin avulla. Itse en lähtisi innoissani katsomaan tuon ikäistä taloa mutta jos näyttäisi olevan remontoitu ns. omaan makuuni, voisin lähteä katsomaan työn jälkeä paikanpäälle. Ja ainakin näin uuteen omakotitaloon muuttaneena sitä kummasti arvostaisi vanhaa puutarhaa:)
Vuokrahommiin en lähtisi. Pelkäisin niitä potentiaalisia ongelmatilanteita ts. mistä löytäisi luotettavat vuokralaiset. Vuokralaisen asema kun on älyttömän vahva ja jos ongelmia tulee niin äkkiä on suru puserossa. Tosi karmeita esimerkkejä lähipiirissä. Hyviäkin vuokralaisia tietty on mutta mistäs löydät...
Tsemppiä! Kyllä se siitä:)
Sinänsä en moittisi että hinta on väärin asetettu, mutta todella korkeahan se on!
Kun korkojen ja öljyn hinnan nousu on päivittäin esillä radiossa ja lehdissäkin, niin ei se ainakaan kannusta sitoutumaan huikeaan lainaan. Lisäksi miinusta monille ostajille on (kröhöm, ainakin meille oli) tässä siksi tuo öljylämmitys.
Minulle tuo imestyi ruudulle oikeastaan vaan sellaisella huvikseen kaikki kohteet näyttävällä haulla, sillä hintakattoa kyllä tulee käytettyä etuovesta hakiessa!
Lisäksi kun on asettanut jonkun rajan mielessään, ei helposti edes ala ajatella niitä " vähäsen" yli meneviä, vaan tuijottaa sitä hintarajaansa.
Sinällään sillä hinnan pienellä alennuksella voisi kyllä olla oikeastikin merkitystä.
Minusta myös tuo keittiön malli oli selkeästi miinusta. Voihan se olla kivakin kun paikanpäällä kävisi katsomassa,mutta itse ottaisin kyllä tuon keittiön putkimaisuutta korostavan kuvan kokonaan pois netistä!
Muutenkin ehdottaisin parempia kuvia kohteesta. Myös siitä autotallista. Monesta " spurgummasta" kohteesta olen nähnyt houkuttelevammat kuvat ilmoituksessa.
Upealla paikallahan tuo on minunkin mielestäni ja kyllä tuo alue on tosiaan ihan eri juttu kuin se vuokratalorypäs joka alueen mainetta on joskus leimannut.
Jos olisin rikkaampi, olisin voinut ostaakkin tuon, tosin sillä edellytyksellä, että kylmiön kohdalta olisi voinut puhkoa keittiötä avarammaksi :)
Vielä minua kiinnostaa, että kuka välittäjä teillä on? (Meillä on oma menossa skv:lle myyntiin...)
Miusu, asuntokaupat juuri tehneenä. (oma vielä myymättä)
.. Että oli just kaupunkilehdessä että asuntojen myyntiajat Mikkelissä on pidentyneet ja edelleen pitenee..
Joskus on auttanut pelkästään välittäjän vaihto. Toisella välittäjällä saattaa esim. olla jo valmiina ostaja tai hoitaa muuten vain kaupan paremmin.
Oletteko harkinneet laskevanne hintapyyntöä, jolloin voisi löytyä uusia kiinnostuneita? Yleiset näytöt saattaa myös houkutella paikalle uusia ostajaehdokkaita.
Vuokraamista en suosittelisi, koska tiedän tapauksia, joissa vuokrarahat ovat menneet vuokralaisten tuhojen korjaamiseen tapauksissa, joissa omistajat ovat olleet ulkomailla työkomennuksella.
Jostakin luin vasta, että omakotitalojen myynti vaatii usein melkoisen monta näyttöäkertaa.