Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä menen pe töihin. Menetkö sinäkin?

Vierailija
13.09.2015 |

Jos menet, osallistu facessa tähän ryhmään:

https://www.facebook.com/events/847916881985099/

Kiva, jos saadaan mahdollisimman paljon osallistujia.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menen. Olen yksityisellä sektorilla töissä eikä työt tekemättä tule tehtyä.

Vierailija
42/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Raavin hanuria kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menen. Miksi ihmeessä en menisi?

Vierailija
44/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:26"]

Tottakai menen. Olen yksityisellä sektorilla töissä eikä työt tekemättä tule tehtyä.

[/quote]

Mitä toi yksityinen sektori tähän liittyy?

Vierailija
45/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:17"]

Siis tottakai menen. Olen yksityisellä sektorilla töissä, ei meillä edes noudateta mitään työehtosopimusta.

En mä tajua miten voisin olla pois? Siis vaikka kuuluisin vaikka Akavaan (olen vain kassan jäsen), niin en kai mä nyt vois olla poissa töistä kun ei muutkaan ole.

Ei mulla ole käynyt edes mielessä etten menis, en kyllä tosin halua sitä missään Facebookissakaan mainostaa. Kai suurin osa suomalaisista kuitenkin on töissä.

[/quote]

Kerropa täällä nyt julkisesti mikä firma on kyseessä niin saadaan työehtosopimus teilläkin toimimaan. Työehtosopimusta on noudatettava. Ja liity nyt hyvä ihminen liittoon.

Vierailija
46/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:15"]

Siis tottakai menen. Olen yksityisellä sektorilla töissä, ei meillä edes noudateta mitään työehtosopimusta.

En mä tajua miten voisin olla pois? Siis vaikka kuuluisin vaikka Akavaan (olen vain kassan jäsen), niin en kai mä nyt vois olla poissa töistä kun ei muutkaan ole.

Ei mulla ole käynyt edes mielessä etten menis, en kyllä tosin halua sitä missään Facebookissakaan mainostaa. Kai suurin osa suomalaisista kuitenkin on töissä.

[/quote]

Ei noudateta mitään työehtosopimusta?!

[/quote]

Mainonta- ja viestintäala. Ihan tavallista, ei työehtosopimusta. Suomen laki on ohjenuora.

Mulla on yhden kerran ollut 20-vuotisen työelämäni aikana ollut työ, jossa on selkeästi ollut työehtosopimus, kunta-alalla ja se olikin kyllä leppoisaa (kesäaika, taukojen määrä, 3 kk palkallinen äitiysloma jne.). Muuten ei ole ollut.

Olen ikäni ollut töissä pienehköissä ja keskisuurissa yrityksissä. Ei luottamusmiehiä, ei työehtosopimuksia vaan hommat tehdään ja joustetaan puolin ja toisin.

Vierailija
47/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin olen menossa, pitää jotenkin sumplia nuo kuljetukset vaan, ei ole omaa autoa. Ehkä joku kimppataksiratkaisu.

Vierailija
48/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylioppilaskokeiden valvontavuoro, joten on pakko mennä. Muuten minulla ei olisi ollut opetusta tuolloin muutenkaan (meillä on koeviikko). Ylioppilaskirjoitukset rajattiin lakon ulkopuolelle niin kuin toki kuuluukin.

Vierailija
49/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä. Pitäisikö mennä vai olla menemättä?

Vierailija
50/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu liittoon, joten tuskin voisin lakkoilla. Onneksi kuitenkin teen lyhennettyä viikkoa ja perjantai on aina vapaa eli sen enempää ei tarvitse asian kanssa pähkäillä. Ja lapsetkin on tietty vapaalla, eli ei tarvitse miettiä hoitokuvioita.

Vierailija
51/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:35"]

[/quote]

Kerropa täällä nyt julkisesti mikä firma on kyseessä niin saadaan työehtosopimus teilläkin toimimaan. Työehtosopimusta on noudatettava. Ja liity nyt hyvä ihminen liittoon.

[/quote]

Mainostoimistot ei perinteisesti noudata mitään työehtosopimuksia.

Miksi pitäisi kuulua liittoon?

T:Toinen ilman työehtosopimusta oleva

Vierailija
52/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:00"]

Mitä opettajat on tässä tarkalleen ottaen erityisesti menettämässä?

[/quote]

Oaj lähtee lakkoon/mielenilmaukseen, koska nyt ollaan rajaamassa sopimusoikeutta. Ei yksistään nyt ilmoitettujen leikkausten takia. Eihän nämä leikkaukset tähän jää vaan hallitus yrittää saada heikennettyä työntekijän turvaa kaikilla tasoilla.

[/quote]

Lisäksi OAJ:n jäseniin kuuluu muitakin kuin perusopetuksen opettajia. Esim. lastentarhanopettajat kuuluvat OAJ:hin, mutta ovat kunta-alan työehtosopimuksen piirissä toisin kuin esim. luokanopettajat. Näin siis esim. loma-aikojen leikkaukset kohdistuvat osaan OAJ.n jäsenistöstä.

Vierailija
53/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miten pääsen! Taksi maksais 50e jota en todellakaan aio maksaa koska päivän palkka menis siihen. Yks vaihtoehto on ottaa varoitus ja pitää pulju kiinni jos en löydä tuuraajaa.

Vierailija
54/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, kuten suurin osa suomalaisista. Minä(kään) en kuulu yhteenkään noista liitoista enkä työskentele niillä aloilla, jotka ovat ilmoittaneet työnseisauksesta ja mielenosoituksesta.

Mutta vastustan kyllä sitä, että pienituloisilta leikataan. Kiristäkää mieluummin meidän keskituloisten ja suurituloisten verotusta.

Vierailija
55/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun mennään. Terveisin sh

Vierailija
56/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene.

Ja tuo ryhmä on typerin pitkään aikaan.
Kannattaisi katsoa perustajan taustat, vai ryhmän perustajako se itse täällä kalastelee ihmisiä ?
Ota pakolaiset töihin !

Vierailija
57/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin tietysti, vaikka kuulunkin liittoon - nimittäin Loimaan liittoon!

Vierailija
58/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että Suomi nousuun, mutta talkoisiin ei osallistuta vaan kiukutellaan lakkoilemalla?

Vierailija
59/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:44"]Niin että Suomi nousuun, mutta talkoisiin ei osallistuta vaan kiukutellaan lakkoilemalla?
[/quote]

Ja lisään vielä, että olen töissä yliopistollisessa sairaalassa kolmivuorotöissä.

Vierailija
60/67 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä? En ole kuullut mitään asiasta. Kuulun Pamiin. T. Myyjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi