Onko 3,4km tarpeeksi liikuntaa per päivä?
Katsoin puhelimestani, että olisin liikkunut 3,4km/per päivä viimeisen vuoden aikana. Onko tämä mielestänne tarpeeksi vai olisiko syytä lisätä liikuntaa? :)
Kommentit (13)
Autolla, pyörällä, kävellen vai kontaten? Ei tuo kovin paljolta kuulosta, oli millä hyvänsä. Tavallisessa päivässä tulee käveltyä tuon verran helposti.
Onhan tuo tyhjää parempi terveysliikunnan kannalta. Oletan siis, että kyse on omin jaloin liikkumisesta, mutta hyvä olisi välillä tehdä jotain monipuolisempaakin, kuten lihaskuntotreeniä.
Juosten ihan hyvä, muuten aika vähäiseltä kuulostaa. Tietty tyhjää parempi, ja ehdottomasti hyvä, että liikunta on päivittäistä.
Pelkkä kävely ei hirveästi pidä kroppaa kunnossa. Tyhjää parempi toki.
Läskit lähiömammat taluttaa fifejään tuon 3.4km päivässä. Ei mitään merkitystä normaalikuntoiselle, paitsi raitis ilma, ellet ole ihan rapakunnossa.
Tuo 3,4km on siis pelkästään kävelyä ja juoksua, pyöräilen työmatkat ja sitä siis näköjään puhelimeni ei laske "liikunnaksi".. aika erikoista kyllä. Liikun siis vielä parisen kilometriä enemmän per päivä kuin mitä mittari ilmoittaa.
-ap
Ja kerran viikossa ohjelmassa on minulla n. tunnin pyörälenkki, johon kuluu yleensä n. tunti. Juoksukin olisi vrm ihan hyvästä jos ehtisi/jaksaisi lähteä sitäkin tekemään välillä ;)
-ap
korjaus: siis 20 km pyörälenkki johon kuluu aikaa n. tunti :)
-ap
Mä oon jostain laihdutus/terveyslehdestä lukenut,että 30min/pv pitää liikkua vähintään.
Ihan Applen omaa Terveys-sovellusta käytän, sillä se toimii huomaamattomasti taustalla ilman että tarvii miettiä et "onko se aktiivisuussovellus nyt varmasti päällä" :) Tämä sovellus siis mittaa liikunnan määrän aselten perusteella, joten varmaan sen takia se ei pyöräilyä pysty mittaamaan ilman GPS:n olemista päällä. Muutoin liikkuessani käytössä on joko Runtastic tai Endomondo.
-ap
Aika vähän, mulla vuoden keskiarvo (kävely) lähes 8 km päivässä tän päivän tietojen mukaan. Ja mulla oli sentään keväällä 6 vk jalkakin paketissa eli tuli pitkä tauko missään jaloilla tehtävässä liikkumisessa.
Milläs oot liikkunut?