Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kokemuksia työkokeiluista?

Vierailija
13.09.2015 |

Oletteko olleet työkokeiluissa? Mitä mieltä olitte?

Ilmeisesti oman alan hommiin ei saa mennä kokeilemaan, mutta entäs jos on aiemmin ollut vaikka kirjastossa kokeilemassa niin saako enää mennä sen jälkeen kokeilemaan johonkin toiseen kirjastoon? Vai meneekö se niin, että jokaista alaa saa kokeilla vaan kerran?

En ole ollut kokeiluissa ennen, mutta näyttää siltä, että talveksi tulisi tällainen työkokeilu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:26"]

Oletteko olleet työkokeiluissa? Mitä mieltä olitte?

Ilmeisesti oman alan hommiin ei saa mennä kokeilemaan, mutta entäs jos on aiemmin ollut vaikka kirjastossa kokeilemassa niin saako enää mennä sen jälkeen kokeilemaan johonkin toiseen kirjastoon? Vai meneekö se niin, että jokaista alaa saa kokeilla vaan kerran?

En ole ollut kokeiluissa ennen, mutta näyttää siltä, että talveksi tulisi tällainen työkokeilu.

[/quote]

Tämä kiinnostaisi minuakin.

Vierailija
2/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönteisiä kokemuksia.

Vähän suppea vastaus, mutta minä tykkäsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet työkokeiluun alalle mitä olet jo kokeillut? Kirjastot ei työllistä. Itse olin aikoinani "työharjoittelussa" (nykyinen työkokeilu) vanhainkodissa ja sain tehdä kaikkea mukavaa mihin hoitajilla ei ollut aikaa. Sain paljon hyvää palautetta ja mummelit rakastivat minua. Oloni oli myös hyödyllinen. Hakeuduin harjoittelun myötä alalle ja nyt olen ollut 7v töissä useammassa paikassa ilman ainoatakaan työttömyyspäivää. Eli löysin todella alani ja asian missä voin taitojani hyödyntää.

Vierailija
4/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:59"]

Miksi menet työkokeiluun alalle mitä olet jo kokeillut? Kirjastot ei työllistä. Itse olin aikoinani "työharjoittelussa" (nykyinen työkokeilu) vanhainkodissa ja sain tehdä kaikkea mukavaa mihin hoitajilla ei ollut aikaa. Sain paljon hyvää palautetta ja mummelit rakastivat minua. Oloni oli myös hyödyllinen. Hakeuduin harjoittelun myötä alalle ja nyt olen ollut 7v töissä useammassa paikassa ilman ainoatakaan työttömyyspäivää. Eli löysin todella alani ja asian missä voin taitojani hyödyntää.

[/quote]

En ole ennen ollut missään kokeiluissa. Mietin vain, että voiko työkokeilua "kokeilla" samalla alalla ja tuo kirjasto oli vain esimerkki. Olisiko vaikka kaupan kassa parempi? Olisin ensin ollut siwan kassalla kokeilemassa, mutta työtä ei tulisi. Haluaisin kokeilla onneani kaupassa uudelleen, mutta eri ketjussa. Onnistuuko noin? Ap

Vierailija
5/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet minne haluat ja minne otetaan. Olen ollut oman alani työkokeilussa sekä kaksi kertaa saman alan (siis olin yhdessä esim. päiväkodissa ja sitten toisessa). En kyllä suosittele työkokeilua edes pahimmalle vihamiehelleni.

Vierailija
6/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:46"]

Menet minne haluat ja minne otetaan. Olen ollut oman alani työkokeilussa sekä kaksi kertaa saman alan (siis olin yhdessä esim. päiväkodissa ja sitten toisessa). En kyllä suosittele työkokeilua edes pahimmalle vihamiehelleni.

[/quote]

Hyvä tietää. Ei ehkä nykyään edes ole kauheasti varaa valita sitä paikkaa, menee vaan minne pääsee :) Minulle kelpaa kyllä kokeilukin ainakin tällä hetkellä kun ei mitään muutakaan tekemistä ole. Ap

Vierailija
7/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuukauden työkokeilussa päiväkodissa ja sen jälkeen pääsin puoleksi vuodeksi palkkatuella töihin. Tykkäsin työstä todella paljon :)

Vierailija
8/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:50"]

Olin kuukauden työkokeilussa päiväkodissa ja sen jälkeen pääsin puoleksi vuodeksi palkkatuella töihin. Tykkäsin työstä todella paljon :)

[/quote]

Mitä päiväkodeissa tehdään kun on työkokeilussa? Ap

Vierailija
9/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin työkokeilu on eri kuin eläkeyhtiön ammatilllinen kuntoutus. Kumpaa tarkoitit?

Vierailija
10/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:50"]

[/quote]

Mitä päiväkodeissa tehdään kun on työkokeilussa? Ap
[/quote]
Käytännössä tein samaa työtä kukn lto ja hoitajat, mutta niin, etten joutunut yksin ottamaan vastuuta. Avustajat eivät saa olla vastuussa lapsista.

Vierailija
11/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai oman alan hommia voi mennä tekemään työkokeilun kautta, mutta samalla työnantajalla ei saa olla kuin max. 6 kk. Mutta kylläpä se vain niin taitaa olla että haluavat vaan ilmaista työvoimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi