Tänään ruokana?
Mitä olette tehnyt tänään ruuaksi? mielenkiintoista nähdä, saisi itsekkin uusia ideoita. Meillä on ollut tänään tortilla-sunnuntai.
Kommentit (38)
Me grillattiin tänään, sieniä, kabanossia, paprikaa, tomaattia, kanaa, maisia jaa sit salaattia. Huomenna on possunkyljyksiä luilla appelsiinkastikkeessa. Sit kanacurrya ja seuraavana päivänä hampurilaisia, itsetehtyjä siis.
Tenava söi lounaaksi lohikeittoa ja päivälliseksi perunalihapataa (kummatkin sulatettu pakkasesta). Minä söin leipää ja muroja.
Mulla sairaspäivä. En jaksanut kokata.
Perunamuussia, porsaansuikaleita pippurikastikkeessa, höyrytettyä parsakaalta. Hyvää ja halpaa :)
Pestolla täytettyä kanaa ja bataattilettuja :D yhdistellään usein ruokia jotka ei kyllä millään tavalla kuulosta yhteensopivilta mutta oli hyvää
Possupihvejä ja valkosipuliperunoita
Pestopastaa ja broilerin sisäfileitä. Nam. Hyvää oli ja helppo tehdä. Huomenna päivälliseksi samaa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:28"]Perunamuussia, porsaansuikaleita pippurikastikkeessa, höyrytettyä parsakaalta. Hyvää ja halpaa :)
[/quote]
Ja KAALTA, tsiisys
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:42"]Itse olen syönyt viimeksi eilen iltapäivällä lohisalaattia. sen jälkeen en mitään ja en ymmärrä mikä ihme aikuisilla ihmisillä on mättää ruokaa naamaan jatkuvasti! Eri asia tietenkin, jos tekee jotain raskasta missä tarvitsee energiaa, itse olen kävellyt tänään 6 km ja näläntunnetta ei ole. Huomenna aamulla syön 2 ruisleipä viipaletta, jossa kinkkua ja kurkkua lisäksi kananmuna. Siinä huominen syönti ja se riittää.
Mikä ihme siinä ihan oikeasti on kun pitää jatkuvasti mättää ruokaa naamaan!?
[/quote]
Syöt siis kerran kahdessa päivässä
Tutustu ravitsemussuosituksiin
Ite söin lounaaks tomaatti - vuohenjuusto keittoo ja muksulle ja miehelle tein jauheliha perunasose laatikkoo :) päivällinen oli anoppilassa ja siellä syötiin kana pastaa
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:50"]Aamulla lapsille mannapuuroa ja marjoja. Itselle fruitie tyrnistä, vadelmista, mansikoista, sitruuna- ja appelsiinimehusta. Päivälliselle mies teki makaronilaatikkoa lasten toivomuksesta. Minä tein salaatin kukkakaalista, pavuista, kurkusta, tomaatista ja fetajuustosta. Nam nam
[/quote]
Entä lpunas
Tänään ei syöty lounasta, koska nukuttiin pitkään eilisten sukulaishäiden jälkeen. sen sijaan tehtiin kunnon brunssi munakokkelia, pekonia, pakastecroisantteja, turkkilaista jugurttia myslillä ja hunajalla, maitokahvia.
Päivälliseksi nautittiin alkuun avocadoa ja graavilohta, pääruuaksi pakasteesta lämmitettyjä haukipullia ja mökillä kasvatettuja perunoita sienikastikkeella, johon käytettiin viimevuotisia kuivattuja tatteja. Jälkkäriksi oli vain pala White Castelloa.
Kolme pakastepizzaa, neljä jäätelöä, pussi perunamuusijauhetta maitoon, lämpimiä voileipiä ja kokista. Kahdelle.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:07"]Kolme pakastepizzaa, neljä jäätelöä, pussi perunamuusijauhetta maitoon, lämpimiä voileipiä ja kokista. Kahdelle.
[/quote]
Neljä jäätelöä ja kokis oli ehdottomasti överit, kolme pitsaakin. Alkakaa laittaa tavallista terveellistä ruokaa.
Lounaaksi syötiim mannapuuroa. Sit käytiin retkellä ja kotiintullessa syötiin nakkisämpylöitä lasten toiveesta. :) Yleensä tehdään sunnuntaisin jotain parempaa ruokaa mut tänään oli vähän erilainen päivä. :)
Eilisen jäämiä eli makaronilaatikkoa, kinkkupiirasta, omenapiirakkaa, satunnaisia kasviksia.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:56"]
Aloitin karppauksen eli lounaaksi kebablihalastuja,salaattia ja raejuustoa. Päivälliseksi voissapaistettua porkkanaa, kanasuikaleita, herkkusieniä, paprikaa ja kyytipojaksi raejuustoa :) Iltapalaksi maustamatonta maitorahkaa ja,sokeroimatonta mansikkakeittoa.
[/quote]
Et ole tainnut perehtyä karppaukseen.
Aloitin karppauksen eli lounaaksi kebablihalastuja,salaattia ja raejuustoa.
Päivälliseksi voissapaistettua porkkanaa, kanasuikaleita, herkkusieniä, paprikaa ja kyytipojaksi raejuustoa :)
Iltapalaksi maustamatonta maitorahkaa ja,sokeroimatonta mansikkakeittoa.