Joulukuusi
Kommentit (13)
Molemmat.Pikkujoulukaudeksi tekokuusi ja sitten omasta metsästä kotiin joulunpyhiksi.
Aattoaamun perinteisiin kuuluu käydä varastamassa joulukuusi, aito
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mailta löytyykin aina varsin hyviä kuusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mailta löytyykin aina varsin hyviä kuusia.
Tykkäätsä
Sama muovinen ollu jo yli 15 vuotta.
Aito. Paikalliselta torilta käydään aina hakemassa. Maalta itse kotosin ja nyt komppaan heitä. Se tuoksu ja tunnelma...Se kuitenkin komppaa sen kuusen riisumisen ja ehkä jopa juhannuksena löytyvien kuusenneulasien:)
Tekokuusi yläkertaan ja aito alakertaan. Tekokuusi sotkee vähemmän yläkerrassa ja portaikossa, mutta aito kuusi tuo enemmän tunnelmaa alakerran olohuoneeseen.
Mulla on jo! Hain kellarista 30 vuotta vanhan tekokuuseni ja läväytin sen täysin stressittömästi auki. Itsenäisyyspäiväksi Suomen liput ja muutama kynttilä.
Joulun mentyä pussiin ja kellariin ja taas säästyi rahaa ja vaivaa sekä jätehuoltokuluja.
Miksi se joulukuusi pitää nykyään tuoda jo kuukautta aikaisemmin? Perusteluksi ei riitä, että saa kauemmin nauttia kuusesta, koska tämän myötä se ollaan heittämässä pellolle/varastoon jo joulunpyhien jälkeen. Kun perinteisesti joulu loppuu Nuutin päivänä. Elikkä keinotekoisesti siirretään joulun aikaa.
Väitän, että tämä on nykyihmisen: kaikki mulle heti, kategoriaan kuuluva juttu.
Perinteisesti joulukuusi tuotiin tupaan jouluaattona. Silloin alettiin viettämään joulua ja pienet lapsetkin ymmärsivät, että illalla tulee joulupukki, koska kuusi.
Se hykerryttävä tunnelma ja jännitys jää puuttumaan, kun jo kuukautta ennen tehdään keinotekoinen joulu. Perinteet kunniaan, joulua ei ole tarve muuttaa!!!!!!
Aito, ja ostettu.