Tänään ruokana?
Mitä olette tehnyt tänään ruuaksi? mielenkiintoista nähdä, saisi itsekkin uusia ideoita. Meillä on ollut tänään tortilla-sunnuntai.
Kommentit (38)
Meillä syötii tähteet. Minä söin lohta ja uunijuureksia, muut söi peruna-/kaalilaatikkoa.
Huomisesta en tiiä mitä syödää. Taitaa olla kanapäivä :)
Lohikeittoa. Siitä tuli tosi hyvää.
Meillä oli lounaalla kaaliwokkia. Nyt illalla käytiin paistamassa makkaraa metsässä.
Kinkku-pekonikiusausta ja porkkanaraastetta. Viisi vuotias haluaa opetella ruuanlaittoa ja piti keksiä helppo ruoka, jossa ei tarvii käyttää hellaa. On meillä sen verran hankalassa paikassa, enkä halua turhia palovammoja aiheuttaa. Omi muuten tosi hyvää :)
Itse olen syönyt viimeksi eilen iltapäivällä lohisalaattia. sen jälkeen en mitään ja en ymmärrä mikä ihme aikuisilla ihmisillä on mättää ruokaa naamaan jatkuvasti! Eri asia tietenkin, jos tekee jotain raskasta missä tarvitsee energiaa, itse olen kävellyt tänään 6 km ja näläntunnetta ei ole. Huomenna aamulla syön 2 ruisleipä viipaletta, jossa kinkkua ja kurkkua lisäksi kananmuna. Siinä huominen syönti ja se riittää.
Mikä ihme siinä ihan oikeasti on kun pitää jatkuvasti mättää ruokaa naamaan!?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:42"]Itse olen syönyt viimeksi eilen iltapäivällä lohisalaattia. sen jälkeen en mitään ja en ymmärrä mikä ihme aikuisilla ihmisillä on mättää ruokaa naamaan jatkuvasti! Eri asia tietenkin, jos tekee jotain raskasta missä tarvitsee energiaa, itse olen kävellyt tänään 6 km ja näläntunnetta ei ole. Huomenna aamulla syön 2 ruisleipä viipaletta, jossa kinkkua ja kurkkua lisäksi kananmuna. Siinä huominen syönti ja se riittää.
[/quote]
Tasaiset ateriavälit = tasainen verensokeri sekä paino. Epäsäännöllinen ruokailu haittaa ravinteiden saantia ja silloin elimistösi ottaa ne rangastasi = kohonnut riski osteoporoosiin
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:42"]
Itse olen syönyt viimeksi eilen iltapäivällä lohisalaattia. sen jälkeen en mitään ja en ymmärrä mikä ihme aikuisilla ihmisillä on mättää ruokaa naamaan jatkuvasti! Eri asia tietenkin, jos tekee jotain raskasta missä tarvitsee energiaa, itse olen kävellyt tänään 6 km ja näläntunnetta ei ole. Huomenna aamulla syön 2 ruisleipä viipaletta, jossa kinkkua ja kurkkua lisäksi kananmuna. Siinä huominen syönti ja se riittää.
[/quote]
No ihan se yksinkertainen tarve, että keho kuluttaa energiaa, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, riippuen esim. elämäntyylistä. Suurimmalla osalla ihmisistä pitkä syömättömyys ja verensokerin kova lasku aiheuttaa esimerkiksi todella huonon olon.
Saanko kysyä, minkäikäiseksi ehdit elää tietämättä tätä?
Sanon kuin isäukko muinoin: "Kun sitä on tottunut tiettyyn aikaan päivästä paureskelemaan, niin ei osaa olla syömättäkään, vaikkei niin nälkä aina olisikaan." Tämä siis kahdeksikolle.
Minä olin sukulaisissa kutsuttuna lounasvieraana. Saimme uunissa valmistettua mukavasti maustettua broileria, perunoita, lämpimiä kasviksia sekä salaattia. Jälkiruuaksi myöhemmin pannukakkua ja kahvia. Oli ihan kiva, kun ei tarvinnut itse ruveta väsäämään mitään, vaikka tarpeita kyllä olisi ollut. No huomenna sitten.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:42"]Itse olen syönyt viimeksi eilen iltapäivällä lohisalaattia. sen jälkeen en mitään ja en ymmärrä mikä ihme aikuisilla ihmisillä on mättää ruokaa naamaan jatkuvasti! Eri asia tietenkin, jos tekee jotain raskasta missä tarvitsee energiaa, itse olen kävellyt tänään 6 km ja näläntunnetta ei ole. Huomenna aamulla syön 2 ruisleipä viipaletta, jossa kinkkua ja kurkkua lisäksi kananmuna. Siinä huominen syönti ja se riittää. Mikä ihme siinä ihan oikeasti on kun pitää jatkuvasti mättää ruokaa naamaan!? [/quote] Tasaiset ateriavälit = tasainen verensokeri sekä paino. Epäsäännöllinen ruokailu haittaa ravinteiden saantia ja silloin elimistösi ottaa ne rangastasi = kohonnut riski osteoporoosiin
[/quote]
Elimistä pilkkoo ravinnokseen myös lihakset, myös sydämen, jos se ei saa ravintoa. Tämmänenkin kiva knoppi :) Joten kai ihan tiivistäen voi sanoa, että ruokaa tarvitaan elämiseen.
11
Lounaaksi eilistä kanakastiketta ja pastaa lapsille. Aikuisille tonnikalakastike ja pastaa. Päivälliseksi jauheliha-perunaviipalelaatikko ja välimerellinen kasvislaatikko.
Aamulla lapsille mannapuuroa ja marjoja. Itselle fruitie tyrnistä, vadelmista, mansikoista, sitruuna- ja appelsiinimehusta. Päivälliselle mies teki makaronilaatikkoa lasten toivomuksesta. Minä tein salaatin kukkakaalista, pavuista, kurkusta, tomaatista ja fetajuustosta. Nam nam
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:46"]
[/quote]
No ihan se yksinkertainen tarve, että keho kuluttaa energiaa, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, riippuen esim. elämäntyylistä. Suurimmalla osalla ihmisistä pitkä syömättömyys ja verensokerin kova lasku aiheuttaa esimerkiksi todella huonon olon.
[/quote]
Olen 38 vuotias. Kyllä minua huimaa ja vatsa ei toimi. Mutta jos rupean syömään useammin painoni nousee heti, jopa 5 kiloa! Ja psyykkistä pahoivointia tämä minun syömättömyys on koska olen niin huono ihminen.
Joten en ole ansainnut ruokaa tai muutakaan nautintoa elämääni.
Savustettiin norjalaista lohta, sen kanssa salaattia, perunaa ja smetana-yrttikastiketta. Jälkkäriksi tyttäreltä saatua porkkanakakkua
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:42"]Itse olen syönyt viimeksi eilen iltapäivällä lohisalaattia. sen jälkeen en mitään ja en ymmärrä mikä ihme aikuisilla ihmisillä on mättää ruokaa naamaan jatkuvasti! Eri asia tietenkin, jos tekee jotain raskasta missä tarvitsee energiaa, itse olen kävellyt tänään 6 km ja näläntunnetta ei ole. Huomenna aamulla syön 2 ruisleipä viipaletta, jossa kinkkua ja kurkkua lisäksi kananmuna. Siinä huominen syönti ja se riittää. Mikä ihme siinä ihan oikeasti on kun pitää jatkuvasti mättää ruokaa naamaan!? [/quote] Tasaiset ateriavälit = tasainen verensokeri sekä paino. Epäsäännöllinen ruokailu haittaa ravinteiden saantia ja silloin elimistösi ottaa ne rangastasi = kohonnut riski osteoporoosiin
[/quote]
Elimistä pilkkoo ravinnokseen myös lihakset, myös sydämen, jos se ei saa ravintoa. Tämmänenkin kiva knoppi :) Joten kai ihan tiivistäen voi sanoa, että ruokaa tarvitaan elämiseen.
11
[/quote]
Minulla on sydänvika, joten mikä ongelma siinä on? Kuolisin nopeammin pois.
Meillä oli porsaan ulkofilettä, perunamuusia, viherpippurikastiketta, rakuunaporkkanoita ja karamellisoituja sipuleita. Ruokajuomana oli burgundilainen Pinot Noir.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:46"]
[/quote]
[/quote]
Olen 38 vuotias. Kyllä minua huimaa ja vatsa ei toimi. Mutta jos rupean syömään useammin painoni nousee heti, jopa 5 kiloa! Ja psyykkistä pahoivointia tämä minun syömättömyys on koska olen niin huono ihminen.
Joten en ole ansainnut ruokaa tai muutakaan nautintoa elämääni.
[/quote]
Niin, eli sinun syömättömyytesi johtuu mielenterveydellisistä syistä, minkä tiedostatkin. Taidat siis oikeasti myös ymmärtää, miksi muut ihmiset syövät esim. silloin, kun on nälkä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:49"]
[/quote]
11
[/quote]
Minulla on sydänvika, joten mikä ongelma siinä on? Kuolisin nopeammin pois.
[/quote]
Kyselit, miksi muut ihmiset syövät. Tämä viestiketju ei koskenut sinua ja sinun ongelmiasi. Voidaan puhua niistäkin, mutta ole hyvä ja avaa oma ketju.
Lounaalla naudan uilkofilepihvi, sienikastiketta, suomalaista maissia, uunijuureksia. Päivällisellä riisipuuroa ja pasteijoita