Iho-ongelmat kaulassa ja selässä? Mihin voisivat liittyä?
Tietääkö joku jotain näistä hormoonien tai kehon finni-viesteistä? :D
Oon jo kolmekymppinen kahden lapsen äiti ja selän iho on tosi ikävän näköinen. Olen aina ollut huonoihoinen, mutta nyt on taas jotain ihan ihmeellistä meneillään. :/ Kaulalle ilmestyy inhottavia kipeitä patteja ja jos erehdyn pitelemään niitä niin ovat TODELLA kipeitä. :( Viimeiseen asti koitan olla nypläämättä mutta varmaan muutkin entiset finninaamat tietävät miten paljon niitä patteja tekis mieli puristella pois. :(
Kasvojen iho on nykyään ihan ok ja olen löytänyt hyvät perusaineet joilla hoidan ihoa. Ihotyyppikin taitaa olla nykyään pintakuiva sekaiho eikä enää rasvainen ja epäpuhdas. Tietty unelmaiho ei ole vieläkään mutta siihen olen jo tottunut ja asian hyväksynyt.
Mutta takas asiaan, mistä voi johtua toi selän räjähdys??
Kommentit (5)
Itsellä hävis näppylät kun jätin leivän pois. Myös sokeri, ja kovat rasvat vaikuttivat ihoon ja hiuksiin merkittävästi. Entäs muuten mikä ehkäsy sulla on? Kierukka aiheuttaa myös kiusallisia näppylöitä.
Kiitos vastauksista, täytyy ehkä tarkkailla enemmän mitä suuhun laittaa, vaikka syön suht terveellisesti ja juon paljon vettä. Ehkäisyn hoitaa meillä mies, joten olen siinä mielessä ihan "luonnontilassa". Joskus vuosia sitten söin pillereitä ja silloin iho oli muistaakseni ihan ok, muutamia näppyjä aina silloin tällöin.
Mikä vitamiini voisi olla sellainen? Syön kyllä ihan D-vitamiinia, monivitamiinia ja omega kolmosta, mutta en mitään hurjia määriä, sen verran kuin ohjeessa on.
Syön kyllä paljon vaaleaa leipää ja tykkään oivariinista, pitäisiköhän ne jättää vähäksi aikaa... :/ Jotenkin luulisi, että iho olisi ihan kauttaaltaan huonona jos kyse olisi ruuasta, mutta tietysti kaikkea täytyy kokeilla ettei tarvi sitten täällä ruikuttaa... :D
En ole ikinä karpannut, onkohan kenelläkään siitä kokemusta noin ihon voinnin kannalta?
Kokeile jättää maitotuotteet minimiin, varsinkin rasvaton maito. Minulla tulee selkään näppyjä heti jos juon maitoa.