Käsin tiskaaminen vai tiskikone?
Meillä hajosi tiskikone ja uuden tuleminen kestää jokusen päivän. Nyt tosin olen miettinyt että tarvitaanko konetta ollenkaan. 6 henk perhe ja tiskiä toki tulee, mutta eipä tuo päivällisastioiden tiskaaminen vienyt aikaa kuin 20min. Sisälsi myös ruuanvalmistustavarat ei vain lautasia yms...
Olen myös ottanut tavaksi tiskata heti kattilat yms kipot ja kulhot joten vars. tiskivuori on maltillinen...
Miten muissa perheissä, kone vai käsin?
Kommentit (29)
Käsin. Kaksi aikuista, huuhdotaan kipot käytön jälkeen ja käytetään uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tiskikone tietysti ja yksin asun.
Häh. Itse tiskailin pitkän aikaa yksin, ihan turhaa minusta vaivautua käyttämään konetta kun heti safkaamisen jälkeen putsaa sen lautasen, mukin ja välineet. Menee pelkällä vedellä vallan mainiosti. Kestää ehkä 15sek.
Yusuf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskikone tietysti ja yksin asun.
Häh. Itse tiskailin pitkän aikaa yksin, ihan turhaa minusta vaivautua käyttämään konetta kun heti safkaamisen jälkeen putsaa sen lautasen, mukin ja välineet. Menee pelkällä vedellä vallan mainiosti. Kestää ehkä 15sek.
Huhhuh sitä bakteerien määrää ku huuhtelee aina vaan pelkällä vedellä astiat... Esim jonku liharuuan valmistamisen jälkeen. Astiat pitäisi pestä n. 65 asteessa ja siihen sopivalla aineella.
Yksinäinen ihminen pärjää kun tekee kukkasuihkupulloon fairyliuosta ja tiskaa heti syötyään.
Vierailija kirjoitti:
Konetiskiaine on vaarallista myrkkyä. Jääminä astioissa aiheuttaa pitkän ajan kuluessa mm. pahoinvointia, päänsärkyä, huimausta, ruuansulatus- ja aineenvaihduntaongelmia.
Sekä suolistosyöpää
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen ihminen pärjää kun tekee kukkasuihkupulloon fairyliuosta ja tiskaa heti syötyään.
Hyvä vinkki, kiitos. Menee heti kokeiluun :))
Käsin tiskatessa menee enemmän vettä. Asun yksin, mutta tulee tiskiä aika paljon, kun tykkään kokata ja on kaikenlaista kuppoa ja kippoa. Tiskikone meni rikki ja sen korjaaminen maksaa lähes saman verran kuin uusi, joten ajattelin ostaa uuden. En ole kuitenkaan saanut aikaseksi vielä ja kyllä tuo tiskaaminen jo kyllästyttää vaikka yhden ihmisen astiat vaan.
Voihanne tiskit pesettää vaikka kahdesti jos pelkää jäämiä? Pelkällä vedellä toinen kierros siis....